16 Reacties
2 jaar geleden
Herkenbaar .. Het is echt een bodemloze put 😅 het is ook 1 van de redenen dat ik nog vaak potjes geef, als ik al een stap in de keuken zet rond de tijd dat hij normaal eten krijgt is t al drama. Opgejaagd koken heb ik geen zin in .. Hier is ie wel iets minder ongeduldig als eerst. Het zal met de tijd wel beter worden hoop ik. Hier is ie bijna 15 maanden en dat ongeduldige is eigenlijk al sinds dat hij doorhad wat ik ging doen betreft eten/fles enzo.
2 jaar geleden
Ik laat hem ook zoveel mogelijk zelf eten en ik eet dan tegelijk en hetzelfde. Als ik iets anders eet wil hij mijn eten. Snacken doe ik als hij slaapt 😂. Zodra iemand in de keuken bezig is dan loopt hij gewoon naar zijn stoel🙈 en gaat hij huilen als we hem er niet inzetten. Ik probeer hem af te leiden en als dat echt niet gaat dan geef ik bijvoorbeeld een cracker.
2 jaar geleden
Hier hetzelfde, geef vaak een cracker of een zelfgemaakt banaanhavermout koekje daar is ze dan wel even mee bezig. Als het echt te zeurderig wordt dan zet ik haar eventjes achter de iPad of telefoon met een muziekje van YouTube, ( baby sensory,) zodat ik zelf ook kan eten en dan meteen weer weg met die iPad. Soms is het ook moeheid en willen ze even opgepakt worden heb ik het idee en dan helpt het ook om een rustig muziekje op te zetten of op te pakken maar ja dan kan je nog niets 😝
2 jaar geleden
Tip is eet als zij eet en bij voorkeur hetzelfde. Het is normaal dat ze iets wil wat de ander heeft. Die van mij wil ook het eten zo snel mogelijk. Ik geef daarom bewust grote stukken/ zeer grof geprakt waar hij wel op moet kauwen anders is het hap slik weg (probeerde hij ook met de grote stukken, maar daar kwam hij snel achter dat het niet wil). Ook eten we samen dus ik benoem dat hij een hap krijgt en ik dan een hap eet. Dat is de eerste happen lichte oorlog en daarna protesteert hij en zeg ik mama nu eerst een hap en dan is het weer goed. Het wordt namelijk steeds voorspelbaarder dat hij wat krijgt nadat ik een hap heb gehad.
2 jaar geleden
Dat stukje ongeduld met eten geven is zeer herkenbaar. Hij kan zo driftig worden tot dat ik de lepel of vork in zijn mond heb.
Mijn advies:
Laat je je niet gek maken! Gewoon op een rustige tempo geven. Want ik merkte namelijk een tijdje geleden dat hij, door te snel eten, nog niet het kauwen door de knie heeft.
Broodje geven, leg ik losse stukjes op zijn blad. En eet dus vele maler rustiger dan als ik hem eten geeft.
Dus fruit momentjes geef ik ook gewoon los op blad. Dan heeft hij echt meer onder de controlle. En ook weer eens goed voor zijn motoriek👍
2 jaar geleden
Hier is vooral het wachten op ontbijt een uitdaging en als ze ziet dat ik ga koken, maarja dat duurt dan vaak nog even 😜
Hier eet ze alles zelf met de handjes en dat is echt zo relex. Ze wil dat perse zelf doen, toen dacht ik doe dan maar en dat gaat goed. En je hebt ook nog eens je handen vrij om zelf ook fatsoenlijk te eten 👍🏻
2 jaar geleden
Dat ongeduldig zijn met eten snap ik ergens wel..
Ze zijn 365+ dagen op hun wenken bedient, huilen? 1 minuut later de fles..
Hapjes? Staat al klaar voordat zij in de stoel zitten.... Nu ze ouder zijn gaan ze meer ons ritme in, wat inhoud dat ze meer moeten wachten. We eten samen een boterham, maar 1 of 3 boterhammen smeren duurt langer. Het woord eten snappen ze ondertussen, alleen duurt dat langer voordat ze het krijgen.
Wat hier helpt is laten helpen.. Even kijken in de pan, roeren, het bestek samen op tafel leggen, onderzetters, haar bordje...
En vooral vertellen en uitleggen wat je doet. Ze zien ons bezig maar kunnen er vaak niet bij omdat ze op de grond zitten.
Dunno of je er iets aan hebt, maar hier helpt het redelijk sinds ik dit toepas.
2 jaar geleden
Oh ja, hier ook! Het ontbijt is inmiddels wat relaxter. Ze weet het patroon en dus wat ze kan verwachten. Geeft wel altijd gelijk een reactie of ze de jackpot heeft gewonnen zodra ze haar bordje krijgt, hihi. Zo schattig! 🥰
Overdag probeer ik zoveel mogelijk tegelijk met haar te eten en inderdaad ook zoveel mogelijk hetzelfde. Als ik mijn koffie drink krijgt ze melk en dat accepteert ze niet altijd. Ze wil óók koffie! 🥴 (Familie van koffiedrinkers hier, opa glimlacht vanuit de Hemel, dat weet ik zeker. 😅) Krijgt ze natuurlijk niet. Ik leg dan altijd uit; deze is voor mama, en die is voor jou. Zet nog geen zoden aan de dijk, maar we houden vol, haha.
2 jaar geleden
Reactie op Littl-one
Sprong 9 gaan ze leren dat bepaalde ritmes ook in andere volgorde kunnen. ...
Of terwijl... Ze worden Geduldiger👍🤣
2 jaar geleden
Reactie op First-time-mom
Of terwijl... Ze worden Geduldiger👍🤣
Echt??? 😃
2 jaar geleden
Hier ook sinds een paar dagen.. Wij geven nog apart avondeten want soms eten wij gewoon dingen die ze nog niet mag, maar als ze dan klaar is zit ze met d'r handjes naar ons te wijzen en wil ze ook ons eten.. Ook als het niet snel genoeg gaat wordt ze best driftig, maar ze eet ook heel snel haar boterhammen.. binnen een paar min heeft ze een hele boterham op..
2 jaar geleden
Hier ook zo’n bodemloze put! 😄
Heel grappig, die herkenbare verhalen.
We zitten meestal tegelijk te eten, maar soms komt dat even niet uit.
Als hij dan net een bord eten + toetje heeft gehad, kan hij alsnog heel boos worden als hij even later niet iets van ons bord mag.
Hoe dan?! 😃
Op het moment is het ook echt huilen bij honger! Ik dacht dat we die tijd wel hadden gehad met een dreumes van dik 1 jaar, maar het lijkt weer net op de eerste maanden. Brullen om eten. Dan dronk hij mij ook helemaal leeg 😂 en was het nog niet genoeg.
Waren jullie kindjes ook hongerige baby’s?