95 Reacties

3 jaar geleden

Welke yoghurt is het beste voor je kleine? Magere, half volle of volle yoghurt?

3 jaar geleden

Wij geven yogolino van nestle. Mag al vanaf 6 maanden. Wij moesten eerder overschakelen op yoghurt omdat onze zoon zijn flessen begon te weigeren. Was op advies van jeugd verpleegkundige.

3 jaar geleden

Reactie op justsuusje32

Welke yoghurt is het beste voor je kleine? Magere, half volle of volle yogh ...
Ik zou gaan voor magere of halfvolle yoghurt. Je biedt het namelijk aan als toetje na de maaltijd bijvoorbeeld. Niet ter vervanging van een fles/borstvoeding. Ze hebben het echter niet nodig nog, dus je hoeft er nog niet aan te beginnen. Het zou dan extra zijn, dus geef (wat mij betreft) echt een klein beetje.

3 jaar geleden

Hebben jullie ook wel eens pjama papje gegeven?? Is vanaf 6 mnd, maar ik dacht dat baby's geen melk mochten tot 1 jaar??

3 jaar geleden

Reactie op Littl-one

Hebben jullie ook wel eens pjama papje gegeven?? Is vanaf 6 mnd, maar ik da ...
Flikker je dat niet door je flesvoeding heen? Is met die granenpap wel zo. En volgens mij bevat die pyjamapap extra suikers.... Moet je even naar dat pap topic zoeken.

3 jaar geleden

Reactie op Littl-one

Hebben jullie ook wel eens pjama papje gegeven?? Is vanaf 6 mnd, maar ik da ...
Ik vind het onnodige buikvulling, maar sommige kindjes zijn erbij gebaat. Je doet het door de flesvoeding heen... niet door gewone melk.

3 jaar geleden

Reactie op justsuusje32

Welke yoghurt is het beste voor je kleine? Magere, half volle of volle yogh ...
Nog geen 🤷🏻‍♀️. Pas vanaf 8 maanden kun je dat kleine beetjes gaan geven als toetje (tenzij je een ander advies van een arts hebt gehad). Het voedingscentrum raadt bij zuivel magere of halfvolle producten aan (ivm verzadigde vetten in volle zuivelproducten) en vanaf 1 jaar.

3 jaar geleden

Flikker je dat niet door je flesvoeding heen? Is met die granenpap wel zo. ...
Ik heb ze gekocht, voor op vakantie, leek mij handig. Maar ik durf het niet te geven toen ik las "bevat koemelk" 😅

3 jaar geleden

Flikker je dat niet door je flesvoeding heen? Is met die granenpap wel zo. ...
Zeker weten veel suikers!! Per 100 ml 7,9gram!😱, een zo’n papje is 250ml… vind dat best wel veel.. +/- 20gram per papje 😵‍💫

3 jaar geleden

Reactie op annaniempje

Zeker weten veel suikers!! Per 100 ml 7,9gram!😱, een zo’n papje is 250ml… ...
Is dat inclusief of exclusief de opvolgmelk? (Dat is namelijk 6,5 gram per 100ml)

3 jaar geleden

Is dat inclusief of exclusief de opvolgmelk? (Dat is namelijk 6,5 gram per ...
Bij deze hoef je geen (opvolg)melk toe te voegen geloof ik..

3 jaar geleden

Reactie op annaniempje

https://www.plein.nl/4x-pyjamapapje-banaan-6-mnd-3-x-250-ml Deze heb ik gekocht

3 jaar geleden

Reactie op Littl-one

Ik heb ze gekocht, voor op vakantie, leek mij handig. Maar ik durf het niet ...
Ik had zo'n granenpap gekocht om zijn lijf aan granen te laten wennen, alvorens brood te geven maar hij moet er niets van hebben dus het ligt alweer te verstoffen in de kast. 😁

3 jaar geleden

Reactie op annaniempje

Voor mijn idee is dat weer een beetje "kindermarketing" net zoals peutermelk, kinderkoekjes, drinkpakjes etc.

3 jaar geleden

Reactie op Littl-one

Ik heb ze gekocht, voor op vakantie, leek mij handig. Maar ik durf het niet ...
Flesvoeding bevat ook koemelk;). Ik geef het niet vanwege suikers, wel af en toe wat lepeltjes granenpap.

3 jaar geleden

Reactie op annaniempje

Bij deze hoef je geen (opvolg)melk toe te voegen geloof ik..
Ah okee op die manier... (wat voor melkpoeder gebruiken ze daar dan in vraag ik me dan af?) Is het dan niet handiger om gewoon opvolgmelk te pakken en daar een paar schepjes rijstebloem of pap aan toe te voegen? Dan heb je hetzelfde effect en iets meer controle over de hoeveelheid suikers en andere onnodige toevoegingen die er extra bij komen, lijkt mij 🤷🏻‍♀️.

3 jaar geleden

Ik had zo'n granenpap gekocht om zijn lijf aan granen te laten wennen, alvo ...
Bij onze oudste precies zo. Ze walgde er echt van, dus ik ga nu dr moeite niet eens nemen. Gewoon een boterhammetje en een fles en dan is het ook prima. Ik kan me sowieso niet voorstellen dat het fijn slaapt met zoveel pap in je buik.

3 jaar geleden

Wat voor yoghurt is het beste om te geven dan? Cb geeft hier aan om dat rond 3u te doen, zodat de middagfles er dan een keer af kan.

3 jaar geleden

Wij beginnen smorgens met een fles. Rond 10 a 11 uur fruithapje, daar doe ik halfvolle milde yoghurt doorheen. Tussen de middag een fles, savonds groentehapje met paar hapjes pap na , en dan rond half 9 nog een fles. Dus 3 flessen melk nog. Kleine man groeit/plast goed dus snap niet waarom 3 flessen dan verkeerd/ te weinig zou zijn? Als je kindje het er goed op doet is er zover ik weet niks mis mee.

3 jaar geleden

Reactie op Littl-one

https://www.plein.nl/4x-pyjamapapje-banaan-6-mnd-3-x-250-ml Deze heb ik ge ...
Die is wel wat beter zie ik, daar zit 6,2gram suiker in per 100ml