95 Reacties
3 jaar geleden
Reactie op Liefkleintje88
Wil niet de betweter zijn, maar ik heb heel duidelijk in mijn studie tot vo ...
Ik zie de toegevoegde waarde van yoghurt ook niet. Als je kind voldoende eet dan zit ie toch gewoon vol?
3 jaar geleden
Reactie op Justsuus
Dat Food under one is just for fun vind ik echt een rare uitspraak. Een kin ...
Is die uitspraak niet meer bedoeld dat je je geen zorgen hoeft te maken als je baby nog niet zoveel vast voedsel eet, maar nog vooral borstvoeding of opvolg melk drinkt? Ik kan me voorstellen dat niet alle kindjes er even snel mee weg zijn.
3 jaar geleden
Dat is niet betweterig hoor. Bijzonder idd dat ik hier teruglees dat het door cb's wordt aangeraden. 2,5 jaar geleden was hier nog het advies voor onze oudste, dat ze pas na 8 maanden een paar lepeltjes per week en vanaf een jaar wat meer yoghurt zou mogen (dagelijks een beetje). Voor de 8 maanden 0,0 zuivelproducten (op een beetje boter op de boterham na) naast de kunstvoeding/borstvoeding.
Ook bijzonder om te lezen dat zoveel baby's hier al zoveel vaste voeding en weinig flesvoeding krijgen. Ik zou het nog niet doen, maar goed, ieder zn ding.
3 jaar geleden
Ik denk ook dat je studie je de juiste dingen geleerd heeft. Alleen is het mogelijk dat het cb per situatie advies geeft. En dus tegen een paar mensen specifiek, met een reden gezegd hebben probeer het maar... Ik heb geen idee wat de situatie is... Ik weet wel dat ik 't allemaal heel veel gedoe vind... Om voor 6 mnd de allergie producten te hebben gegeven om de hapjes te oefenen en weet ik veel wat allemaal... Ik doe 't gewoon zoals het gaat en koemelk... Dat komt wel rond d'r 1e verjaardag.. Ik heb nog genoeg ander eten wat we moeten leren en testen. In haar dag zit maar 12 uur waarvan ze ook nog een deel slaapt ... De andere 12 uur slaapt ze.. Het komt zoals 't komt. De rijstebloempap heeft ze ook nog niet gehad... Ze oefent maar met broodkorsten
3 jaar geleden
Dat is niet betweterig hoor. Bijzonder idd dat ik hier teruglees dat het do ...
Fijn dit te lezen.
Mijn baby van 5,5 maand gaat maandag weer een vaste hap proberen en zat door omstandigheden ook nog maar op 1 ijsklontje per dag. Drinkt 5 flessen van 200 ml per dag en groeit nog steeds goed. Het proberen van allerlei voedsel heeft geen haast hier. 🙂
3 jaar geleden
Reactie op Justsuus
Dat Food under one is just for fun vind ik echt een rare uitspraak. Een kin ...
Maar dan nog is dit per kind verschillend. De een heeft wel die behoefte met 10 maanden en de andere zit nog aan bijv de hoeveelheid van 2 ijsblokjes groente of fruit of zijn zelfs nog aan het proberen. Volgens mij zijn we het redelijk eens dat kindjes op hun eigen tempo gaan, dus als de fles nog steeds de primaire behoefte is van een baby en bijv minder interesse toont in eten dan klopt food under one is just for fun zeker.
3 jaar geleden
Is die uitspraak niet meer bedoeld dat je je geen zorgen hoeft te maken als ...
Dat ook, maar melk hoort ook de hoofdvoeding te zijn tot 1 jaar en niet de bijvoeding. Vanaf 6 maanden moet je wel vast voedsel aanbieden, maar maakt het nog niet uit of ze nou echt eten. Het is vooral wennen aan smaak, texturen en motoriek. Rond de 8 maanden begint vast voedsel langzaamaan belangrijker te worden tot het met 1 jaar het hoofdvoedsel wordt. Je geeft de hapjes daarom ook op het moment dat het buikje leeg genoeg is dat ze weer wat lusten, maar vol genoeg dat ze er geen melk voor laten staan.
3 jaar geleden
Reactie op Littl-one
Ik denk ook dat je studie je de juiste dingen geleerd heeft. Alleen is het ...
Ik vind het ook echt een gedoe allemaal!
Zeker omdat er ook zo veel verschillende dingen “het beste” zijn..
