401 Reacties

3 jaar geleden

Vinden jullie het ook zo hard gaan? Sinds gisteren heeft mijn zoontje ineens een heel ander slaapritme en kreeg maar 3x bv i.p.v. 4x (vond het best spannend ondanks dat hij het zelf aangaf, maar hij is heerlijk tevreden naar bed gegaan). Ik weet dat ik nog maar een maandje bv wil geven in combinatie met kolven, maar dit voelt toch ineens wel heel eindig en dat besef dat hij al bijna 1 is.

3 jaar geleden

Reactie op newmommy😍

Vinden jullie het ook zo hard gaan? Sinds gisteren heeft mijn zoontje ineen ...
Absoluut! En tegelijkertijd ben ik zo blij dat het al zo lang goed gaat en dat we richting een eindstreep komen. Bizar mooi om dit te kunnen geven. Had dit van te voren nooit gedacht.

3 jaar geleden

Reactie op newmommy😍

Ja het gaat enorm hard!! Vandaag is onze kleine man 10 maanden. Ik, die nooit gedacht had überhaupt bv te geven, ben zo trots 🤩 soms denk ik hoe zou ik het toch zonder bv hebben gedaan. Bij mn zoontje is dit snachts vaak een troost. Zolang het vanzelf gaat blijf ik door gaan.. Maar als het zou stoppen zou ik er nu ook vrede mee hebben. Ik mis mn wijntjes en eten wat ik wil ook wel 🤭

3 jaar geleden

Reactie op newmommy😍

Jaaa...! En hetzelfde qua voeden, wij hadden een drukke dag en ze heeft maar drie keer bij mij gedronken

3 jaar geleden

Als ze 1 wordt wil ik stoppen met bv. Nu nog 3x overdag (en zo’n 3x in de avond en nacht😅) Maar welke voeding laat ik nu eerst vallen? Middag?

3 jaar geleden

Reactie op Manouk1995

Als ze 1 wordt wil ik stoppen met bv. Nu nog 3x overdag (en zo’n 3x in de a ...
Ik begin zelf wel met de middag eraf (of de laatste extra kolfsessie, maar dat is bijna niks)

3 jaar geleden

Reactie op newmommy😍

Ik begin zelf wel met de middag eraf (of de laatste extra kolfsessie, maar ...
Wanneer ga je dit doen? Vind het zo lastig! Ook het stoppen zelf, maar vind het wel goed geweest.

3 jaar geleden

Reactie op Manouk1995

Wanneer ga je dit doen? Vind het zo lastig! Ook het stoppen zelf, maar vind ...
Nou ik ben misschien wat rigoureus, maar de kolf gaat weg als hij 1 jaar is (ik huur er tijdelijk weer eentje nu de mijne kapot is gegaan en gezien de korte duur bleek huren een betere optie) ik start daarom twee weken voor zijn verjaardag. Ik kolf ook minimaal dus ik verwacht weinig problemen (hoop ik, denk ik, ga ik vanuit).

3 jaar geleden

Reactie op newmommy😍

Nou ik ben misschien wat rigoureus, maar de kolf gaat weg als hij 1 jaar is ...
Haha ja lastig dat we niet weten waar we vanuit kunnen gaan. Geef je alleen afgekolfde melk dan? Ik ga denk ik wanneer ze 11 maanden is de middag laten vallen en dan maar zien of er melk overblijft

3 jaar geleden

Reactie op Manouk1995

Haha ja lastig dat we niet weten waar we vanuit kunnen gaan. Geef je alleen ...
Ik leg sinds een tijdje weer voornamelijk aan nu kolven te moeizaam gaat, terwijl hij wel goed bij mij kan drinken. Alleen op de opvang krijgt hij nog een fles (en dat kost me een week om bij elkaar te sprokkelen). Vanaf dat ik het laat vallen geef ik hem af en toe een slokje gewone melk om te kijken hoe hij het wil drinken en daarna moet hij gewoon over en kan hij in de ochtend en avond nog aanvullen bij mij.

3 jaar geleden

Reactie op Manouk1995

Haha ja lastig dat we niet weten waar we vanuit kunnen gaan. Geef je alleen ...
Dat ga ik ook doen. Hoop dat er dan nog genoeg over blijft voor de ochtend en avond. Na 1 jaar wil ik proberen of ik alleen de ochtend kan geven.

3 jaar geleden

Sinds gister alleen nog tussen 23u en 5u de borst gegeven; we slapen samen. Eerder kolfde ik op m’n werk al niet meer, maar bij een vrije dag gewoon wel de hele dag door nog borstvoeding. Had wel even wat stuwing en lekkende tepels gisteravond, maar volgens mij is dit voor beide partijen goed zo. Ben benieuwd hoe lang er echt melk blijft komen ‘s nachts en of ze het dan straks alleen gebruikt om even te sabbelen.

3 jaar geleden

Pffff mijn zoontje heeft weer dagen dat hij snachts constantt aan de borst wilt hangen! Zo vermoeiend, zodra ik me omdraai gaat hij kei hard huilen. En blijft dan gewoon wakker liggen tot hij de borst weer krijgt. Ik weet dat het fases zijn want hj heeft dat vaker maar pfff 🙈 herkent iemand dat of..?

3 jaar geleden

Reactie op Iris9094

Pffff mijn zoontje heeft weer dagen dat hij snachts constantt aan de borst ...
Yap, drie nachten achter elkaar nu. Hopelijk vannacht niet, maar ze slaapt nog maar een uur dus ja, het kan nog alle kanten op. En dat terwijl ze net voor het eerst begon door te slapen 😅. Ach ja, vallen en opstaan hè. Zo leren ze alles...

3 jaar geleden

Letten jullie nog op met pikant eten ofzo?

3 jaar geleden

Reactie op Iris9094

Voor je zelf? Nee nooit gedaan ook

3 jaar geleden

Reactie op Manouk1995

Voor je zelf? Nee nooit gedaan ook
Voor eventuele krampen 🙈 ik lette daar in het begin echt wel op. Nu had ik zo'n zin in kebab met half pikante saus 🤤 en dacht hey kan ik dat eigenlijk wel eten haha

3 jaar geleden

Reactie op Iris9094

Nee ik ook niet. Wel een poosje gedaan toen ze zulke krampjes had nog, maar ik had niet het idee dat het uitmaakte... Dus ben ik gewoon gaan eten wat we altijd eten.

3 jaar geleden

Reactie op Iris9094

Voor eventuele krampen 🙈 ik lette daar in het begin echt wel op. Nu had ik ...
Oooo haha nou nooit gedaan 🙈 ik eet dagelijks pikant

3 jaar geleden

Nee let ik niet op, volgens mij is dat bakerpaat