401 Reacties
2 jaar geleden
Reactie op Iris9094
Goh. Mn zoontje drinkt snachts nog om de twee uur dus ontbijt niet echt. 9u ...
Ik zou beginnen met de nacht. De kans dat het gewenning is is groot en dan krijg je overdag ook betere eetmomenten denk ik. Dan kan je beginnen met flesje/bv+ boterham (of iets anders), bij fruit thee, bij de boterham in de middag oefenen met beker melk (die van mij lust het nog niet, maar die krijgt een toetje). Die van 17.00 zou een goed tussendoortje vooraf kunnen worden met thee en dan gewoon avondeten. En dan zou je om 19.00 bv kunnen geven (lekker knuffel- en rustmomentje vlak voor het slapen)
2 jaar geleden
Reactie op Iris9094
Hoi! Ben ik weer.
Mijn zoontje krijgt nog bv gecombineerd met flesjes omdat ...
Mijn zoontje kwam tot enkele maanden geleden ook een paar keer per nacht nog en toen kwamen wij er (door proberen) achter dat hij gewoon honger had en vanaf het moment dat hij overdag brood, fruit en rijstwafel at met regelmatig water aanbieden, en savonds avondprakje van inmiddels 300 gram, komt hij nog maar zelden snachts.
Hij krijgt nog sochtends en savonds bv en overdag 1x als ik thuis ben, anders koeienmelk. De opvang geeft geen flesjes meer vanaf 1 jaar.
2 jaar geleden
Reactie op newmommy😍
Ik zou beginnen met de nacht. De kans dat het gewenning is is groot en dan ...
Ja dat klinkt echt een ideaal schema! Is iets waar ik naartoe wil werken. Kind en gezin (CB) komt over 2 weken langs om de nachten te bespreken.. Het is gewenning idd en we hebben gewoon een heel verkeerd(geen) ritme zo.
Net heeft hij flesje van 60cc (helft melk en helft water) gekregen voor het slapen dus hoop dat hij zo meer eet met een theetje inderdaad 🤗
2 jaar geleden
Reactie op Clarakoe
Mijn zoontje kwam tot enkele maanden geleden ook een paar keer per nacht n ...
Ik denk niet dat het echt honger is snachts, hij tuttert een paar minuten en dan is het weer OK. Maar omdat ik zelf in slaap val drinkt hij wss langer en ontbijt sochtends niet.
We gaan proberen te werken naar een beter ritme met eten. Ik gaf ook nog maar heel weinig water met het idee bv is de hoofdvoeding tot 1 jaar 🙈
2 jaar geleden
Reactie op Iris9094
Ja dat klinkt echt een ideaal schema! Is iets waar ik naartoe wil werken. K ...
De nachten afwennen is een dingetje. Ik zou het doen in het weekend als je er niet perse vroeg uit moet. Hier hielp het dat mijn man eruit ging en mijn zoontje echt mij die nachten niet zag. Als hij mij hoorde of zag was het gedaan. Mijn man troostte en probeerde een flesje water (vindt mijn zoontje niet zo lekker als melk dus werd na 2 slokken geweigerd). Veel wiegen en sussen later sliep hij dan weer. Duurde een weekend en toen ging het goed. Kon daarna bij ziekte en grote ontwikkelsprongen wel weer aanleggen zonder dat dit problemen gaf.
2 jaar geleden
Okeeej iemand herkenning??? Normaal krijgt mijn zoontje voor het slapengaan nog borstvoeding. Wilde hem net aanleggen (ruim na het avondeten) en hij wurmt zich gelijk weg en wil in het geheel geen melk drinken. Is dit een teken dat hij geen avondvoeding meer wil en dus enkel nog de ochtend? Of is dit een fase? Stiekem hoop ik op het laatste. Het is nog zo’n fijn momentje (afgezien van vandaag…dat voelt toch echt als afwijzing).
2 jaar geleden
Reactie op newmommy😍
Okeeej iemand herkenning??? Normaal krijgt mijn zoontje voor het slapengaan ...
