15 Reacties
3 jaar geleden
Ik heb precies het zelfde probleem. Ik haal hem tegenwoordig uit bed en dan maak ik hem moe door hem in zijn loopstoel te zetten. Anders krijg ik hem echt niet in slaap. Wanneer hij in zijn ogen begint te wrijven leg ik hem op mijn knieën en wieg ik zachtjes heen en weer. Meestal met 10 minuten slaapt hij dan eindelijk.
3 jaar geleden
Wat goed van haar! Maar wel irritant even voor jou. Ze moet denk ik nog een beetje oefenen en dan gaat het vanzelf over?
3 jaar geleden
Ik heb geen tips.
Maar mijn dametje deed het ook, en op een gegeven moment heb ik mezelf gesteld ik laat der 10minuten gaan, en ineens sliep ze als een blok..
En heeft ze elke x z'n 10minuten nodig en slaapt ze
3 jaar geleden
Herkenbaar mijn zoontje doet dit ook. En vaak met wat huilen erbij. Soms haal ik hem er maar weer eventjes uit. Maar slaapt je dochtertje verder wel de nacht door?
3 jaar geleden
Reactie op momox
Jaa inderdaad hier ook met huilen.. nee ze slaapt al een paar maanden niet ...
Aahh sneu ook he! Ik denk dat het een sprongetje is in combinatie met tandjes, verlatingsangst ect. Mijn zoontje is nu 9,5 maanden en slaapt dus ook al een poos niet meer zo goed. Ook wakker voor voeding en idd ook een aantal keer zomaar..
3 jaar geleden
Wat is het slaap schema? Denk dat het daar ook mee te maken zal hebben.
En heeft ze tijdens wakkere tijd genoeg 'vloertijd' dat ze lekker kan oefenen? Hier kan het soms verschil maken als kind teveel in stoel of kinderwagen gezeten heeft en te weinig speeltijd op de grond heeft gehad tijdens wakkere moment. Als ze genoeg heeft kunnen oefenen/spelen dan hoeft ze dat niet meer in bed
3 jaar geleden
Reactie op Anne47
E ...
Als ze wakker is dan ligt ze inderdaad eigenlijk alleen maar op de vloer en dan is ze ook non stop bezig met staan en lopen rondom de meubels.. ze doet echt niks anders. Dus ik snap indd ook niet waar de behoefte vandaan komt om dat al vanaf haar 7e maand nu al bijna 3 maanden lang elke avooooond te doen. En als ze dan een aantal x ging staan oooke... maar echt ik leg haar neer en meteeeen die seconde al omhoog en dat herhaalt zich zo’n 30 keeer.. niet goed voor mn rug en het is zoo vermoeiend haha vooral na een zware werkdag. Weet echt niet wat ik moet doen.
3 jaar geleden
Reactie op Anne47
E ...
Oh en haar slaapschema is vaak: rond 19.30 bed in, 07:00 wakker worden, 09.30 eerste dutje van ongeveer 1.5/1 uur. En dan rond 2 nog een dutje van 1 uur ongeveer. Dus dit is verder opzich wel prima denk ik..
3 jaar geleden
Reactie op Mason2112
Ik heb precies het zelfde probleem. Ik haal hem tegenwoordig uit bed en dan ...
Super fijn dat dit voor jou werkt.. hier is ze eigenlijk al superrrrr moe in bed van al dat staan ook elke seconde want het is best een workout voor haar haha.. maar tochhh als is ze helemaaaal gesloopt, toch weer staan en staan en staan en staan...
3 jaar geleden
Wat hier nog wel werkt is op de matras kloppen en bijv. dan zeggen, lekker slapen lieverd, of slaapliedje neuriën. Ze gaat bij mij dan bijna meteen weer zitten om naar mijn hand toe te gaan. Ze heeft hoe dan ook sowieso tien minuten omklooien nodig en soms meer, voordat ze dan ook echt gaat liggen om te slapen.
Zelf neerleggen wordt afgeraden door de slaap coach die ik volg. Ik doe het nog wel eens hoe, vooral als ik even echt geen zin in gedoe heb, meestal als ik een zware dag gehad heb. Maar het werkt eigenlijk nooit echt goed...
3 jaar geleden
Reactie op momox
Aahh wat raad je slaapcoach je aan dan? Gewoon zo laten staan?
Op de matras kloppen waar ze moet liggen. Dan zeggen "lekker slapen, Sanne". Of een slaapliedje blijven neuriën intussen. Ze gaat dan weer naar beneden en naar die plek toe. En vaak in het begin gaat ze dan aan de andere kant staan en zo wat heen en weer. En dat blijven doen. Gisteravond ging ze ineens na vijf minuten liggen, pakte haar knuffel vast en oogjes gingen dicht 😲.
En als dat een beetje loopt ga je meer afstand nemen. Ik zit nu nog direct naast bed, volgende stap is de stoel er wat bij vandaan, dan richting deur, dan uit het zicht en dan achter gesloten deur. Maar daar ben ik nog niet hoor!! Ik wil eerst het zelf in slaap vallen wat over de knie krijgen 😅.
En mijn slaap coach zegt ook, ze moeten het leren. Als ze leren lopen of fietsen accepteer je dat het met vallen en opstaan gaat. Bij leren slapen is dat in feite net zo. Dus als het vanavond weer een uur duurt dan denk ik bij mezelf, goed dit was een vallen. Morgen gaan we weer voor een opstaan 🤗.
3 jaar geleden
Op de matras kloppen waar ze moet liggen. Dan zeggen "lekker slapen, Sanne" ...
Trouwens wel even oppakken als ze erg huilt. Dan vast houden tot ze weer rustig is en dan weer in bed leggen.