401 Reacties

3 jaar geleden

Ben trouwens even heel blij. Ik kolf heel weinig en merkte dat mijn zoontje ook steeds slechter bij mij dronk. Heb nu de neusspray van de huisarts en die leek niks te doen tot ik het probeerde terwijl ik mijn zoontje voedde in een donkere kamer. Ik hoorde hem gewoon weer klokken als vanouds en ook met kolven gaat het weer iets beter (van amper 30ml naar een goede 40ml per keer binnen 2 dagen. Nog steeds weinig, maar het geeft mij echt weer ademruimte)

3 jaar geleden

Reactie op Iris9094

Nou ik ben dus zoekende in koemelk vrije kv als aanvulling voor mijn zoontj ...
Volgens vele voedingsdeskundigen zou een kindje tot de leeftijd van 1 jaar toch nog 500ml melk per dag moeten drinken. Met s ochtends en s avonds een fles van 240 kom je daar natuurlijk aan, maar mijn zoontje heeft daar ongeveer 6 borstmomenten voor nodig 😉 Maar dat helpt je natuurlijk niet vooruit met de koemelk vrije kv, sorry…

3 jaar geleden

Reactie op floepie43

Volgens vele voedingsdeskundigen zou een kindje tot de leeftijd van 1 jaar ...
Altijd die tegenstrijdige adviezen... Kunnen ze nou niet gewoon één lijn trekken 🙈. Ik houd zelf gewoon het principe aan van food under one is only for fun. En dat betekent dat ze dus de dag door zou moeten komen met melk voeding en dat het vaste voedsel gewoon lekker er bij is. Ik heb trouwens een enorme schrokker 😅. Drinkt nog best veel bij mij en eet daarnaast echt behoorlijke hoeveelheden... Een mandarijn, halve banaan, wafel en soms nog wat ander fruit of yoghurt s ochtends;, een hele boterham met boter, en tomaat, een flink stuk avocado en soms een half ei bij de lunch; en s avonds met de pot mee. Toch is ze niet heel groot of heel dik... Waar laat ze het 😲🤔

3 jaar geleden

Reactie op Iris9094

Nou ik ben dus zoekende in koemelk vrije kv als aanvulling voor mijn zoontj ...
Marije redt dat ook niet hoor en ik had toch ook dat ideaal van 2 x voeden per dag bij 10/11maanden in mn hoofd, ben wel jaloers op het gemak waarmee flesvoedende moeders hier een fles eraf gooien en het kindje dan ook meer vaste voeding eet. Dat klinkt zo eenvoudig, maar is totaal niet hoe het werkt bij ons

3 jaar geleden

Bij ons is momenteel ongeveer zo: Snachts 1 a 2x borstvoeding Sochtends rond half 7 borstvoeding, brood aanbieden soms eet ze daar van, soms niet Rond 10 uur fruit met water en soms ook. Borstvoeding Rond 13.00 uur: brood met borstvoeding Tussen 15.00-16.00: soepstengel, cracker of maiswafel maar ze wil dan als ik er ben ook drinken 18.00: avondeten in stukjes met ons of half potje. Weigert ze trouwens al drie dagen 18.30: borstvoeding Ze drinkt geen enorme hoeveelheden, ik gok tussen 60-120ml per keer. Dat is ook wat ik ongeveer kolf. De voeding bij het fruit is er op het kdv probleemloos vanaf, misschien dat ik dat met de late middag toch ook moet proberen? Ik durf dat niet goed, omdat ze meestal ook slecht eet, als ze slecht drinkt en ze zo in ieder geval de basis binnenkrijgt

3 jaar geleden

Ik wist helemaal niet dat kv iets is wat een kindje moet leren drinken na borstvoeding 😕 op aanraden van de dokter de nan altéra gekregen maar zoontje duwt de fles gewoon weg. Krijg een klein paniekje dat hij dat helemaal niet gaat lusten. Iemand ervaring mee?

3 jaar geleden

Reactie op Iris9094

Ik wist helemaal niet dat kv iets is wat een kindje moet leren drinken na b ...
Verhouding gaan verschuiven? 80 moedermelk/20 kv beginnen en zo steeds een stukje verder?

