18 Reacties

3 jaar geleden

Vanaf 1 jaar mag je kindjes gewone koemelk en dat lees je ook online. Doe vooral waar je je zelf goed bij voelt. Krijgt ze nog veel flessen?

3 jaar geleden

Oh bij ons op het consultatiebureau zeiden ze juist vanaf 1 jaar kan je gewone melk geven en is t niet meet nodig opvolgmelk te geven.

3 jaar geleden

Na de eerste verjaardag zou ik gewone melk gaan geven. Ik weet niet of je kleintje savonds nog een fles krijgt voor het slapen? Dan even kijken of hij ook door blijft slapen als hij gewone koemelk krijgt.. anders eventueel savonds flesje opvolgmelk voor het voldane gevoel

3 jaar geleden

Haha hier vertelde het cb ook om gewone melk te gaan geven. Ik blijf het bijzonder vinden dat dit zo verschilt per cb.

3 jaar geleden

Mag een kindje nu dan nog geen gewone melk? Dan ben ik van de week in overtreding geweest. 😬🙈

3 jaar geleden

Mag een kindje nu dan nog geen gewone melk? Dan ben ik van de week in overt ...
Volgens mij mag het al wel, maar is de opvolgmelk vanaf 1 jaar ook echt niet meer nodig. Dus nu mogen ze ook al gewone melk alleen is het nog geen volledige vervanging voor de kunstvoeding. Al ligt dat er toch ook maar aan wat een kind verder al eet 🙈

3 jaar geleden

Reactie op Lilaaa

Volgens mij mag het al wel, maar is de opvolgmelk vanaf 1 jaar ook echt nie ...
Ik gaf het gewoon ipv thee. Hij liet daarna wel vet veel knetterscheetjes. 😁

3 jaar geleden

Officieel is t vanaf 1 jaar, maar die van ons krijgt het ook (vanaf 10,5 maand) omdat ze anders te weinig zuivel (en überhaupt vocht) binnen kreeg. Al kreeg ik van twee verschillende verpleegkundigen een ander advies hierover 😉

3 jaar geleden

Ik gaf het gewoon ipv thee. Hij liet daarna wel vet veel knetterscheetjes. ...
🤣 heerlijk

3 jaar geleden

Klopt het dat je dan best volle koemelk geeft? 😊 Hier zei kind en gezin dat je pas koemelk vanaf 3j mag geven 🙄

3 jaar geleden

Reactie op D3vil_Kitt3n

Klopt het dat je dan best volle koemelk geeft? 😊 Hier zei kind en gezin da ...
Consultatiebureau zei hier halfvolle melk. Verschilt misschien weer tussen NL en BE wat het advies is😅

3 jaar geleden

Ik lees mee

3 jaar geleden

Ik blijf opvolgmelk gecen en hij eet iedere dag yoghurt

3 jaar geleden

Reactie op Lilaaa

Consultatiebureau zei hier halfvolle melk. Verschilt misschien weer tussen ...
Was het algemeen advies of individueel? Dat vraag ik mij dan af. Misschien adviseren ze bij het ene kind volle melk en bij de andere halfvolle?

3 jaar geleden

Was het algemeen advies of individueel? Dat vraag ik mij dan af. Misschien ...
Dit was het algemene advies 🙂 Ze maakte wel een opmerking dat volle melk in ons geval ook zou kunnen omdat onze dochter niet veel aangekomen was dus het wel kan gebruiken. Zal wat dat betreft inderdaad per kind wat verschillen.

3 jaar geleden

Ooow foei!! Hahaha 😉

3 jaar geleden

Reactie op Lilaaa

Dit was het algemene advies 🙂 Ze maakte wel een opmerking dat volle melk ...
Mijn kind mag vrijdag weer heen. Ben benieuwd wat ze als advies gaan geven. 🙂

3 jaar geleden

Hier het advies gehad om normale melk te gaan geven, heb beide flessen al vervangen voor normale melk. Hier ging de overgang zonder moeite en het scheelt een bak met geld elke maand.