401 Reacties
3 jaar geleden
Ja he, voelt een beetje alsof ik voor niks zit te kolven. Bij mijn man drinkt ze wel uit de fles, maar ook niet echt van harte, op de opvang is het echt boos wegslaan🤷♀️
3 jaar geleden
Pff komen jullie kindjes ook zo vaak voor drinken? Ze kan echt ieder uur gaan zeuren dat ze wil drinken, om dan na 3-4 slokjes weer verder te willen spelen. Ze klimt bijna aan m'n benen omhoog. Beker of fles hoeft ze niet als ik er bij ben, als mijn man alleen thuis is gaat dat wel goed. Ik wil nog graag blijven voeden in de ochtend en de avond, maar door het vele zeuren wil ik denk ik overdag stoppen. Maar geen idee hoe ik dat aan moet pakken, ze is echt een volhouder...
3 jaar geleden
Pff komen jullie kindjes ook zo vaak voor drinken? Ze kan echt ieder uur ga ...
Voed je al in het donker? Dat was hier de oplossing. Oh en ik mag nog maar ondersteunen met 1 arm, want nummer 2 wordt weggetrapt als hij deze voelt. Zou wel eerst zorgen dat ze ook bij jou uit een beker gaat drinken voor je afbouwt. Standaard aanbieden bij elk hapje en tussendoor en voeden op vaste momenten in plaats van steeds een slokje.
3 jaar geleden
Momentje vandaag…de kolf is de deur uit. Vanaf nu dus nog 2x aanleggen op opvangdagen en 3x als hij thuis is en over een paar weken is de vriezermelk op en moet hij over op gewone melk. Ik heb echt een hekel aan kolven en het lukte ook voor geen meter, maar nu de knoop definitief is doorgehakt om niet meer te kolven, vind ik het toch moeilijk. Ik bewaar wel een klein beetje melk om daar een sieraad van te laten maken.
3 jaar geleden
Reactie op Clarakoe
Kun je een sierraad laten maken van melk? Nog nooit van gehoord. Waar kan d ...
Ik denk zelf dat ik het laat maken via milkgems, maar zit vooral te kijken naar een juwelier die het kan maken met witgoud (ivm andere sieraden). Als je moedermelk sieraad intypt in Google vind je veel aanbieders.
3 jaar geleden
Reactie op newmommy😍
Momentje vandaag…de kolf is de deur uit. Vanaf nu dus nog 2x aanleggen op o ...
Je hebt dat super goed gedaan, zo lang het beste van jezelf gegeven!❤️Het zal dubbel zijn maar denk nu de beslissing gemaakt is ook een last van je schouders. Op naar een nieuw hoofdstuk 😁
3 jaar geleden
Reactie op newmommy😍
Momentje vandaag…de kolf is de deur uit. Vanaf nu dus nog 2x aanleggen op o ...
Zeker een momentje! Ik ben de middag voeding ook aan 't afbouwen. En dan wordt het alleen sochtends en savonds aanleggen, en niet meer kolven.
Nog 2 maandjes bv volhouden. En dan heb ik gewoon een jaar borstvoeding gegeven. Nooooooit van te voren bedacht dat ik dit zou doen! Stiekem wel 'n beetje trots op mezelf.
Dus even een Shout-out naar ons allemaal dat we dit zo lang mogelijk volhouden! 💪
3 jaar geleden
Iemand al een voeding vervangen door gewone melk?
Ik ben van plan dat over 2 dagen te gaan doen, de middag voeding…..
Ben benieuwd wat het met m’n productie gaat doen.
3 jaar geleden
Reactie op Manouk1995
Iemand al een voeding vervangen door gewone melk?
Ik ben van plan dat over ...
Nog niet echt vervangen, maar ik kolf niet meer als hij vriezermelk krijgt en ben 1 tot 2 voedingen geminderd per dag (nu alleen ochtend en avond en als hij thuis is de middag). Tot nu toe geen probleem.
3 jaar geleden
Reactie op Romaan
Ik wil dit over 2 weken gaan doen. Blijf je dan nog in de ochtend en avond ...
Ja voor zo lang het mag duren! Wil rond 1 jaar volledig stoppen…
Ik voed ook nog in de avond / nacht 1-2 x. Dus nu gemiddeld 4/5 x per dag nog.
3 jaar geleden
Mijn zoontje drinkt erg slecht aan de borst doordat hij telkens wil draaien en zitten. Hij dronk alleen in de ochtend goed, maar nu is dat ook drama. Hij bijt telkens en lacht erom. Wordt boos als ik m’n borst weghou en als ik het weer aanbied, zuigt hij even en gaat dan trekkend bijten. 😰
Ben het zat om telkens te moeten kolven. Hoe gaat het bij jullie? Bijt jullie kindje ook vaak? Tips om het af te leren? Ik roep geen “au” en hou me in zodat hij niet gaat denken dat het een spelletje is.
3 jaar geleden
Reactie op BabyRH
Mijn zoontje drinkt erg slecht aan de borst doordat hij telkens wil draaien ...
Voeden in een donkere kamer hielp. Met bijten hielp auw en gelijk loskoppelen de eerste keren (hij schrok zo dat hij het op het krijsen zette en daarna zeer voorzichtig bijna bang weer goed aanhapte haha) daarna heb ik auw gezegd en hem in de borst gedrukt. Heel gemeen hoor, want dan krijgen ze dat momentje geen lucht en dan laten ze gelijk los, maar het werkt wel. Misschien werkt een andere drinkhouding beter bij jou. Je kan hem misschien zittend laten drinken.
3 jaar geleden
Reactie op BabyRH
Ik zeg wel auw, dan schrikt ze en laat ze direct los. En idd zoals newmommy zegt, heel voorzichtig weer drinken.
3 jaar geleden
Reactie op BabyRH
Bij mij helpt AUW! wel. Hij schrikt en moet dan wel lachen (is volgens mij een normale reactie van zulke jonge kindjes, bedoelen ze niet gnagnagna mee hoor) en als hij daarna weer goed drinkt zeg ik goed zo schatje.. dus ik beloon vooral het juiste gedrag. En als ie toch bijt doe ik m'n pink tussen z'n tanden, dan laat ie ook los.
Hij wil ook wel draaien naar zitten enzo maar ik duw m gewoon weer terug in de lighouding. En hij drinkt altijd op dezelfde plek in huis, dus is er niks dat afleidt of interessant is.