401 Reacties

3 jaar geleden

Hi dames, Ik zit met een vraag en weet niet hoe ik dit het beste kan doen. Ik geef snachts nog voeding op verzoek. Nu met het sprongetje is het echt bizar veel. Maar goed. Stel dat ik om 05:00 voor het laatst heb gevoed, dochter wordt om 07:00 weer wakker. Voeden jullie dan om de dag te beginnen? Of beginnen met een broodje en weer voeden wanneer ze voor haar eerste dutje gaat? Ik geef nu dus een broodje met thee. En merk dat ze best veel thee drinkt en dus dorst heeft. Maar ik heb het idee als ik haar voed, ze minder drinkt en dus weer sneller honger heeft…. Iemand tips? Of hoe kan ik die nacht voeding minder laten worden? Het is misschien ook gewoonte, maar ik ben snachts zoooo moe dat ik maar gewoon aanleg en niet eens probeer om haar in slaap te krijgen. 🙈🤷🏽‍♀️

3 jaar geleden

Reactie op Manouk1995

Hi dames, Ik zit met een vraag en weet niet hoe ik dit het beste kan doen ...
Toen Sam nog kwam in vroege ochtend voor eten probeer ik het te rekken met een speentje. Ik had toen het idee dat het meer gewoonte was dan dat hij die voeding echt nodig had. Dus had een aantal dagen dat ik om 5u bezig was met elke 10min een speen geven enzo maar daarna kwam hij niet meer in de nacht. Nu als hij wakker word tijdens sprongetjes of omdat hij ziek is ga ik er natuurlijk wel heen maar geef ik hem geen voeding, vraagt er ook niet naar als ik hem oppakt ofzo

3 jaar geleden

Reactie op Manouk1995

Hoort volgens mij een beetje bij de leeftijd dat ze weer vaker komen in de nacht. Wij proberen altijd eerst weer gewoon weg te leggen en als dat niet lukt dan aan te leggen (ik houd ook van mijn slaap en dan is aanleggen wel de snelste manier). Ik ga hem verder niet rekken. Honger is honger. Als ik na zoveel uur wakker wordt heb ik ook wel trek. Ik voed dan om 7 uur weer. Is ook goed voor het ritme denk ik. Voor het slapen krijgt hij dan fruit.

3 jaar geleden

Reactie op Nic33

Toen Sam nog kwam in vroege ochtend voor eten probeer ik het te rekken met ...
Ja speentje pakt ze gelukkig zelf… en die heeft ze dan ook in wanneer ze wakker wordt. Deze sprong maar even door en dan hopen dat het weer minder wordt..

3 jaar geleden

Zoontje wordt volgende week 8 maand. Nu begint de vraag regelmatig te komen: hoe lang wil je nog borstvoeding geven dan? Uuhm. Nog lang als het kan ? 😅 Ugh vind dat zo'n vervelende vraag. Herkenbaar?

3 jaar geleden

Reactie op Iris9094

Zoontje wordt volgende week 8 maand. Nu begint de vraag regelmatig te komen ...
Ohhhh ja, elke keer als ik op m'n werk ga kolven is er wel iemand die vraagt hoe lang ik er nog mee door wil gaan..... Ik blijf gewoon vrolijk antwoorden: zolang het goed gaat! Geen zin in discussie

3 jaar geleden

Reactie op Iris9094

Ja echt hè? Geef je nou nog steeds borstvoeding?? Waarom zo veroordelend? :-(

3 jaar geleden

Reactie op Iris9094

Heel herkenbaar! Maar als ik de vraag aan mijzelf stel vind ik het ook lastig om het te antwoorden. Ik denk dat wanneer ze echt kan lopen / 1 jaar is, ik het goed geweest vind. Maar als ik nu denk dat ik er mee zou stoppen ben ik er echt niet klaar voor 🙈 en de tijd gaat zooooooo snel

3 jaar geleden

Reactie op Manouk1995

Ineens gaan ze doorslapen. Echt waar! Mijn dochter heeft deze week ineens 4 nachten door geslapen. Daarvoor altijd 1 a 2 nachtvoedingen. Ik voed haar in de ochtend ook direct als ze wakker wordt.

