11 Reacties

3 jaar geleden

Ik zou zeker ook ongerust zijn en hemel en aarde verzetten om te weten wat er aan de hand zou zijn. Veel succes! Hou de moed erin.

3 jaar geleden

Jeetje wat een schrik! Ik ken dit niet, maar ik begrijp jouw ongerustheid zeer goed! Ik zou de kinderarts nog even bellen en volg jou instinct. Ookal is het die ene extra bevesting die je nodig hebt.

3 jaar geleden

Jeetje wat schrikken? Hopelijk nu de rust weer terug met de omeprazol. Waarom moesten jullie nu al afbouwen?

3 jaar geleden

Oh wat schrikken 😢 ik zou toch even de huisarts bellen morgen... Mijn meisje heeft ook omeprazol maar niet gehad hier... Zeggen ze dat dat voor kan komen door de omeprazol of reflux algemeen? Lijkt me nooit oke. En als ik je verhaal lees, heeft je meisje er ook last van! Zou haar toch even laten nakijken dan.. Al is het voor je eigen geruststelling.. Sterkte 😘

3 jaar geleden

Reactie op Jane86

Jeetje wat schrikken? Hopelijk nu de rust weer terug met de omeprazol. Waar ...
Ze gebruikte het sinds 22 januari en kinderarts zei dat ik mocht gaan afbouwen met minder zeg maar en dan evt stoppen. Ik keek het even aan door 2 dagen niets te geven, nadat ze al een lagere dosis had en dat ging echt goed. Het rare is ook dat ze helemaal geen zure gezichten heeft gemaakt of aan t herkauwen was of iets deed wat op verborgen reflux kijkt. Vandaar dat ik dacht oh nou het gaat goed zonder. Maar vanmiddag weer gegeven

3 jaar geleden

Jeetje wat schrikken! Ik heb hier ook geen ervaring mee maar zal zeker even langs de arts gaan voor je eigen geruststelling beter alles uitsluiten dan achteraf spijt krijgen was ik maar... Ik vind het ook rare opmerking van de huisartsenpost ze drinkt goed en groeit goed dus willen haar niet checken alsof bloed spugen er dan bij hoort ofzo elke moeder zou serieus genomen moeten worden! Heel veel succes verder en hopelijk gaat het snel weer beter!

3 jaar geleden

Een vriendin van me is kinderarts en toen mijn dochter eenmalig bloed spuugde heb ik haar ook geraadpleegd. Zij vertelde dat het inderdaad best vaak voorkomt. En dat zolang kindjes toch blijven drinken, plassen en groeien ze daar niks aan kunnen (willen) doen. Wondjes kunnen ontstaan door spugen ed. Ze gaan onze kleine kindjes niet onnodig belasten met invasieve onderzoeken alleen om tot de conclusie te komen dat er inderdaad een wondje aanwezig is. Meestal is het bloed spugen eenmalig of in ieder geval houdt het niet langer aan dan 24u. Als het wel langer aanhoudt of als de baby stopt met drinken is het reden voor verder onderzoek/behandeling. Hieronder staat de opmerking dat iedere moeder serieus genomen moet worden. Ik krijg daar een beetje de kriebels van. Iedere hulpverlener/arts luistert naar de verhalen/klachten van ouders. En al die hulpverleners handelen naar beste eer en geweten. Zij zijn alleen minder emotioneel betrokken en kunnen vanuit ratio beslissingen nemen en adviezen geven. Niet altijd wat een ouder wil horen, maar ook artsen moeten serieus genomen worden. Mijn man is arts, hij weet veel maar toch raadpleeg ik liever vriendinnen die arts zijn en meer van een afstandje kunnen beoordelen en adviseren. Ben altijd blij als zij niet meegaan in mijn paniekerige gedoe maar vanuit hun kennis en kunde kunnen beoordelen wat normaal/afwijkend is.

3 jaar geleden

Reactie op Fitzdex

Een vriendin van me is kinderarts en toen mijn dochter eenmalig bloed spuug ...
Wat fijn om te weten dankjewel. Ze functioneert inderdaad prima dus hopelijk was dit eenmalig.

3 jaar geleden

Reactie op Fitzdex

Een vriendin van me is kinderarts en toen mijn dochter eenmalig bloed spuug ...
Maar met deze uitleg begrijp jw het als ouder als de arts hey zoals jou had verteld wil die haar misschien niet zien maar begrijpt ze ook waarom en dat is ook een ouder serieus nemen... ik bedoelde het niet verkeerd want ben hartstikke blij met de goeie zorg die er is in Nederland maar het gebeurt nou eenmaal ook weleens dat een arts het bij het verkeerde eind heeft omdat ze er niet na gekeken hebben en dan heb ik het over terugkerende klachten helaas zelf ervaring mee we zijn allemaal mensen dus fouten maken of verkeerde inschatting gebeurt ook bij een arts weleens😉

3 jaar geleden

Reactie op Mommyofboth

Maar met deze uitleg begrijp jw het als ouder als de arts hey zoals jou had ...
Je hebt gelijk dat alle ouders zich serieus genomen moeten voelen. Jouw eerste opmerking staat ook gewoon netjes omschreven en helemaal niet op een aanvallende manier. Maar ik word echt getriggerd door die zin en schiet in de verdediging. Das meer mijn afwijking dan dat ik jou daarmee had moeten belasten. Je hebt ook zeker gelijk dat er wel eens verkeerde inschattingen gemaakt worden. Of ronduit fouten. Daarom blijft t ook zeker altijd belangrijk om naar je eigen gevoel te luisteren. Blijft t je niet lekker zitten, blijf je je ongerust maken dan natuurlijk altijd aan de bel trekken. Een arts is er ook voor om de ouders gerust te stellen als je nodig is. Zo vaak als het nodig is.

3 jaar geleden

Reactie op Fitzdex

Je hebt gelijk dat alle ouders zich serieus genomen moeten voelen. Jouw eer ...
Ik snap je wel hoor het staat er misschien niet helemaal netjes want ik wil ook niet alle artsen over 1 kant schuiven ook ik heb net als vele andere goeie hulp kunnen krijgen. Voor mij klonk het zo raar ik wil je niet zien maar met jou uitleg erbij begreep ik het. Ik dacht achteraf ook oke misschien moest ik er niet zo op ingaan🙈 En ja we waren er allebei niet bij dus laten we maar ook niet verder discussiëren over artsen in iemand anders zijn topic hahah Wij zijn als ouder waarschijnlijk ook de bezorgste mensen die ze zien🙈