27 Reacties
2 jaar geleden
Mijn zoontje wordt over 2 weken 1 jaar en ik heb hetzelfde probleem helaas. Naast dat hij om de uur wakker wordt, slaapt hij sinds 2 weken van 3 tot 5 niet. Het is echt slopend al die slaaploze nachten. Overdag slaapt hij ook maar 1x. Ik hoorde van het consultatiebureau dat het vaker voorkomt rond deze leeftijd. Hopelijk gaat het snel voorbij en slapen ze weer door.
2 jaar geleden
Reactie op LizaAf
Mijn zoontje wordt over 2 weken 1 jaar en ik heb hetzelfde probleem helaas. ...
Ja mijn zoontje wordt ook over 2 weken 1. 3 tot 5 is ook mijn hel! Soms zelfs tot 6 uur. Slaapt hij bij jullie op de kamer? Ik kreeg het advies om hem op zijn eigenkamer te zetten. Maar ja dan mag ik de hele nacht daarheen lopen. Zie niet hoe dat gaat helpen. Maar ben wel benieuwt of het bij een ander wel heeft geholpen.
2 jaar geleden
Reactie op Mama Ayden
Ja mijn zoontje wordt ook over 2 weken 1. 3 tot 5 is ook mijn hel! Soms zel ...
Ja, bij ons slaapt hij ook in onze kamer en dat is precies ook mijn reden dat ik hem voorlopig niet in zijn kamer wil laten slapen. Elke uur naar zijn kamer is echt niet te doen. Op dit moment helpt niets bij ons :( Hij wil ook niet meer zelf in slaap vallen in zijn eigen bed, echt drama
2 jaar geleden
Wat een hell! Ik heb dit ook en ik ben echt helemaal gesloopt. Ik kan me niet meer herinneren wanneer ik voor het laatste een normale nachtrust heb gehad. Ze wil overdag ook al maar 1 slaapje doen ( Dit al vanaf 10 maand) ik heb alle tips die ik heb gekregen of online heb gevonden al geprobeerd maar helaas heb ik nog niet gevonden wat voor haar werkt.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik blij ben dat ik deze topic tegen kom, want ik dacht echt dat ik iets verkeerd deed
2 jaar geleden
Mss is dat door de tandjes ofwel moet je echt een rutin doen
Mijn dochtertje is 11 maanden
08.30/09.00 flesje 120/ 4 schepjes met 1 schepje nestle 5 granen
10u ontbijt boterham met thee + fruityogurtje
11 u slapen tot 12.30 13 u
13.30 soep
15.30 fruit / of flesje of yogurtje
16.00 slapen tot 18 u soms erna 18.30 samen met ons aan tafel eten spelen rond 20 in bad en dan laaste flesje 160/ 5 schepjes + 1 schepje nestle 5 granen 20.30 en slapen tot smorgens zij heeft dit ritme al toen zij 6maanden was ervoor deed zij door de dag 3 dutjes .. soms wisselt de uren af , maar zij doet zeker 2 dutjes van anderhalf u 2 uur
2 jaar geleden
Jeetje, 5x per nacht? Hoe houdt een mens dat vol dan? Ik zou hem gauw op zn eigen kamer zetten en even kijken hoe dat gaat. Merk dat ons zoontje s' nachts vooral wakker wordt van onze geluiden (z'n eigen kamer is nog niet af, dus hij ligt helaas nog bij ons op de kamer), dus misschien scheelt dat al een paar keer eruit per nacht. Als hij gaat huilen ook even een tijdje negeren en zien wat hij dan doet. Je kunt daar best wat harder in zijn op deze leeftijd. Het klinkt namelijk als een soort gewenning dat mama wel komt opdraven bij elke kik, terwijl er niks aan de hand is. Hier gaat zoonlief 9/10 keer gewoon weer slapen als ik hem laat jammeren. Probeer in ieder geval om het anders aan te pakken, want jij hebt je slaap ook hard nodig:) Zal eerst wel even wennen zijn en misschien zelfs vermoeiender, maar dan kun je over 2 weken misschien al meer slaap krijgen per nacht. Onze baby slaapt overdag ook nauwelijks (1x 30/45 minuten). Dat is de aard van het beestje denk ik. Hij kan sinds een maand wel doorslapen, dus ook met weinig slaap overdag hoeft de nachtrust niet per se verstoord te zijn.
