22 Reacties
3 jaar geleden
Volg je gevoel meid.
Ja misschien stel je je aan voor sommige die dit lezen.
Maar je moet toch doen waar jij je goed bij voelt.
Wij zijn trouwens vorige maand ook gaan varen, hebben hem meegenomen en hij heeft heerlijk geslapen (gewoon de luiertas mee en alles erin proppen is echt geen drama). Is misschien ook een optie?
3 jaar geleden
Reactie op hi123
Dank! Waarin heb je hem gelegd met varen?
Nou ik heb de hele wagen meegenomen, vast gezet naast ons.
Ook nog even de Ergo meegenomen, just in case.
Voordat we de boot opgingen had die lekker wat gegeten.. eerste 15 minuten was die lekker aan het rondkijken, daarna in de wagen, en toen was die zo in slaap. Goed van te voren zonnebrand op, hoedje op.
Aan het einde wakker gemaakt voor een flesje. Ging prima 👌🏽
En ik snap je trouwens met dat niet afgeven, daar ben ik ook slecht in. Gaat wel steeds beter.
3 jaar geleden
Reactie op hi123
Dankjewel :) voor je lieve reacties
Ik hoop dat jullie een leuke dag op de boot tegemoet gaan, en hopelijk kun je de kleine meenemen.. waarschijnlijk wijk je iets van je schema af, maar dan heb je hem wel lekker bij je! ;-)
Gewoon niet stressen en doen wat jij wil en denkt dat het beste is 😘
3 jaar geleden
Vooral je gevoel volgen inderdaad!
Als het niet goed voelt moet je het niet doen..
De eerste paar keer vond ik het ook heel moeilijk, dus eerst een keer een wandelingetje laten maken met opa en oma, erna eens een uurtje de stad in (maximaal), en zo beetje bij beetje vind ik het heerlijk om af en toe een middagje ‘mezelf’ te zijn, ipv 24u ‘de moeder’.
Succes en het komt vast goed 🍀
3 jaar geleden
Ze heeft 4 zoons groot gekregen, ze kan een baby ook wel aan. En als die wel gaat krijzen, even wat langer weg blijven, lost ze het ook maar zelf op.
Daarnaast is 't voor een baby best oké even door iemand anders verzorgt te worden. Hoe gaat het op de opvang anders? Daar gaat het ook niet precies zoals het het liefste wil.. 🙈
T is voor jezeld ook een overwinning.
3 jaar geleden
Ik snap je volledig. Ik heb het daar nog steeds moeilijk mee en ik werk ondertussen al 🙈 heb nu 2 weken vakantie en mn schoonmoeder zei al, als je eens een dag iets voor jezelf wilt doen pas ik wel op he. Ik wil dat helemaal niet en gewoon bij hem zijn 🙈
Maar het wordt echt wel makkelijker en je zal zien dat het anderen ook wel lukt. Mn schoonma heeft ook een hele briefing gehad hoe hij slaapt en eet. Dat is alleen de eerste keer, daarna gaat het steeds vlotter.
Ik had ook heel erg het gevoel "ik ken mn kindje het beste en gaan anderen dat wel hetzelfde doen. Maar dat moet ook helemaal niet..
Doe vooral waar jij je goed bij voelt . Als je er nog niet klaar voor bent niet doen, en anders gewoon eens proberen.
Mijn zoontje was 6 mnd toen hij voor het eerst een paar uur ging..
3 jaar geleden
Ik snap je heel goed. Ik vind het heeeel moeilijk mijn kleintje los te laten. Ze is nog zo klein en houd haar het liefst de hele dag bij me. Ze heeft super lieve oma’s en tantes en nog meer familieleden die maar wat graag willen dat ze daar blijft maar ik doe het gewoon niet. Klinkt stom maar ik weet wat me kind nodig heeft en wat ze fijn vind. Tuurlijk moet ze ook wennen om bij hun te zijn maar dat komt echt wel hoor. Ben eergisteren voor het eerst zonder haar weggeweest, lunchen met een vriendin toen ik klaar was met werken (ze was toen op de opvang). Miste haar zo erg en wilde haar meteen ophalen. Ik werk tot 13u en haal dr meestal 13:30. Maar nu dus om 15u gehaald maar was zooo blij haar weer te zien. Ik hoor vaker ja als het kan breng haar dan een nachtje bij je moede, of een dag gewoon zodat je kan ontspannen. Maar dan ontspan ik juist niet omdat ik me 100x per minuut afvraag hoe het met haar gaat.
Dus nee je stelt je niet aan! En ook niets doen waar je niet achterstaat. Doe ik ook niet, het komt allemaal wel
3 jaar geleden
Ik snap je gevoel idd ook, maar juist door hem even naar een bekende te brengen word hij op den duur minder eenkennig.
Het gesjouw met spullen heb ik zelf opgelost door te zorgen dat er een reserve verkleed station daar is. Dus wat luiers ,doekjes , kleertjes die ik toch niet leuk vind , het hoeft maar in eens clipbox ergens bij hun in de kast te staan en makkelijk te pakken te zijn wanneer nodig.