3 jaar geleden

Reactie op Manouk1995

Heel herkenbaar! Maar als ik de vraag aan mijzelf stel vind ik het ook la ...
Ja idd ik weet het zelf ook echt niet. Had nooit gedacht zo lang borstvoeding te geven en nu denk ik nog lang niet aan stoppen 🤭 tegen dan zeggen we misschien ach 2 jaar is ook wel leuk 🤪

3 jaar geleden

Reactie op Iris9094

Ja idd ik weet het zelf ook echt niet. Had nooit gedacht zo lang borstvoedi ...
Hahah ja echt hè… volgens mij is bij mij de navelstreng niet doorgeknipt want soms.. 🙈🙈

3 jaar geleden

Reactie op Iris9094

Ja ik ook terwijl ik dacht eerst na 3mnd stop ik echt! Toen bijna 6mnd: ben er echt klaar mee.... Maar t wordt zoveel makkelijker ook nu, en telkens minder. Ik dacht dat t vanzelf zou stoppen maar t gebeurt niet denk nu max een jaar. Ik heb ook helemaal geen zin om flesjes te geven ik weet niet waarom dus misschien als hij zelfstandig uit een beker drinkt

3 jaar geleden

Volgende maand word mijn dochter 9 maanden en dan vervalt het recht om te mogen kolven op werk. Ik werk in de zorg en heb dus geen pauze om in eigen tijd te kolven. Hebben anderen dit ook en hoe lossen jullie dit op? Zou graag nog door willen met borstvoeding aals het nog kan. Op dit moment kolf ik 2x per werkdag en dana heb ik 1 voeding bij elkaar.. zij krijgt nog 3 voedingen per dag dus zonder het kolven op werk heb ik echt te kort anders voor haar..

3 jaar geleden

Reactie op Tdk

Volgende maand word mijn dochter 9 maanden en dan vervalt het recht om te m ...
Ik ga dan sochtends nakolven en in mijn middagpauze kolven denk ik.. Niet leuk, maar durf het kolven nog niet te laten vallen. En zoontje krijgt ook nog 3 flesjes mee naar de opvang dus ik moet wel 😅

3 jaar geleden

Reactie op Tdk

Volgende maand word mijn dochter 9 maanden en dan vervalt het recht om te m ...
Het kan nog in de werktijd, maar dan is het helaas onbetaald.

3 jaar geleden

Ik geef nu overdag nog zo’n 3/4 keer bv: ontbijt, lunch, avond. Verder veel vaste voeding. Nu worstel ik een beetje met hoeveel cc ik haar mee geef voor de voeding tijdens de lunch. Hoeveel geven jullie mee? Hoe bepaal je dat?

3 jaar geleden

Reactie op tb123

Ik geef nu overdag nog zo’n 3/4 keer bv: ontbijt, lunch, avond. Verder veel ...
Ik geef volgens de formule 100xkg: voedingen (incl vaste voedingsmomenten). Ik geef dan eerst melk dan brood en voor de rest krijgt hij thee

3 jaar geleden

Reactie op newmommy😍

Ik geef volgens de formule 100xkg: voedingen (incl vaste voedingsmomenten). ...
Ik ben een beetje in de war door de term ‘voedings moment’. Bijv bij de lunch krijgt ze eerst melk, dan een boterham. Soms zit daar wat tijd tussen. Telt dit dan als 1 of 2 voedingsmomenten? 😅

3 jaar geleden

Reactie op tb123

Ik ben een beetje in de war door de term ‘voedings moment’. Bijv bij de lun ...
Ik vind dit ook verwarrend! Mijn dochter krijgt nu 4x per dag borst en eet daarnaast 3x vaste voeding.

3 jaar geleden

Reactie op tb123

Ik ben een beetje in de war door de term ‘voedings moment’. Bijv bij de lun ...
Ik tel dat als 2 voedingsmomenten nu de melk eerst wordt gegeven (dus dat is niet een klein slokje na) en een boterham ook een volwaardige lunch is. Soms eet mijn zoontje wat minder goed en het verschil in de formule bij minder voedingen is een 20cc dus ik geef 10cc meer dan de formule aangeeft en soms blijft er dan 10cc staan en de andere keer gaat het op.