39 Reacties

2 jaar geleden

Favo recept is echt maar net hoe haar pet staat, maar in het algemeen houdt ze wel erg van vlees en pasta

2 jaar geleden

Ok, bedankt voor alle hulp! Wij gaan vanavond beginnen met fussili met een beetje rode saus en wat strooikaas, stukjes gehakt los erbij en een paar druifjes gesneden (om het geheel een beetje op gang te helpen). Benieuwd of ze iets zal pakken!

2 jaar geleden

En af en toe wat proberen te voeren tussendoor met vorkje

2 jaar geleden

Als toetje doen we dan Griekse yoghurt met wat krijpfruit. Die krijgt ze al standaard na het eten.

2 jaar geleden

Ok, bedankt voor alle hulp! Wij gaan vanavond beginnen met fussili met een ...
Heb je een slab met mouwen? Die zou ik bij rode saus wel even aandoen:) eet smakelijk

2 jaar geleden

Ok, bedankt voor alle hulp! Wij gaan vanavond beginnen met fussili met een ...
Spannend!!! Laat je ons weten wat de kleine dame ervan vond? Ik zag hier een tip over slab met mouwen die heb ik ook en zijn echt superhandig! De zeeman verkoopt ze voor paar euro

2 jaar geleden

Ik kom er morgen op terug! Ik had vandaag tussen 16-17.30 de schoonmakers op bezoek. En ons liefje gaat al om 17.30 naar bed, dus het was weer ff een potje. Morgen rustig alle tijd om te oefenen!

2 jaar geleden

Onze dochter eet niets wat geprakt is. Ze eet heerlijk alles in stukjes. Soms met vork, maar meestal met haar handjes.

2 jaar geleden

Hier eet ze al maanden zelf met de handjes, anders werd er geweigerd 馃槄 dus een makkelijke keuze. Super handig hoor! Ja het wordt vies maar je hebt zelf je handen meer vrij om ook te eten 馃榿 soms gebruikt ze ook wel eens een vorkje of kwark met een lepel. Dat laatst gaat nu best goed, een vorkje is nog meer een uitdaging.

2 jaar geleden

Zijn het niet de tandjes of kiezen? Heb het ook gehad een paar weken het snachts wakker worden. Nu slaapt ze weer lekker door maar ondertussen wel een kies erbij. Is erg vervelend voor ze en denk dat ze er savonds of snachts meer last van hebben. Ik gaf snachts even een klein flesje warme melk en dan sliep ze vaak weer in. Soms lijkt het ook of ze wat extra nodig hebben qua eten waardoor het lijkt of ze beter slapen (er gaat al heel wat in op deze leeftijd zeg) dus misschien ook wat extra te eten gedurende de dag. Misschien groeimomenten ook.

2 jaar geleden

Nou, vanavond geprobeerd. Zelf pakken ging alles enkel op de grond 馃槵. Ik prikken op het vorkje en voeren, ging bij alles het mondje wel open (stukje pasta in het mondje, stukje gehakt , stukje courgette, stukje druif, etc.) maar... alles werd direct weer uitgespuugd. Ik denk toch, geen lekker mondgevoel voor dr... Toen nog war rozijnen erbij gelegd want die lust ze wel. En die pakte ze wel en heeft ze opgegeten. Toen nog een beetje gegraaid in de strooikaas en soort van in het mondje gedaan... Maar onder aan de streep hele matige score 馃槗... Nou goed, we gaan gewoon verder. Nog wel een toetje gehad en inmiddels ligt ze heerlijk te slapen.

2 jaar geleden

Nou, vanavond geprobeerd. Zelf pakken ging alles enkel op de grond 馃槵. Ik ...
Nee joh, hartstikke goed voor een eerste keer!!hoort erbij op de grond gooien, voelen en uitspugen. Lekker doorgaan inderdaad, komt helemaal goed

2 jaar geleden

Goed geprobeerd toch! Wat misschien nog kan helpen en de overgang minder groot maakt is alles prakken en door elkaar doen; net als bij de potjes.

2 jaar geleden

Wat had je precies verwacht dan? Dat ze meteen alles perfect op at en dat ze daarna "bedankt mama" zei? De 1e x gaat het niet perfect.. De 1e fles ging ook niet perfect.. Ze moeten oefenen met alles, 't zijn mensen geen robots 馃槀鈽猴笍

2 jaar geleden

Bij ons eet hij ook hapjes en eigenlijk proeft hij alles. Ons favo recept: wortelpoffertjes. 100 gram gepureerde wortel 1 ei 40 gram tarwebloem 50 ml melk Top recept

2 jaar geleden

Nou het is gelukt hoor! Alles op! Vandaag hadden we even een iets andere aanpak... Normaal voerde ik haar een potje terwijl ze juf roos liedjes keek. Nu nam ik haar mee naar de keuken en keek ze mee tijdens het koken. Ze vond het reuze interessant allemaal en kon niet wachten om het eten te pakken wat ik aan het koken was. Dus... vanavond heeft ze als een bezetene zitten eten 馃コ馃コ馃コ! Ik had hutspot op het menu. Ze heeft gegeten, losse stukjes wortel, ui, aardappel, speklap. Toen nog een variant gemaakt met stamppot en wat appelmoes er doorheen. Ik heb haar alles laten zien wat ik maakte en ze kon niet wachten dus om alles te pakken! Ook sukjes speklap los, en door de stamppot heen. Ze heeft zelf gegeten met lepel en vork en ik heb tussen nog veel happen gevoerd. Ze zat echt te schrokken zo lekker vond ze het 馃榿馃榿! Dus voorlopig ga ik nu maar vast vroeg het avondeten maken zodat ons kleintje alvast kan eten dan terwijl ik kook. Dit was iig een groot succes :)

2 jaar geleden

Reactie op Littl-one

Wat had je precies verwacht dan? Dat ze meteen alles perfect op at en dat ...
Nou, "bedankt mama" lijkt me wel wat veel gevraagd aangezien ze nog niet kan praten... Maar omdat ze de lunch en ontbijt normaal gesproken ook met haar handjes eet, had ik gehoopt dat ze wel iets zelf zou pakken uit nieuwsgierigheid. Maar goed, we hadden vandaag een andere aanpak en dat was een grandioos succes :)

2 jaar geleden

Hier wordt meneer gevoerd! Hij wil ook geen fruit met de handen pakken. Waarschijnlijk structuur dingetje. Brood dan weer wel en andere dingen ook zoals frietjes of koekjes. Op vork eet hij wel stukjes eten en ook stukjes fruit. En hij eet vaak met de pot mee.

2 jaar geleden

Mijne wil alles zelf doen is 15 maanden eet alles met een vork als dat telang duurt pakt ie het wel met zn handjes maar heb nog geen knoei boel gehad als hij zelfs een stukje perongelijk laat vallen gaat ie wijzen en gillen ik snap nii wrm hij zo netjes is want had me voorberijd op een chaos tijdens maaltijden, als ik hem wil helpen word ie ook helemaal boos dus laat het hem gwn zelf doen nahja werkt prima maar dan besef je wel dat ze ineens snel groot worden