40 Reacties

2 jaar geleden

Reactie op Dec2020

Onze zoon doet dit ook wel eens. Alleen met zijn boterhammen, niet met ande ...
Onze dochter doet het ook met avondeten (gelukkig geen rijst of pasta, maar wel aardappelen/groenten/vlees). Maar ze doet dit ook al als we het eten voor haar neus zetten, dus als ze nog moet beginnen met eten. Vol zitten kan dus niet lijkt ons 🤷‍♀️ We blijven maar gewoon volhouden met uitleggen dat dat niet mag en waarom niet. Hopelijk is deze fase dan ook weer snel voorbij

2 jaar geleden

Onze dochter doet het ook met avondeten (gelukkig geen rijst of pasta, maar ...
Eet jullie dochter uiteindelijk wel? Misschien zit ze nog vol, van eten/drinken/koekje, wat ze iets eerder gehad heeft? Of is dit bij jullie structureel? Dus bij elke of enkele maaltijden gooien? Gooit ze ook met speelgoed?

2 jaar geleden

Onze dochter doet het ook met avondeten (gelukkig geen rijst of pasta, maar ...
Hier gebeurd dat ook aan het begin van de maaltijd. Ik heb gemerkt dat hij het vooral doet als hij het niet zo lekker vindt. Soms vist hij het ‘lekkere’ eruit en de rest hoort blijkbaar op de grond 🤷🏼‍♀️ nu zorgen dat wij sneller zijn dan de hond 😅

2 jaar geleden

Reactie op Dec2020

Eet jullie dochter uiteindelijk wel? Misschien zit ze nog vol, van eten/dr ...
Ja uiteindelijk eet ze wel. Het gebeurd iedere maaltijd, behalve met fruit maar ik denk dat ze daar gewoon te gek op is. Ze gooit ook met speelgoed inderdaad en met haar knuffeltjes.

2 jaar geleden

Ja uiteindelijk eet ze wel. Het gebeurd iedere maaltijd, behalve met fruit ...
Is 't geen optie om zelf te laten eten? Hier wil ze niet eten als ik ook maar iets van de lepel richting haar mond breng..

2 jaar geleden

Reactie op LMR

Hier gebeurd dat ook aan het begin van de maaltijd. Ik heb gemerkt dat hij ...
Ja hier ook 😂 heel duidelijk wat ze heel lekker vindt en wat ze minder waardeert haha. Ik laat het vaak maar even.

2 jaar geleden

Reactie op Littl-one

Is 't geen optie om zelf te laten eten? Hier wil ze niet eten als ik ook ma ...
Ze eet altijd zelf, zelfs als we pasta of rijst eten. Als ik het met de lepel of vork doe dan is het krijsen omdat ze het zelf wil doen 🙊 met rijst help ik uiteindelijk wel met de lepel omdat het haar anders te lang duurt.

2 jaar geleden

Reactie op Suus399

Ja hier ook 😂 heel duidelijk wat ze heel lekker vindt en wat ze minder waa ...
Soms is laten ook de slimmere keuze. Pick your battles zeggen wij altijd en eten moet geen strijd zijn vind ik. Je eet of je eet niet dat is aan het kind. En zolang die overdag al genoeg eet komt het in de avond wel goed

2 jaar geleden

Wow wat een reacties! Dit stelt me gerust. Maar laten we het erop houden dat het een fase is! Heerlijk die driftkikkers🤣

2 jaar geleden

Reactie op LMR

Soms is laten ook de slimmere keuze. Pick your battles zeggen wij altijd e ...
Ja zo staan wij er hier ook in. Ik geef ook niks anders als warme maaltijd maar doe wel ‘stiekem’ een gepureerde banaan of iets anders van fruit door de yoghurt dan. Yoghurt krijgt ze altijd na het eten al, dat gaat overigens altijd goed 😜

2 jaar geleden

Reactie op LMR

Soms is laten ook de slimmere keuze. Pick your battles zeggen wij altijd e ...
Dus als je kind savonds geen warme hap eet geef je niks anders in die plaats?

2 jaar geleden

Reactie op Brownie

Dus als je kind savonds geen warme hap eet geef je niks anders in die plaat ...
Ligt aan wat ze overdag gegeten hebben.. 🙈 Maar soms laat ik d'r inderdaad zonder eten 🙈

2 jaar geleden

Reactie op Littl-one

Ligt aan wat ze overdag gegeten hebben.. 🙈 Maar soms laat ik d'r inderdaad ...
Tsja je kunt het er ook moeilijk in proppen als ze niet willen. 😊

2 jaar geleden

Reactie op Brownie

Als hij genoeg overdag heeft gegeten niet nee, hij geeft dan ook echt wel aan dat hij gewoon vol zit. Na het eten krijgt hij standaard nog yoghurt dus dat vult ook wel weer wat extra mocht het toch nog een beetje trek zijn geweest. Ook geven wij standaard rauwkost voor het eten, denk aan tomaatjes, komkommer, paprika, augurk. Dus dat scheelt wel weer qua vitamine inname.

2 jaar geleden

Reactie op Brownie

Ik doe dat wel, als ze niet wil eten is het vaak omdat ze het niet lekker vind en dan geef ik haar een boterham.

2 jaar geleden

Reactie op LMR

Als hij genoeg overdag heeft gegeten niet nee, hij geeft dan ook echt wel a ...
Oke. Ja hier kan ze altijd eten maar warme maaltijd wil ze zo goed als niet laatste dagen. Dus zit dan in dubio want wil wel dat ze wat eet omdat ze anders niks krijgt vanaf tussendoortje smiddags. Dat is wel erg lang..... Gister heeft ze dus 3x brood op omdat ze gewoon niks at van warme hap

2 jaar geleden

Ik heb er eentje die wilt alleen nog van een zilveren mamavork eten en geen plastic babyvork. En zijn eten moet ik op mijn bord leggen dan eet hij het wel maar uit zijn eigen kommetje wilt hij niets. 😳

2 jaar geleden

Reactie op Brownie

Oke. Ja hier kan ze altijd eten maar warme maaltijd wil ze zo goed als niet ...
Eigenwijze hummeltjes ook. Mooi om te zien hoe we allemaal het beste voor ons kleintje proberen te vinden ☺️

2 jaar geleden

Reactie op Brownie

Oke. Ja hier kan ze altijd eten maar warme maaltijd wil ze zo goed als niet ...
Ik merk.. Dat ze hier soms gewoon niet wil eten.. Überhaupt niet.. Zonder het geproeft te hebben. Eet ze met ons aan tafel, en eet ze iets anders, eet ze niet. Eet ze 't zelfde is het prima, maar wel zelf! Eet ze eerder, dan eet ze vaak prima, maar moet er niet te veel afleiding zijn.

2 jaar geleden

Reactie op Littl-one

Ik merk.. Dat ze hier soms gewoon niet wil eten.. Überhaupt niet.. Zonder h ...
Oke..ja hier at ze vanavond ineens weer wel warm eten..dit was wss wel lekker genoeg.🙈