De ene site zegt dit, het cb zegt dat, deze studie zegt weer zus..
Ik kijk gewoon wat hier werkt, ik maak geen haast, zo lang mijn meisje goed groeit, vind ik alles best.
3 jaar geleden
Fijn dit te lezen.
Mijn baby van 5,5 maand gaat maandag weer een vaste ha ...
Dat doet onze dochter van nu 6,5 maand ook. Toevallig eergisteren gestart met 2x een hapje op een dag (ivm het warme weer in de middag wat koel fruit toegevoegd). Ze heeft ook even 'stil gelegen' qua eten rondom de operatie. Ze krijgt van mij nu naast de 5 flessen 1x een beetje fruit en 1x een beetje warm eten of een stukje brood met wat slokjes water. Ze vindt het wel lekker en ze geeft gelukkig ook wel zelf aan hoeveel ze wil eten (fruit eet ze ongeveer 2 ijsblokjes en avondeten 3 ongeveer als ze het lekker vindt).
3 jaar geleden
Dat doet onze dochter van nu 6,5 maand ook. Toevallig eergisteren gestart m ...
Wij gaan het morgen opstarten met de logopedist erbij. Verslikken en stikken is bij hem een reëel gevaar vanwege zijn zwakke luchtpijp. Heb hier ook een reanimatietraining in moeten volgen. Dus we starten weer heel voorzichtig op.
Fijn dat je dochter alles lekker vindt. Die van mij trok voor zijn operatie nog gekke bekkies. 😁
3 jaar geleden
Wij gaan het morgen opstarten met de logopedist erbij. Verslikken en stikke ...
Oh wat heftig weer zeg.. alleen al het idee dat je die cursus moet volgen, omdat de kans bij jouw kindje een stuk groter is..
Succes!
3 jaar geleden
Spannend. Hopelijk gaat het allemaal goed. Ik vond het bij onze oudste zo al heel spannend om stukjes eten te gaan geven (vooral boterhammen), laat staan als er nog extra gevaar voor verslikken is. Heel veel succes! Ik hoop dat je je cursus niet nodig gaat hebben.
3 jaar geleden
Opzich best fijn om te weten wat je precies moet doen... 🙈 Hopelijk niet nodig maar wel veel zekerder dan alle onwetende ouders waarbij een kindje soms wel eens verslikt... 🙈 Ik had vanmiddag een stress moment. De rode kool plakte aan d'r gehemelte.. En ze kreeg het niet weg.. Maar ze liep rood aan daardoor.. 🙈
3 jaar geleden
Reactie op Littl-one
Opzich best fijn om te weten wat je precies moet doen... 🙈 Hopelijk niet n ...
Ja, heel fijn om hier training in te hebben gehad. Zodra we allebei gevaccineerd zijn willen we ook een ehbo cursus gaan volgen.
3 jaar geleden
Ja, heel fijn om hier training in te hebben gehad. Zodra we allebei gevacci ...
Je kunt het verwachten, maar eigenlijk kan elke ouder het verwachten.. Elke ouder zou zoon training moeten krijgen... Verstikking bij een baby is iets heel anders dan bij een kind of volwassene... 🙈
3 jaar geleden
Reactie op Littl-one
Je kunt het verwachten, maar eigenlijk kan elke ouder het verwachten.. Elke ...
Helemaal mee eens!!
3 jaar geleden
Ja, heel fijn om hier training in te hebben gehad. Zodra we allebei gevacci ...
Doen! Via mn werk als kinderleidster krijg je elk half jaar een opfriscursus van EHBO. Je wilt niet weten hoe snel het fout kan gaan. Een MUST vind ik het dat iedereen dit zou moeten kunnen. Dus thumbs up voor de cursussen 😀
3 jaar geleden
Reactie op Debbie8990
Ik kreeg gister op het cb het advies om een fles te vervangen voor yoghurt ...
Het is maar net wat je kiest. Onze zoon is bijna 6 maanden en die eet nog bijna uitsluitend borstvoeding. Wel al oefenhapjes groente en fruit maar zeker geen warme maaltijden of yoghurt of wat dan ook.
3 jaar geleden
Reactie op Littl-one
Oh wouw... Drinkt je kleine maar 3 flessen?? 🙈 Tussen 9 en 19 uur geen fle ...
Hier 5 a 6 voedingen borstvoeding met oefenhapjes groente en fruit tussendoor