51 Reacties

3 jaar geleden

Reactie op Sara56

Gewoon doen zou ik zeggen! Kook wat je normaliter zou koken en voeg er geen ...
Ik moet een overstap gaan maken met een zootje back up in de vriezer en dan proberen of ik een maaltijd uit de pot voor hem weet te halen. 😊

3 jaar geleden

Misschien een beetje off topic maar iemand ervaring met een baby van bijna 11 maanden die plots m.n. avondeten weigert? Altijd vers eten gemaakt maar dat leek de laatste tijd ineens wat te grof. Uit pure noodzaak toen een potje gegeven en dat gaat er sindsdien iets beter in. Desondanks elke keer engelengeduld moeten opbrengen om hem wat te laten eten, ook als hij overdag minder eten krijgt. Eten overslaan ook geprobeerd maar dan wordt hij midden in de nacht wakker voor een fles. Dat was dus ook geen succes :)

3 jaar geleden

Reactie op DKL89

Misschien een beetje off topic maar iemand ervaring met een baby van bijna ...
Wellicht een tandje op komst? Hier begint hij met nieuwe tandjes te mopperen bij t warme eten, vanwege de warmte. Dan wil hij t lauw tot praktisch koud eten.

3 jaar geleden

Reactie op DKL89

Ja heb ik ook een paar weken gehad toch hij 10 maanden was. Werd er bijna radeloos van. Alles was niet goed behalve pasta. Maar dat is natuurlijk een stukje minder grof en glijd makkelijk dat keeltje in. Uiteindelijk het cb gebeld. Die zijn geen drama's van maken, aanbieden wil hij het niet prima dan verder gaan met de maaltijd en eventueel wat extra yoghurt als toetje geven want ja je wil niet dat ze in de nacht komen. Gaat vanzelf over. Nou dat klopte, ik heb dit 4 dagen gedaan en toen was het weer als normaal

3 jaar geleden

Reactie op Nic33

Ja heb ik ook een paar weken gehad toch hij 10 maanden was. Werd er bijna r ...
En daarvoor echt een paar weken huilen en gillen bij de maaltijd

3 jaar geleden

Reactie op MamaVanAB

Wellicht een tandje op komst? Hier begint hij met nieuwe tandjes te moppere ...
Ja dat dachten wij ook maar we voelen/zien nog niks :s

3 jaar geleden

Reactie op mbw90

Zijn er ook mensen die potjes geven? 😅 of ben ik de enige die dit doet? Va ...
Ik geef ook gewoon nog vaak een potje. Ook omdat wij meestal rond 19 uur pas eten. En dan ligt de kleine man al op bed.

3 jaar geleden

Ik geef vaak al vroeg wat gepureerd avondeten (Rond 4u/half 5). Niet heel veel, heb het in kleine porties ingevroren. Als wij zelf avondeten gaat de kleine mee aan tafel en eet hij eigenlijk alles mee. Doordat hij daarvoor al gepureerd eten heeft gehad weet ik ook zeker dat hij genoeg binnen heeft gekregen. Ik merk dat hij gepureerd echt heel veel meer eet als met stukjes, dus ik ga de gepureerde hapjes voorlopig gewoon nog erbij doen, alleen maak ik die porties steeds wat kleiner. Dan gaat hij vanzelf ook steeds meer stukjes mee eten

3 jaar geleden

Reactie op DKL89

Heb in kletstopic dit toevallig net geplaatst maar ja herkenbaar. Ik denk dat het te maken heeft met dat ze het op deze leeftijd zelf willen doen en dat gevoerd worden niet meer zo leuk vinden. Hier laat ze zich nog wel beetje voeren als ze zelf tegelijk ook een lepel vast mag houden om beetje mee te spelen. Maar probeer haar daarnaast ook stukjes te geven die ze zelf kan pakken dat vindt ze altijd top.

3 jaar geleden

Ik geef vaak al vroeg wat gepureerd avondeten (Rond 4u/half 5). Niet heel v ...
Ja, dit hebben wij dus ook. Goed gepureerd gaat het er echt goed in. Die paar losse stukjes is in vergelijking echt een paar hapjes.