14 Reacties

2 jaar geleden

Nou ik geef je groot gelijk 😂 Ik laat mijn kind nog niet alleen om even de post te pakken (ik woon in een flat) Vind het niet meer dan normaal dat je hier wat van heb gezegd!

2 jaar geleden

Dus als ik het goed begrijp heeft je moeder liever dat je je zoontje alleen achterlaat, dan dat er een paar extra oren en ogen zijn die de boel voor even in de gaten kunnen houden?? Want als ik het dus goed begrijp kiest jou moeder haar eigen mening boven de veiligheid van haar kleinzoon?? Dat zij jou en je zus alleen thuis liet is haar keuze geweest! Tijden zijn heel erg veranderd sinds toen! Mijn moeder liet ons ook alleen thuis, maar ik doe dat dus echt niet met mijn dochter, ieder z'n eigen keuze hierin, en ik vind dat ze jou keuze hierin moet accepteren ook omdat het gewoon logisch is 🤷🏻‍♀️

2 jaar geleden

Nu vond ik eigenlijk dat wij al heel chill waren in onze zoon even alleen laten slapen met een babyfoondienst ‘op afstand’ (we gaan bvb iets eten 200m verder in de straat - we krijgen daar onrechtstreeks wel wat commentaar op van ouders die ‘dat nooit zouden doen’) maar blijkbaar zijn we toch nog conservatief als ik dat zo lees. Een klein kind zo gewoon onbewaakt alleen achter laten is toch echt wel te zot voor woorden tenzij het echt niet anders kan lijkt me…

2 jaar geleden

Je hebt groot gelijk! Ik zou het sowieso niet fijn vinden dat hij helemaal alleen thuis is. Die babyfoon bij de buurvrouw is wel het minste wat je mag verwachten.

2 jaar geleden

Groot gelijk. Nooit je kind zo jong alleen thuis laten

2 jaar geleden

Je hebt 100% gelijk! Ik sleur zelfs de kliko (plastic of papier) door het huis als m’n man er niet is omdat ik niet om wil lopen 🤣

2 jaar geleden

Nee je bent niet onredelijk. Dat is je moeder. 😊🤗

2 jaar geleden

Is je moeder echt boos omdat ze geen extra toezicht heeft of omdat je dit niet met haar hebt besproken maar naar de buurvrouw bent gegaan. Ik kan me wel indenken dat het voor je moeder niet fijn voelt om die dag op te passen en dat er dan zaken geregeld worden zonder dat zij daar weet van heeft. Boos worden vind ik dan weer zinloos. Maar oké. Is er een mogelijkheid om een WiFi camera op te hangen? Dan kun je die eventueel zelf in de gaten houden vanuit huis. Als je moeder dan een berichtje stuurt als ze gaat en als ze thuis komt, weet jij dat je kind veilig is. Is er iets met je kind, kun je zelf er misschien snel naartoe of alsnog de buurvrouw appen als zij een reservesleutel heeft. De kans dat dat nodig is, is natuurlijk klein. Misschien dat dat voor je moeder beter voelt.

2 jaar geleden

Bedankt voor de reacties

2 jaar geleden

Reactie op Fitzdex

Is je moeder echt boos omdat ze geen extra toezicht heeft of omdat je dit n ...
Nee mijn moeder wist dat ik dit wilde regelen, maar vind het gewoon onzin dat iemand op de babyfoon moet letten als zij de deur uit is. Wij hebben bewust geen babyfoon met camera.

2 jaar geleden

Als je moeder hier al geen begrip voor op kan brengen dan zou ik op zoek gaan naar een andere oppas voor die dag. Je bent niet onredelijk, je bezwaren zijn heel terecht. Ik zou het zelf echt niet goed vinden als mijn moeder mijn zoontje alleen zou laten ongeacht wat zij ervan vind, hij blijft mijn verantwoording en hem alleen achterlaten vind ik onverantwoordelijk.

2 jaar geleden

Hoe is het afgelopen tussen jou en je moeder?

2 jaar geleden

Reactie op Annika030

Hoe is het afgelopen tussen jou en je moeder?
Door omstandigheden heeft ze nog niet weer opgepast en toen ik het vorige week nog voorzichtig in herinnering bracht kwam er een zucht en een ze zal er nog naar kijken wat dan handig is.

2 jaar geleden

Reactie op newmommy😍

Door omstandigheden heeft ze nog niet weer opgepast en toen ik het vorige w ...
Hm dus nog steeds van mening dat het wel gewoon kan. Jammer!