27 Reacties

2 jaar geleden

Reactie op SannieD

Dag mama's, niet om lullig te doen maar ik heb ook een meisje die over 2 we ...
Mijn dochter slaapt al sinds ze 3 maanden is al in haar eigen kamer en dat ging altijd super goed. Ze sliep altijd om 18:30 tot 06:30 -07:00 soms ging ze na de fles nog slapen tot 08:00 uur en dat moest ik haar wakker maken voor de opvang, maar ze is 3 maanden terug goed ziek geweest (RS virus) en toen begon de drama met slapen. Ik probeer er zeker niet te snel heen te gaan maar ze blijft huilen en haar spenen uit bed gooien zodat ik het kom geven. Gelukkig gaat het verder super goed, ze is overdag altijd vrolijk en lekker aan het spelen.

2 jaar geleden

Reactie op Annika030

Je zegt: als ze niemand ziet is het OK.. als ze je ziet gaat ze huilen. Wi ...
Jaa ik denk en hoop echt dat het verschil zal maken, misschien wel even een nachtje laten wennen maar dan zal het snel beter gaan. Wat fijn dat jullie bijna gaan verhuizen, nog even volhouden en zeker niet de hoop verliezen! Doet ze de dutjes wel alleen in de kamer? Gaat dat goed?

2 jaar geleden

Dat schijnbare ene dutje is een fase. Wat hier werkt is hem niet later uit bed te hebben in de ochtend dan 11.30 en in de middag tussen 14.30 en niet later dan 15.00 uur naar bed. (Als hij vroeg wakker is a 6 uur gaat hij naar bed rond 9 uur en 13.00 uur. Bij 7 uur wakker is het ongeveer 10uur en 14.30) Als het niet werkt gaat hij direct na het avondeten naar bed en slaapt hij 40 minuten en gaat dan zonder problemen rond 19.30 weer naar bed. ‘S avonds is wel lastig, maar kan ook verergerd worden door het slechte slapen overdag. Met de voeding wel alert zijn of het geen gewenning is.

2 jaar geleden

Reactie op SannieD

Jaa ik denk en hoop echt dat het verschil zal maken, misschien wel even een ...
Ja die gaan goed.. ze slaapt dan lekker door. Maar smorgens als mijn wekker om half 6 gaat wordt zij ook wakker, of als ik naar de wc ga ofzo.

2 jaar geleden

Zitten jullie ook niet weer rondom een slaapregressie? De mijne wordt ook wel nog standaard 2 of 3x wakker in de nacht, maar met een bv slaapt ze wel weer door. Maar tijdens een slaapregressie kan ze ook weer moeilijk in- en doorslapen. Dan is 2 of 3x wakker in de nacht echt een hel! Want dan ben je dus soms 2 uur bezig! Overdag hier ook altijd maar kijken hoe de dutjes lopen. Totaal geen ritme, soms maar 2x 30 minuten en ligt er ook aan hoe laat ze wakker wordt. Ontwikkeling gaat verder super! En kan ook zo schelen qua temperament van je kindje. Ik had hier laatst de baby van een vriendin om op te passen. Die had een middagdutje gedaan en ik ging op een gegeven moment maar even kijken of ie al wakker was. Lag hij dus al wakker, maar gewoon rustig in zijn bedje wat te kijken. Nou, mijn dochter laat meteen dat weten dat ze wakker is, en zij is meteen klaar voor actie. Dus dat zal ook zeker meespelen qua slapen en doorslapen.

2 jaar geleden

Reactie op Nakha

Mijn dochter slaapt al sinds ze 3 maanden is al in haar eigen kamer en dat ...
Hier hetzelfde! Mijn dochtertje sliep altijd s nachts goed. Rond 5 maanden werd het wel minder, toen is ze rond 6 maanden op haar eigen kamer gaan slapen en ging het weer heel goed. Wel tot 9 maanden nog 1 keer per nacht een flesje, maar dat vond ik geen probleem. Nu is ze een goede maand geleden even flink ziek geweest door 5e ziekte + dubbele oorontsteking. En sindsdien weer bijna elke nacht een keer wakker. En ook al een aantal keer de halve nacht door lopen rommelen. Niet zo heftig als sommige dames hier natuurlijk. Jeetje een jaar lang 5 keer per nacht, hoe hou je het vol! 🥴 Echt respect voor jullie hoor dames, want jullie doen het toch! 🤗 Overigens zijn de middag slaapjes hier wel echt pet. De ochtend gaat nog goed, maar ze doet maar 1 a 2 keer per week een middag slaapje en dan ook hooguit 45 minuten. Ik heb me er maar bij neergelegd. We blijven haar wel stug elke middag een keer op bed leggen. Maar als ze niet wil, blijf ik ook geen uur lang proberen, want dan is ze daarna ook volledig van de rel.

2 jaar geleden

Reactie op Prana

Hier hetzelfde! Mijn dochtertje sliep altijd s nachts goed. Rond 5 maanden ...
Owja en ze is altijd al tussen 5 en 6 wakker, da's ook wel balen. Maar goed.