95 Reacties
3 jaar geleden
Ik kreeg gister op het cb het advies om een fles te vervangen voor yoghurt bij de fruithap. Zoonlief is bijna 6 maanden. Hij zou dan 3x210 flesvoeding krijgen, 2x fruit en 1x warme maaltijd. Nu lees ik dat yoghurt pas vanaf 8 a 12 maanden wordt aangeraden... Twijfel nu toch een beetje wat ik moet doen🙈
3 jaar geleden
Reactie op Debbie8990
Ik kreeg gister op het cb het advies om een fles te vervangen voor yoghurt ...
Mijn zoon van 6 maand eet na zijn patatjes (250gr) een yoghurt van Nestlé vanaf 6 maand. 😉 had ook koemelk allergie maar sinds kort gewone melk en andere producten hij regeerde hier totaal niet op. Om 16 uur krijgt hij fruitpap met betterfood 6maand. Buiten deze maaltijden drinkt hij een fles van 210ml s’ochtends om 9uur, s’avonds rond 19 uur en 23uur. Soms krijgt hij na de fles van 19 uur nog een betterfood koekje op de hand.
3 jaar geleden
Bijzonder al die cb's die het aanraden, want in hun eigen landelijke groeiboekje staat geen koemelkproducten onder de 1
3 jaar geleden
Reactie op tatiana92
Mijn zoon van 6 maand eet na zijn patatjes (250gr) een yoghurt van Nestlé v ...
Patatjes?? Neem aan dat dat een typ fout is??😅
3 jaar geleden
Wil niet de betweter zijn, maar ik heb heel duidelijk in mijn studie tot voedingsdeskundige geleerd dat je je kindje tot 8 maanden geen yoghurt mag geven. De darmpjes kunnen dit niet verwerken (technisch verhaal). Ik ben zelf voornemens om pas met zuivel te starten als de kleine man 1 jaar is. Tot die tijd gebruik ik opvolgmelk. Yoghurt tot 8 maanden heeft ook helemaal geen toegevoegde waarde.
3 jaar geleden
Reactie op Liefkleintje88
Wil niet de betweter zijn, maar ik heb heel duidelijk in mijn studie tot vo ...
Geloof je meteen! Ik at yoghurt tegen brandend maagzuur tijdens mn zwangerschap. Lijkt me niet echt voor een baby 😅 maar los daarvan zitten daar bepaalde bacterie die in de darmen terecht komen waar in ieder geval mijn dochter nog niet aan toe is. Dat is toch de reden waarom er opvolgmelk bestaat en je niet meteen ‘verse melk’ kan gebruiken?
3 jaar geleden
Reactie op Newgirl90
Food under one is just for fun, toch? Begreep dat de flessen zeker nog de h ...
Dat Food under one is just for fun vind ik echt een rare uitspraak. Een kind van 10 maanden (een aantal in mijn vriendengroep) eet s'ochtends een boterham en drinkt wat kv, dan een fruithap, lunch 2 sneeen brood en beetje kv, rond 15u een rijstwafel oid, savonds groenten en aardappelen, voor het slapen een fles.
Al dat eten is toch niet voor de fun maar om te groeien en geen honger te hebben?