20 Reacties
2 jaar geleden
Misschien dat je tijdelijk kan kolven? Dat je al je voedingen gekolfd geeft zodat ze niet met je borst in slaap valt.
Ik weet het ook niet hoor, hier een beetje het zelfde.
2 jaar geleden
Ik volg ook even mee, hier ook zo. Hij is nu bijna 13 maanden en het eten lijkt iets beter te gaan. Maar drinken wil hij nog steeds het liefst een fles en bij naar bed gaan wil hij na de fles hey liefst nog de borst. Rond 3 uur is hij wakker en na 1,5 uur zwicht ik en geef hem toch de borst maar weer
2 jaar geleden
Ik had hetzelfde. Slaapcoach heeft gezegd dat ik cold turkey moest stoppen, niet afbouwen. Evt mijn man sturen om te troosten zodat ze niet de associatie zou hebben. Zou een zware week worden, maar daarna zou ze vergeten zijn dat het een optie is.
En de tip was om alleen nog maar te voeden in situaties die je wel wil. Dus als je niet meer in bed wil voeden, ook sochtends en savonds niet op die plek voeden, maar een andere locatie zoeken.
Ik heb het nog niet gedaan. Mijn meisje wordt nog maar 2x per nacht wakker dus ik accepteer het weer. Had er zooooo geen zin in om een week lang helemaal niet te slapen! Kan dus ook niet zeggen of het werkt
2 jaar geleden
Ik volg...ik merk dat ik niet meer uitgerust wakker word in de ochtend dus er moet wat veranderen. Wij gaan nu vanaf vandaag cold turkey stoppen in de nacht. Nog 1x laatste voeding rond 22.30 en daarna enkel troosten op schoot. Ik weet dat ze het kan, want bij m'n man lukt dit ook al. Alleen ze valt nu wel in slaap bij m'n man in de nacht maar wordt na 10 minuten na het terugleggen weer wakker. Misschien toch associatie met honger. Ze eet overdag echt meer dan genoeg, dus ik denk gewoon slechte gewoonte. We zetten iig ook even een flesje met water neer bij het bedje. Kijken of dat ook helpt als ze na 10 minuten toch weer wakker wordt. We gaan het iig 3 nachten proberen.
2 jaar geleden
Ik heb het geluk dat hij snachts amper meer wakker wordt maar waar ik een tijdje op gelet heb, is dat zodra hij dreigt in slaap te vallen aan de borst, ik hem eraf haal. Misschien kun je dat opbouwen? Steeds iets eerder je kindje eraf halen zodat ze straks zelf in slaap kan vallen ipv alleen met tepel in de mond?
Geen garantie :-)
2 jaar geleden
Reactie op femme1
Een baby kan toch geen ‘slechte gewoonte’ hebben.. ze zoekt gewoon nabijhei ...
Ja, dat snap ik, maar ik bedoel meer dat ze in schoot ook rustig in slaap kan vallen zonder borst en dat dat dan net zo veilig is eigenlijk. Dus in die zin is dit naar mijn idee gewenning bij mij aan de borst, maar zou dus ook zonder het moeten lukken. Maar dat moet je dus wel eerst leren. We zullen zien hoe makkelijk dat gaat. Als het drama wordt dan is het nu nog niet het moment. Maar aangezien ze nu alweer wat ouder is en ik ook er onder begin te lijden lijkt het me een mooi moment om het eens te onderzoeken.
2 jaar geleden
Het lijkt of ik mijn eigen verhaal lees,ben erg benieuwd hoe het nu gaat en of je al iets geprobeerd hebt?
2 jaar geleden
Niet mijn eigen ervaring maar vriendinnen en schoonzus weet ik van: op deze leeftijd van je kind is het antwoord cold turkey stoppen met nachtvoedingen. Ff paar zware nachten doorbijten en troosten zonder te voeden. Bij mn schoonzus was het na 3 nachten voorbij. Lijkt me erg pittig maar denk de enige oplossing...succes!
