401 Reacties
3 jaar geleden
Reactie op tb123
Zitten jullie ook weer in een fase (sprong?) waarbij je baby veel drinkt ‘s ...
Precies dit:(
3 jaar geleden
Vraagje, ik neem altijd een koeltasje met twee koelelementen (thuis uit de vriezer) naar werk mee. Op werk gaan ze in de vriezer, einde van de dag met de melk in het koeltasje. Ik rijd 45 min met de auto. Als ik thuis kom is de melk van die koelelementen vaak al een beetje bevroren. Hoe voorkom ik dit? Een koelelement minder? Of niet meer in de vriezer op werk doen?
3 jaar geleden
Waar kun je die kopen?
Ik heb een medela kolf en kan nergens de membranen b ...
Zijn wel los te krijgen check:
https://www.wehkamp.nl/medela-vacuumset-kleppen-en-membranen-319341/?MaatCode=0000&gclid=CjwKCAjwzaSLBhBJEiwAJSRokmi50KJ1oKN9eaFmYjuoXIe4ZEcx276914F-n_jLCcByBImxt-5_ERoCm6wQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds
Of zijn dit niet de goede voor je?
Helpt enorm af en toe 'n nieuwe 😊
3 jaar geleden
Reactie op Karin8912
Hier nog 7x per etmaal (5 keer overdag, 1 avondvoeding en 1 nachtvoeding). ...
Hier ook 7x en daarnaast 100g fruit 1 boterham en zo'n 130g groentehap+vlees/vis.. een paar maanden geleden was het me gelukt om de nacht voeding af te bouwen voor een 2.5 week haha, maar de 8 mnd slaap regressie en nu weer sprong 7 hebben dat weer verpest... het is wat het is
3 jaar geleden
Geef ook borstvoeding en mijn zoontje, 10 maanden, heeft vannacht voor de eerste keer door geslapen. Hij was de laatste 2 maanden elke 3 uur wakker en heb hem de afgelopen dagen de nacht voeding proberen over te slaan en hem eem flesje warm water (bewaard tussen mijn borsten) gegeven. Koud water wilde hij niet en een paar slokjes bv. Hij was wel boos dat hij geen bv kreeg, of maar een paar slokjes en drukte het flesje weg.
Ik ben bam-mam
3 jaar geleden
Hmm. Mn zoontje blijft al een paar dagen een uur in de ochtend tutteren aan de borst zonder te slikken. Dacht nog eens na te kolven vanmorgen.. Kreeg er met heeel veel moeite amper 20 ml uit. Eerder zei ik dat ik het ok zou vinden als ik stilaan kan afbouwen. Maar nu het zo ver is vind ik het weer jammer haha 🙈 misschien toch overwegen een flesje kv ergens bij te geven. Vandaag ook een zakje uit de diepvries moeten halen omdat ik niet genoeg had 🥺
3 jaar geleden
Reactie op tb123
Zitten jullie ook weer in een fase (sprong?) waarbij je baby veel drinkt ‘s ...
Herkenbaar! Ik heb al een poos niet meer op het forum meegelezen, maar ben blij dat ik het vandaag even weer gedaan heb. Onze dochter sliep door van 6 tot 8 maanden en toen elke nacht weer wakker tussen 4 en 5.. de afgelopen week ineens weer veel vaker en eerder wakker. Ook overdag slapen was drama. En we waren juist bezig om te proberen de nachtvoeding wat te rekken (ze is nu 11 maand over 4 dagen) maar hier was ze niet echt van gediend. Kan wel zeggen dat voeding in de nacht sneller gaat dan troosten in bed haha.. maar toen kwam ook nog het sprongetje! Maar ik geloof dat we er nu weer uit zijn. Ze slaapt ineens door de afgelopen 2 nachten. Ik hoop dat dit zo blijft!
3 jaar geleden
Welke kunstvoeding kan ik best in huis halen voor zoontje met koemelk allergie? Het zou zijn om een flesje mee te geven naar de opvang. Ik kolf nog 1 x per dag dus dat krijgt hij mee, aangevuld met kv dan maar..maar ben daar helemaal niet in thuis en weet totaal niet wat ik moet kopen 🙃 heb eens gelezen dat zon verpakking ook maar 3 weken goed is als het open is. Zijn er ook kleine verpakkingen dan?
3 jaar geleden
Reactie op Iris9094
Welke kunstvoeding kan ik best in huis halen voor zoontje met koemelk aller ...
Ik zit in hetzelfde schuitje. Ik ga denk ik een biologische kunstvoeding op basis van geitenmelk kopen. En dan gewoon de nummer 1, geen opvolg onzin in elk geval.
3 jaar geleden
Reactie op Iris9094
Welke kunstvoeding kan ik best in huis halen voor zoontje met koemelk aller ...
Kabrita (geitenmelk) heeft 400 gram verpakkingen. Ik geef zelf alleen kv op de opvang en daar hebben ze hipp
3 jaar geleden
Nou ik ben dus zoekende in koemelk vrije kv als aanvulling voor mijn zoontje. Vandaag naar kind en gezin gebeld (België, in nl is dit cb) en ze zeiden dat de meeste kindjes rond deze leeftijd overdag geen melk meer hoeven te drinken als ze goed eten. Mn zoontje eet heel goed maar heeft ook nog nooit aan zijn twee flesjes melk heb ik het idee. Hoe is dit bij jullie dan? Ik geef ook nog steeds geen water eigenlijk..
3 jaar geleden
Reactie op Iris9094
Nooit = nood 🤦♀️
Ik geef in de ochtend de borst en daarna pap van afgekolfde melk. Denk dan heeft hij tenminste nog wat extra vocht want ook hij drinkt nog niet veel water. Bied het hem wel aan maar hij vind er niet veel aan. Dan rond 13u nog een fles afgekolfde melk van 180 en tot in de avond nog een een fles van 240. Nog best veel melk eigenlijk voor 10 maanden maar ik ga er van uit dat hij zelf aangeeft er minder behoefte aan te hebben. Dat heeft hij wel gedaan met de andere flessen/ live voeden.
3 jaar geleden
Reactie op Iris9094
Nou ik ben dus zoekende in koemelk vrije kv als aanvulling voor mijn zoontj ...
Hier zei het cb ook dat ik al gewone melkproducten mocht geven. Vind het persoonlijk een beetje bijzonder advies gezien dat er normaal wordt gezegd onder de 1 jaar geen “gewone” zuivel ivm eiwitten. Die van mij krijgt nog 4x melk en ik merk dat hij zeker 3 daarvan echt nog nodig is. Verder drinkt hij een paar slokjes water uit een open beker en 30 tot 100ml thee uit een rietjesbeker.