Ik breng mijn kindje ook altijd even naar oma als ik op zondag de grote boodschappen doe , ik ben alleenstaand dus vind het makkelijker haar even af te geven dan in een volle winkelwagen mee te sjouwen.
Met die paar uurtjes hier en daar heb ik het opgebouwd dat ik er gerust(er) op ben wanneer ze bij opa en oma is. Maar t meest vertrouw ik het nog bij de opvang haha. Leuke meiden en die zijn er voor opgeleid. Opa's en oma's doen het toch net een beetje anders zoals ze +- 30 jaar geleden geleerd hebben.
Al met al zeker even wat tijd voor jezelf nemen :)
3 jaar geleden
Ik heb het zelfde. Momenteel werk ik nog niet, dus ik ben altijd met haar, en ben ik nooit langer dan 3 uur weg geweest(dit was in de avond toen ze sliep) en overdag Max 2.
Aanstaande za heb ik een bruiloft en gaat ze naar m’n moeder. Van 11:00-19:00.
Ik zie m’n moeder vaak dus ik voel me er goed bij. Maar als het anders had gekund had ik het zeker gedaan. 😂😅
3 jaar geleden
Ik zat te zoeken op uit logeren, of zoiets dergelijks maar deze komt ook zeker goed overeen.
Ik zal beginnen bij het begin, vanaf het moment dat onze kleine dame geboren is, ben ik nooit langer dan hooguit 4 uur zonder haar geweest.
Dit ivm vele lichamelijke klachten.
In augustus hebben we een bruiloft gehad, toen sliep ze voor het eerst bij opa en oma "wonen in dezelfde straat". Ben thuis gebracht door mijn vriend rond 19:15 uur thuis, en hij is weer teruggegaan.
Ben toen erg ingestort ik en alleen thuis zijn, maar vond niet dat ik haar op dat moment kon halen.
1 ik zelf was te moe van de bruiloft en de pijn.
2 door de pijn en vermoeidheid niet goed kunnen zorgen voor.
Toch zat het mij niet lekker.
Heb aangegeven of onze meid thuis of vriend, maar niet meer alleen.
Nu is ze weer een nachtje logeren, zijn uit eten geweest. Ik die meer met de gedachten bij de kleine meid is, plaatje is namelijk niet compleet, het klopt niet.
Zie op een foto dat ze de kleertjes voor morgen al aan heeft, dus ik vraag me af was ze nat, of heeft mijn schoonmoeder snel de kleertjes gewisseld daar zie ik haar ook nog wel voor aan.
Hoe dan ook probeer ik het los te laten, alleen kan ik dat echt niet.
Mijn vriend ligt prins heerlijk te slapen, en ik zit nu beneden met een peen en uien gezicht.
Ik weet wel voorlopig gebeurt het niet meer, ik ben er nog niet aan toe om haar een nacht kwijt te zijn 😢
3 jaar geleden
Reactie op DvGorp
Ik zat te zoeken op uit logeren, of zoiets dergelijks maar deze komt ook ze ...
Ik snap het ook volledig! Mn man begint nu wel eens te vragen zouden we hem niet een nachtje naar opa en oma doen als er iets te doen is. Wonen trouwens ook tegenover ons en op maandag past oma op. Maar nee.. Moet er nog niet aan denken 🙈 slapen gaat daar ook niet top dus laat staan dat ik hem een nacht wil brengen. Nope dan maar momzilla zijn haha 🙈
3 jaar geleden
Reactie op Iris9094
Ik snap het ook volledig! Mn man begint nu wel eens te vragen zouden we hem ...
Ik ben zo blij om te lezen dat ik niet de enige ben, die hier last van heeft.
Onze kleine meid slaapt gelukkig heel goed, ook bij hun.
Alleen ik daarin tegen ben dus echt een drama met slapen, als ze niet thuis is 😢.
Heb het zeker half 3 zien worden.
Vanmorgen keihard zitten huilen, ik probeer het wel maar ben er echt nog niet aan toe.
Gelukkig begrepen mijn schoonouders het heel goed.
Dan voorlopig nog maar niet uit logeren, komt wel weer een x 😉
3 jaar geleden
Reactie op DvGorp
Ik zat te zoeken op uit logeren, of zoiets dergelijks maar deze komt ook ze ...
Ooh herkenbaar... Mijn man vraagt ook wel eens of we de kleine naar zijn moeder kunnen brengen voor een nachtje, maar het antwoord blijft nee nee nee nee NEE ❌✋🏽🙅🏽♀️ ik kan en wil het echt nog niet 😔 dat komt grotendeels ook omdat ik nog live borstvoeding geef vroeg in de ochtend en voor bedje tijd 's avonds en dat is dus ook echt een momentje van ons samen, het is dan altijd zo gezellig 🥰
maar inderdaad 'fijn' om te lezen dat er meer zijn die dit lastig vinden.
En ach dat komt echt wel een keer, maar nu is het nog gewoon niet de tijd daarvoor 😊