95 Reacties

3 jaar geleden

Ik ben begonnen met 6 maanden. Prima gewerkt! Nu nog steeds elke dag een paar t.lepeltje

VRIEND

3 jaar geleden

Reactie op Little Kim

Vanaf 8 maanden mag je baby magere of halfvolle yoghurt zegt het consultati ...
Ja hoor! Hij vindt het echt heerlijk, geef wat magere kwark of yoghurt na zijn avondhap. Gaat goed en hij reageert er goed op 😊

3 jaar geleden

Reactie op Iloon_88

1 keer milde magere yoghurt gegeven, zo'n 50 ml denk ik, was lekker koel te ...
Haha mindee panisch 😂 Hij krijgt nu als toetje bodempje yoghurt en gister heb ik er paar framboosjes bij gedaan. Geprakt en doorgeroerd. Wil dit zeker ook niet elke dag geven. 3x in de week ofzo? Verder kreeg hij gister gestoomde snoeptomaatjes gepureerd met pasta en basilicum en een dot creamcheese. Vond hij heerlijk! Ik trots dat iemand mijn "kookkunst" appreciëert hihi

3 jaar geleden

Haha mindee panisch 😂 Hij krijgt nu als toetje bodempje yoghurt en gister ...
Ja, een gewone pannenkoek vond ik niet oke, lasagne maakte ik babyproof zonder enige melk... best vermoeiend. Als hij "gewoon" onze lasagne kan mee eten, scheelt dat echt superveel werk. En ik maak de lasagne bladen zelf dus kan ik prima zoutloos doen 😅

3 jaar geleden

Reactie op RomyKc

Ja hoor! Hij vindt het echt heerlijk, geef wat magere kwark of yoghurt na z ...
Af en toe een hapje van de vla / yoghurt zeker wel.. hij smult ervan.. en ook fijn voor de tandjes, lekker koel..

3 jaar geleden

Reactie op Iloon_88

Ja, een gewone pannenkoek vond ik niet oke, lasagne maakte ik babyproof zon ...
Poeh, wat een werk. Nu ben ik natuurlijk wel erg benieuwd naar jouw lasagne 😬 Ik vind stomen en pureren dus al "koken" 😑

3 jaar geleden

Poeh, wat een werk. Nu ben ik natuurlijk wel erg benieuwd naar jouw lasagne ...
Babyproof lasagne: Pasta maak ik zelf : 250 gram semola (pasta deeg) 3 eieren, flink kneden voor 10 minuten en dan half uurtje koelkast. Ik heb een pasta machine maar met deegroller kun je ook dunne bladen maken. Per blad even 5 seconden in kokend water met olijfolie. Dan gelijk in koud water en uit laten lekker op een theedoek... je hebt meer deeg dan nodig hoor, maar een half ei is zo lastig ;) en het kan prima in de vriezer. Babyproof saus: gehakt, ontvelde tomaten/ passata, courgette, wortel, uitje, verse basilicum en wat oregano. Lasagne laag voor laag opbouwen en dun laagje kaas erop. Maaaar met melk.. tja, nog even puzzelen ;) kaas deed ik heel dun omdat ik zelf vind dat dat bij lasagne hoort. Laatst canneloni gemaakt, maar daar zat wijn in 🙈 niet babyproof dus, maar wel lekker.

3 jaar geleden

Poeh, wat een werk. Nu ben ik natuurlijk wel erg benieuwd naar jouw lasagne ...
Ik heb trouwens het chicks love food kidsproof kookboek met voor nu onder andere andijvie stamppot met worstjes, italiaanse couscous en linzencurry 🤩

3 jaar geleden

Reactie op Iloon_88

Ik heb trouwens het chicks love food kidsproof kookboek met voor nu onder a ...
Wil je het linzencurry recept delen? Ik maak vaak een linzencurry voor onszelf dus ben heel benieuwd naar de kidsproof variant

3 jaar geleden

Reactie op Iloon_88

Ik heb trouwens het chicks love food kidsproof kookboek met voor nu onder a ...
Is dat boek een aanrader? Ik voer m’n dochter elke dag Hollandse pot maar ik hou daar zelf niet eens van dus thuis eten we dat nauwelijks 😂 Maar vind het lastig om dingen te bedenken voor haar

3 jaar geleden

Reactie op LMR

Wil je het linzencurry recept delen? Ik maak vaak een linzencurry voor onsz ...
Bij deze :)

3 jaar geleden

Reactie op Manouk1995

Is dat boek een aanrader? Ik voer m’n dochter elke dag Hollandse pot maar i ...
Er zijn voor de hapjes van 8 maanden 5 recepten 12 maanden : 2 recepten qua warme hap. Er staan voor latere leeftijden ook broodtrommel variatie in en dan ook "met de pot mee eten" recepten. Vooral voor de wat oudere leeftijd wel leuk. Jij zit in de nieuwe groeps app toch? Ik kan je eventueel wel de recepten voor nu en 12 maanden appen als je wilt :)

3 jaar geleden

Reactie op Iloon_88

Er zijn voor de hapjes van 8 maanden 5 recepten 12 maanden : 2 recepten qua ...
Oh wat leuk! Jaa als je wil mag je dat wel appen 🤗 thanks!