401 Reacties
3 jaar geleden
Reactie op Iris9094
Pffff mijn zoontje heeft weer dagen dat hij snachts constantt aan de borst ...
Yesss hier van t zelfde terwijl hij anders een goed slapertje is 😴 ik laat mijn vriend vannacht een groot deel van de shift doen (met gekolfde melk maar niet teveel) in de hoop dat het weer betert..
3 jaar geleden
Reactie op floepie43
Yesss hier van t zelfde terwijl hij anders een goed slapertje is 😴 ik laat ...
Hier nooit een goed slapertje haha. Maar 't begint nu weer een beetje te beteren gelukkig. Na denk 2 weken constant willen tutteren snachts 🤯 zijn boventandje is nu ook doorgekomen! Dus wss zoiets...
Ben benieuwd of het helpt! Let me know Als je wilt 😍😊
3 jaar geleden
Marije weigert de fles op de opvang, bij mij live geen problemen. Ik weet niet zo goed of dit nu een signaal is dat ze met minder melk toekan (dat zou dan 2x overdag zijn) of dat ze gewoon niet meer uit een fles wil. Het is niet echt dat ze er live om 'vraagt' , ik bied aan en dan drinkt ze
3 jaar geleden
Reactie op Mamavanmarije
Marije weigert de fles op de opvang, bij mij live geen problemen. Ik weet n ...
Kan goed even een fase zijn of tandjes. Hier een tijd geleden ook even gehad. Ik beredeneer ook maar zo dat als ze bij jou wel drinkt dat ze er dan wel behoefte aan heeft.
3 jaar geleden
Reactie op Mamavanmarije
En uit een andere beker?
3 jaar geleden
Reactie op Manouk1995
En uit een andere beker?
Ja, uit haar rietjesbeker wil ze ook niet. Misschien tuit of open beker nog proberen
3 jaar geleden
Hoi mama's, hier ben ik weer. Ons zoontje is bijna 11 mnd en komt snachts nog om de twee uur voor een voeding. Of ja, hij wordt elke keer huilend wakker en is alleen te troosten met de borst. Daarom ligt hij bij ons, om de nachten wat draaglijk te maken. Ik weet dat hij de voedingen niet nodig heeft.. Maar wat moet ik dan? Troosten lukt ook niet. Het is me welgeteld 3 dagen gelukt waardoor hij nog 2 voedingen in de nacht had! Daarna bleek hij ziek te zijn en maar weer vaker aangelegd 🙄 hij wordt boos als ik me omdraai, hem in de co sleeper leg,.. Met fases is het erger dan anders maar hij blijft om de twee uur huilend wakker worden. Iemand tips? Of gewoon accepteren en hopen dat 't beter wordt..?
3 jaar geleden
Reactie op Iris9094
Hoi mama's, hier ben ik weer. Ons zoontje is bijna 11 mnd en komt snachts n ...
Omdat wij wisten dat het geen honger was (spelen ipv drinken) is papa een aantal nachten gegaan. Viel niets te halen dus gaf hij het uiteindelijk op. Na twee weken kon ik toen ook weer zonder drink associatie gaan. Hij sliep toen ook langer aan een stuk door.
3 jaar geleden
Reactie op Iris9094
Hier werd het beter toen hij overdag weer beter dronk en ‘s avonds mijn man hem te laten troosten. Hielp hier ook niet dat mijn zoontje steeds wel iets heeft waardoor ik toch weer aanlegde. Het was hier echt gewenning toen hij weer voldoende dronk overdag. Dus wij zijn echt er even heel strikt in geweest dat ik hem niet aanlegde….en ja dat gaat je even flink wat slaap kosten. Heb je ook al laten kijken dat hij geen last van de oortjes heeft? Daardoor kunnen ze ‘s nachts ook vaak wakker worden.
3 jaar geleden
Reactie op Iris9094
Hoeveel slaap- en wakkertijd heeft hij overdag? Wij hadden dit tot voorkort ook, door de slaaptijs overdag te verkorten en savonds wat langer wakker te houden slaapt ze nu door! In 1 ruk van 7 tot 7, wellicht dat dit voor jou ook werkt.
Ritme is nu: 2 uur wakker, 1,5 uur slapen, 3 uur wakker, 1,5 uur slapen, 4 uur wakker, naar bed.
Dit op aanraden van een slaapcoach, werkt super
3 jaar geleden
Hoeveel slaap- en wakkertijd heeft hij overdag? Wij hadden dit tot voorkort ...
Oh pff wij hebben echt een slechte slaper haha 🙈 ook ongeveer 2-3-4 of 2-3-3-3 wakkertijd maar meestal slaapjes van 45 min. Heb ook al eens gelezen dat 2 uur snachts een cyclus is dus dat hij die wss gewoon niet zelf kan koppelen.. Wat fijn dat je kindje doorslaapt!
3 jaar geleden
Reactie op newmommy😍
Hier werd het beter toen hij overdag weer beter dronk en ‘s avonds mijn man ...
Ja overdag drinkt hij eig ook veel, nog 3-4 keer zonder de nacht mee te tellen. Eet op de opvang ook makkelijk 200gram fruit en 200 groentepap dus honger is het niet 😕 maar idd er zijn altijd van die fases of hij is ziek,.. Dat ik hem maar aanleg omdat hij het nodig heeft. Maar zo blijven we bezig 🙈
3 jaar geleden
Reactie op newmommy😍
Drinkt hij die keren ook echt goed? Ik merk namelijk een duidelijk verschil ...
Ik voed altijd in een donkere kamer liggend want beneden drinkt hij idd niet goed 🙈 dus het is niet dat hij niet genoeg krijgt denk ik. Tenzij mijn productie zo hard geminderd is.. Maar om de 2uur snachts is altijd al zo.
Heb net ingezet op troosten ipv de borst.. Pff 10 minuten heel hard gehuild, 5 min na gesnikt maar hij slaapt terug (langs mij).. Zo zielig want met de borst is hij direct stil 😕 Maar goed een gewoonte doorbreken doe je niet zomaar zeker.. 😔
3 jaar geleden
Reactie op Iris9094
Hier nooit een goed slapertje haha. Maar 't begint nu weer een beetje te be ...
M’n vriend de shift laten doen heeft hier wel echt geholpen… hij wordt nu nog max 1x wakker s nachts met honger, en is dan snel te kalmeren met een klein flesje (want ik wil hem s nachts niet meer aanleggen). (Wel belangrijk dat hij overdag genoeg binnen heeft gehad). Hij was de eerste 2 nachten wel super boos haha ocharm maar dat heeft eigenlijk niet lang geduurd
3 jaar geleden
Reactie op Mamavanmarije
Hier precies zo alleen dan bij mijn man. Wanneer ik een late dienst heb wil ze gewoon geen melk bij hem drinken, ook niet uit een andere fles… zelfs mijn dochter van 10 heeft het geprobeerd maar het mag niet baten… nu krijgt ze dus savonds geen melk als ik er niet ben… ze slaapt er ondanks dat wel goed om
3 jaar geleden
Reactie op MeylisM
Hier precies zo alleen dan bij mijn man. Wanneer ik een late dienst heb wil ...
Mijn dochter drinkt sinds kort ook vrij weinig als ik overdag aan het werk ben. En bij mij drinkt ze dan live wel flink.
Zal wel goed zijn, want ze plast wel genoeg en der plas is ook heel kleurloos overdag.
Eet wel als een malle nu 😅