2 jaar geleden
Mijn dochtertje van 11 maanden slaapt helaas ook nog niet door. Overdag doet ze nog twee dutjes, waarvan het ochtendslaapje vaak wel goed gaat, gemiddeld een uur. Het middagslaapje is drama, vaak halfuur tot een uur bezig voor ze slaapt. Met geluk slaapt ze dan een uur. De 2,5-3 uur slaap op de dag haalt zij niet. De nachten zijn pittig. 2 keer wakker zijn de uitzonderingen, eerder 3-5 keer. Ik geef nog steeds borstvoeding en ze wil snachts ook steeds borstvoeding. Sinds vorige maand ligt ze op haar eigen kamer. Mijn ervaring is dat het niet uitmaakt wat je doet, doorslapen is een mentale ontwikkeling die ze moeten maken en ieder kindje is daar op een ander moment aan toe, helaas. De frustratie en uitputting herken ik echter wel.
2 jaar geleden
Reactie op Mama Ayden
Ja mijn zoontje wordt ook over 2 weken 1. 3 tot 5 is ook mijn hel! Soms zel ...
Ja! Bij mij heeft dat een enorm verschil gemaakt!
Ik was er bang voor omdat ik het niet zag zitten om ieder uur heen en weer te moeten lopen, dacht dat ik dan helemaal niet meer zelf zou kunnen slapen. Maar op de eigen kamer gelegd en ging vrijwel direct veel beter. Ze was wel iets jonger (8 maanden) maar maakte een gigantisch verschil.
En wat bij mij ook hielp was om er minder snel naar toe te gaan. Ik ging eerst altijd zodra ze de eerste kik gaf, zodat ik zelf niet zo wakker werd. Paar nachtjes laten jengelen (niet echt laten huilen), in de meeste gevallen viel ze zelf terug in slaap. En dat deed ze echt niet als ik er bij was.
Echt, ik ben van 4 tot 8 maanden minimaal ieder uur wakker geworden. Toen ze naar haar eigen kamer ging werd het echt zoveel makkelijker, onze meid vind dat duidelijk fijner. Nu slaapt ze meestal door, enkele keer 1 keertje wakker
2 jaar geleden
Reactie op Nakha
Wat een hell! Ik heb dit ook en ik ben echt helemaal gesloopt. Ik kan me ni ...
Ben ook blij met jouw reactie. Ik dacht ook dat ik iets fout deed. Maar ben verbaast over hoeveel moeders hiermee te maken hebben. En het voelt toch fijn om te weten dat wij niet de enige zijn. Maar het is wel mega zwaar!
2 jaar geleden
Reactie op MariaF5
Mijn zoontje wil overdag ook weinig slapen en wordt 's nachts ook altijd ee ...
Hi Maria, ja dat is bij mijn zoontje ook. En ik zit ook met een burn-out thuis. Een jaar lang niet slapen, vreet je op. En aangezien ze overdag ook niet slapen, kunnen we geen middagdutje doen. En maar doorgaan en maar doorgaan. Het is zwaar maar probeer wel goed op jezelf te letten en niet te streng zijn tegen jezelf. Mij helpt het om er vanuit te gaan dat het maar een fase is en dat het bijna over is. Ook al weet ik niet hoe lang het nog gaat duren. But you are not alone!
2 jaar geleden
Dag mama's, niet om lullig te doen maar ik heb ook een meisje die over 2 weken 1jr wordt en ze is een hele goede slaper. Ze gaat rond 19u naar bed op eigen kamer en slaapt tot 7u 's ochtends. Mocht ze s nachts wakker worden dan gaat ze even met d'r knuffeltje spelen en weer slapen. Sochtends hetzelfde tot ik haar kom halen. Ik denk ook zeker wel dat het verschil maakt als ze op de eigen kamer slapen. Want zodra ze mij ziet wilt ze dat ik haar pak anders gaat ze huilen. Maar als ze niemand ziet is het OK. Ook wanneer ze gaat jammeren ga ik er niet meteen naartoe, ze valt dan meestal vanzelf wel weer in slaap. Ze slaapt sinds ze 6mnd is op eigen kamer. Ook overdag slaapt ze heel goed, s ochtends van 9-11u en smiddags van 13/13u30-16/16h30 en dan weer 19h naar bed.