2 jaar geleden
Idem hier. Nuja mijn zoon had het s nachts heel moeilijk van 7-11 maanden. Meer dan 5x wakker per nacht. Ik heb er eigenlijk niet speciaal iets mee gedaan (wel altijd samen geslapen zodat ik snel borst kon geven zonder op te staan) en nu geef ik nog 1x soms nog 2x borst. Volgens mij gaat het allemaal vanzelf over :) ik geniet er gewoon van dat hij bij ons slaapt. Bij de minste kreet geef ik direct borst gegeven eigenlijk. Dus ik probeer niks af te leren.. ik ga ervanuit dat het henzelf voorbij gaat. Enfin, dat hoop ik toch 🙈 Een veulen/kat/pup/.. gaat ook ooit van de borst dus zal dat bij mensen ook wel zo zijn zeker. En die slapen ook allemaal tezamen :) daar hou ik mij aan vast als mensen zeggen dat ik “hem verwen” of “iets fout aanleer” 😁 bij deze een hart onder de riem.
Ter info: Mildred Vuyk- liefde van een moeder is wel een interessante website. Daar heb ik veel info gehaald over het slapen en borst-in-slaap-voeden.
Succes!
2 jaar geleden
Pff, vermoeiend is dat!! Ik herken het, mijn zoontje had het ook, wanhopig werd ik ervan. Het leek op een gegeven moment alsof hij niet meer wist dat hij ook gewoon verder kon slapen zonder ff een slokje te drinken. Proberen hem te troosten zonder te voeden was ook echt onmogelijk hier, dan brak echt de hel los. Cold turkey stoppen lijkt me ook echt heel heftig... Ennnm niet nodig wellicht, want wij hebben inmiddels een manier gevonden die prima werkt waar je misschien ook iets aan hebt 😁.
Mijn zoontje slaapt ook tussen ons in en slaapt inmiddels meestal door. Maar soms vallen we een beetje terug in ons oude patroon van vaak voeden, en wat dan helpt is dat ik een tijdje ergens anders ga slapen en mijn man een flesje (gekolfde melk) geeft als hij wakker wordt. Wel belangrijk dat hij mij dan niet ziet/hoort/ruikt, want dan wil hij alsnog mama 😅🤣. Als hij een paar keer een flesje krijgt 's nachts gaat hij altijd meteen beter slapen en minder vaak drinken, vaak echt al na een dag of 2. Geen idee wat daar nou precies de reden van is 😅. Misschien omdat hij aan de fles niet in slaap valt zoals aan de borst, maar gewoon liggend op bed in slaapt valt, of omdat hij meer of juist minder drinkt dan uit de borst, of omdat het minder gezellig is voor hem dan aan de borst en hij liever doorslaapt dan een fles van papa krijgt 🤪 .. Ik weet het niet haha, maar het werkt tot nu toe altijd bij ons en zonder traantjes. Het zal toch iets met gewenning/gewoontes/associaties te maken hebben wat je zo op een hopelijk vreedzame manier kunt doorbreken. Na een paar nachten (een week ofzo), lijkt hij vergeten te zijn de borsten er 's nachts ook zijn en word ik gewoon weer met rust gelaten als ik er weer bij kom liggen 🤪. Mocht jouw zoontje wel even vaak wakker blijven worden en willen drinken uit het flesje, dan kan je heel geleidelijk de hoeveelheid melk afbouwen, misschien helpt dat ook.
Succes en sterkte ermee in elk geval! Te weinig slaap is zooooo vermoeiend 😅😅😅😅..
2 jaar geleden
Nu ben ik toch eens benieuwd hoe dit afgelopen is nu we 7 maanden verder zijn 😁 hier is mijn zoon volledig van de borst af (sinds maart ongeveer) en sinds april slaapt hij de volledige nachten door (lees meestal). Als hij toch wakker wordt en huilt neem ik hem gewoon mee in bed. Ik wil ook slapen 😆 en de dagen erna gaat het gewoon weer prima. Hout vasthouden natuurlijk gezien de “peuterpuberteit” eraan komt 😮💨
2 jaar geleden
Reactie op DMT
Nu ben ik toch eens benieuwd hoe dit afgelopen is nu we 7 maanden verder zi ...
Hoe heb je het aangepakt met stoppen aan de borst?