3 jaar geleden

Reactie op newmommy😍

Verhouding gaan verschuiven? 80 moedermelk/20 kv beginnen en zo steeds een ...
Ja ik ga dat idd maar proberen.. Nu dit is speciaal voor kma en de kinderarts zei dat dat allemaal niet lekker is 😕

3 jaar geleden

Ik heb altijd heel goed kunnen kolven. Maar sinds ik doorheen de dag nog maar 1x kolf is het zo hard achteruit gegaan dat ik bijna niks meer krijg gekolfd 😕 toch een moeilijk momentje. Hopelijk kan ik het live voeden toch nog even volhouden.

3 jaar geleden

Reactie op Iris9094

Ik heb altijd heel goed kunnen kolven. Maar sinds ik doorheen de dag nog ma ...
Zo herkenbaar. We gaan ervoor dat we het jaar vol kunnen maken en dat gaat ons gewoon lukken 💪🏻 ik merk zelf wel een verbetering sinds ik in het donker voed en de neusspray van de huisarts gebruik.

3 jaar geleden

Reactie op newmommy😍

Zo herkenbaar. We gaan ervoor dat we het jaar vol kunnen maken en dat gaat ...
Welke neusspray gebruik je dan? Voor de productie?

3 jaar geleden

Reactie op Iris9094

Welke neusspray gebruik je dan? Voor de productie?
Die voor de tsr. Ik merkte dat dit steeds iets langer duurde en dat mijn zoontje er het geduld niet meer voor had. Die leek dan goed te drinken, maar kwam eigenlijk niet aan de tsr toe. Hij drinkt nu weer wat langer en ook echt goed (weer hele volle plasluiers ook)

3 jaar geleden

Reactie op newmommy😍

Die voor de tsr. Ik merkte dat dit steeds iets langer duurde en dat mijn zo ...
Oh wat fijn zeg. En dan kun jij ook weer wat meer ontspannen wat de hele tsr ook weer bespoedigt en er is niks fijner dan dat je baby'tje goed drinkt en lekker veel plast haha. Zo blij kun je daar dan mee zijn hè 🤗.

3 jaar geleden

Afgekolfde melk van donderdag middag. Altijd in de ijskast gestaan. Durf ik die maandag nog te geven?

3 jaar geleden

Reactie op Iris9094

Afgekolfde melk van donderdag middag. Altijd in de ijskast gestaan. Durf ik ...
Jazeker! In de koelkast met goede omstandigheden kan je het 8 dagen bewaren. 4 dagen gaat dus zeker

3 jaar geleden

Reactie op Iris9094

Dacht dat 3 dagen de max was. Maar vooral belangrijk, goed ruiken as maandag. Je ruikt het echt wel als 't niet meer goed is!

3 jaar geleden

Reactie op Iris9094

Als de temperatuur van je frigo max 5 graden is (en het flesje niet in de deur ofzo stond) moet dit zeker kunnen. (Een nieuw onderzoek spreekt zelfs van 30 dagen maar dat is niet grootschalig genoeg gevoerd om echt betrouwbaar te zijn.)

3 jaar geleden

Reactie op Ellie145

Dacht dat 3 dagen de max was. Maar vooral belangrijk, goed ruiken as maanda ...
Het kan wat vreemd ruiken en toch nog goed zijn 😊 door de enzymen erin. Ik proef eigenlijk gewoon zelf bij twijfel 🤪

3 jaar geleden

Reactie op floepie43

Het kan wat vreemd ruiken en toch nog goed zijn 😊 door de enzymen erin. Ik ...
Ik heb mijn melk nog nooit geproefd eigenlijk 🙈 jullie allemaal wel? Hij heeft het opgedronken trouwens dus zal wel goed zijn 😆

3 jaar geleden

Reactie op Iris9094

Ik werk ma-di-do, ze krijgt bij mij altijd op maandag melk van donderdag. Ik zorg er altijd voor dat ik voor donderdag de kolf gesteriliseerd heb en dat de melk goed koud staat. Alleen toen het heel warm was rook het een keer anders, toen weggegooid