Ik zou echt proberen op eigen kamer laten slapen. Eerste nacht gaan ze misschien nog vaak wakker worden en huilen, gewoon even laten huilen hoe moeilijk het ook is. Ze leren het zo snel af, 2e nacht zal al stukken beter gaan.
Ps. Ik geef nog borstvoeding om 7u, 13u en 19u. Verder eet ze 3 flinke maaltijden, ontbijt lunch en diner, dus ze zit goed vol als ze naar bed gaat. Ik dwing haar overigens nooit om te slapen maar ze geeft echt zelf aan wanneer ze moe is en wilt slapen.
2 jaar geleden
Jeetje wat enorm zwaar! Hier gaan de dutjes overdag ook de meeste dagen ruk. Ik heb alles geprobeerd maar op de slechte dagen helpt niks, ze wil dan gewoon niet slapen. (Maar is ook te moe om een leuke dag te hebbn) Snachts gaat het wel goed. Misschien heb je baat bij een slaapcoach voor de kleine, voordat je compleet doordraait. Zoveel slaaptekort lijkt me killing!
2 jaar geleden
Reactie op Annika030
Ik denk dat we allemaal een beetje in een periode zitten van de slaapregres ...
Volgens mij is mijn zoontje er gelijk in blijven hangen hhahaha hij heeft nooit normaal geslapen
2 jaar geleden
Reactie op SannieD
Dag mama's, niet om lullig te doen maar ik heb ook een meisje die over 2 we ...
Een goede slaaphygiene is idd heel belangrijk. Maar vlak de aanleg niet uit. Bij het ene kindje moet je bergen verzetten voor een crappy dutje van 15 min, het andere kindje kan altijd en overal in slaap vallen. Jij mag van geluk spreken!
2 jaar geleden
Reactie op Lieke-
Een goede slaaphygiene is idd heel belangrijk. Maar vlak de aanleg niet uit ...
Gelijk heb je, ik had idd erbij moeten zetten dat ik van geluk mag spreken en dat het idd ook wel met aanleg heeft te maken! Ze heeft ook wel eens dagen dat ze minder goed slaapt maar over het algemeen mag ik zeker niet klagen. Ook op een feestje met veel lawaai heeft ze geen moeite om een dutje te doen. Toch denk en hoop ik dat er iets is wat kan helpen om het voor de andere mama's wat makkelijker te maken 🤞🏼.
2 jaar geleden
Doorslapen...wat is dat??🤣
Hier slaapt ie van 18:45 tot ong 00:00 prima knock-out, maar wil dan weer een fles en vaak opeens weer in de nacht ook.
Ik laat hem ook vaker wel even huilen maar helpt zeker niet altijd. Ik doe het alleen dus kan ook niet aflossen. Hihi.
Het is niet anders dus ben het nu wel gewend, maar zou leuk zijn over 2 weken af en toe een hele nacht doorslapen!
Wel ontwikkelt hij zo veel nu, ook bijna lopen dat dat er ook wel mee te maken heeft denk ik.
2 jaar geleden
Reactie op Shar35
Doorslapen...wat is dat??🤣
Hier slaapt ie van 18:45 tot ong 00:00 prima kn ...
Hoop het voor je! Ayden kan nog niet lopen en ik doe het ook allemaal alleen. Het is toch wat met die kleintjes. En als ze in de ochtend lachen, zijn we die vreselijke nacht vergeten.
2 jaar geleden
Je zegt: als ze niemand ziet is het OK.. als ze je ziet gaat ze huilen.
Wij hebben maar 1 slaapkamer dus onze dochter slaapt naast ons. In het nieuwe jaar gaan we verhuizen en heeft ze eindelijk een eigen slaapkamer. Ik hoop echt dat het voor haar ook OK is zolang ze niemand ziet. Nu ziet en hoort ze ons natuurlijk altijd.
Ik heb hoop 🙏🏻