7 Reacties

3 jaar geleden

Is hij warm genoeg aangekleed? Als onze zoon het koud heeft, slaapt hij onrustiger en minder diep.

3 jaar geleden

Reactie op Iloon_88

Is hij warm genoeg aangekleed? Als onze zoon het koud heeft, slaapt hij onr ...
Yes, dat denk ik wel. Lange pyjama, slaapzak en een dekentje. Als hij bij ons ligt, is het ook onder een dikker deken en tussen ons in, dus dat maakt het nog warmer en dan woelt hij ook ..

3 jaar geleden

Hier slaapt ze onrustig als ze een drukke dag heeft gehad of te weinig slaap op de dag. Gaan de slaapjes op de dag wel goed? Niet te veel, niet te weinig?

3 jaar geleden

Mijn dochtertje sliep ook veel beter tot een paar weken geleden (10 mnd nu). Niet zo erg als bij jou maar wel steeds wakker worden snachts en veel draaien. Bij haar komen de boven(hoek) tanden door en al meer dan een mnd geleden zei de kinderarts al dat ze eraan kwamen het kan soms best lang duren en als hij veel kwijlt en bijt op dingen dan kunnen het heel goed de tanden zijn. Of het vaste voedsel wat meer opvoeren en nog wel een goede volle laatste fles zodat hij wel lekker vol zit. Als ze echt veel huilt en vaker wakker is geef ik nog wel eens een zetpil, helpt wel tegen de pijn. Kan ook wel een sprong zijn omdat ze nu gaan zitten en staan en meer door krijgen zijn ze misschien ook wat onrustiger of alles tegelijk 🙈

3 jaar geleden

Hier precies hetzelfde. Moeten hem ook steeds tussen ons in leggen als hij midden in de nacht wakker is geworden. Ook in ons bed is hij nog lang onrustig. Bijna alsof hij ergens last van heeft. Ik dacht zelf ook aan tandjes die bezig zijn onder het tandvlees (nog niks in zicht, dus geen idee). Las trouwens ook dat er op deze leeftijd weer een fase met slaapregressie de kop op kan steken.

3 jaar geleden

Reactie op Sandra_H_

Yes, dat denk ik wel. Lange pyjama, slaapzak en een dekentje. Als hij bij o ...
Hier ook, volgens mij slaapt ie dieper als ie iets meer kleren aan heeft. Maar tis vooral ook gewenning en hoe je kind is. Wij hebben onze zoon nooit mee in bed genomen. Puur uit eigen beweging want ik zou dan nooit kunnen slapen. Aai over de bol, goed leggen met speen er weer in en weg wezen. Zelf op laten lossen. Maar misschien heb ik makkelijk praten want hij lost het vrij makkelijk zelf op…

3 jaar geleden

Oh hier precies hetzelfde sinds twee weken. Eerst dacht ik dat het kwam doordat hij kon staan en dat ook steeds deed. Dat is onder controle hij kan nu redelijk zelf weer zitten en liggen. Toen dacht ik dat het kwam door de twee doorkomende tandjes. Toen dacht ik misschien heeft hij het te koud dus nu ligt hij in winterslaapzak zonder mouwen met romper lange mouw. Toen dacht ik hij mist papa want hij is paar weken in het buitenland maar die is er sinds gisteren weer en vanmorgen was het weer raak. Nou ik weet het niet meer. Ik zie wel dat hij heel druk is in bed, veel rollen, plankend achtig liggen en naar voren bewegen, met zijn hoofd tegen het bed aantikken. Fijn die herkenning!