Zo is het bij mij ook begonnen…
Avond voeding er af. Dus maar gewone melk gegeven en dat wilde ze wel.
Nu sinds 2 dagen weigert ze de nacht / ochtend ook..🥺 dus denk dat het klaar is 🤷🏽♀️
2 jaar geleden
Reactie op newmommy😍
En idd… het voelt echt als een afwijzing.
Maar ze worden ook groot!!❤️ en hoe Lang houden we het al vol. Mag je trots op zijn!!
2 jaar geleden
Hoi dames!
Ik geef nu al ruim 14 maanden borstvoeding en wil gaan stoppen. Maar dochterlief denkt daar anders over... iemand tips?
2 jaar geleden
Hoi dames!
Ik geef nu al ruim 14 maanden borstvoeding en wil gaan stoppen. ...
Vergeten bij te vermelden: ze drinkt vooral snachts nog een aantal keer en als ze van streek is en gekalmeerd wilt worden. Vooral snachts breekt het mij op. Iemand zal vast al een soortgelijke vraag hebben gesteld, maar kon dat zo even niet tussen de reacties door vinden.😉
2 jaar geleden
Reactie op Romaan
Hoe gaat het met de dames die aan het afbouwen zijn? Hoeveel voedingen geve ...
Ik geef ochtend, avond en alleen overdag nog 1 keer als ik thuis ben (4x per week) en dat gaat goed. Energieker? Nee haha, maar ben blij dat hij meestal nog goed drinkt. Wil onze momentjes nog graag lang houden hoor!
2 jaar geleden
Reactie op Romaan
Hoe gaat het met de dames die aan het afbouwen zijn? Hoeveel voedingen geve ...
Niet echt aan het afbouwen, maar wel bewust gestopt met kolven wat heel moeizaam ging. Vanaf dat moment voel ik mij wel beter. Ook scheelt het nu het alleen nog ochtend en avond is. Nu kan ik makkelijker afspreken eind van de ochtend. Het is vooral het stukje vrijheid eigenlijk wat ik ervaar. De ochtend en avond vindt ik echter nog heel fijn en dat kan me niet lang genoeg nog duren.
2 jaar geleden
Even trots momentje delen midden in de nacht 🤩 zoontje komt van om de 2 uur wakker worden en borst drinken bij ons in bed. Zijn nu 2 nachten bezig met troosten ipv voeden en hij ging net binnen 10 min lekker slapen zonder voeding 😍 nu moet ik kolven want ik heb nog veel last van stuwing snachts omdat hij zo veel dronk. 🙈
2 jaar geleden
Reactie op newmommy😍
Hier 2 weken lang hetzelfde gehad. Ze wou liever verder spelen en ontdekken in plaats van aan de borst te drinken. Ik gaf toen eerst borstvoeding en dan maakte we haar klaar om te gaan slapen. Dit heb ik sinds een paar dagen omgedraaid : eerst klaarmaken om te gaan slapen zodat ze al tot rust kan komen en uit de speel-vibe is, en erna aan de borst leggen. Sindsdien drinkt ze wel weer vrolijk aan de borst s avonds 😊 Misschien kan zoiets bij jou ook helpen?
2 jaar geleden
Hoi! Aan de dames die ondertussen niet meer veel borst momentjes hebben. Wij kwamen van nog een paar keer per dag en nacht naar sochtends en savonds enkel nog. Smiddags kolf ik nog. Omdat ik last heb van stuwing..
Maar ik wil daar graag mee stoppen. Hoe hebben jullie dat gedaan?
Zoontje krijgt voor het slapen kv dus ik kolf ook voor niks want hij drinkt verder geen flesjes meer.
Ik zou het OK vinden als bv zo op een rustige manier stopt. Maar die stuwing?! 😅
2 jaar geleden
Reactie op Iris9094
Hoi! Aan de dames die ondertussen niet meer veel borst momentjes hebben. Wi ...
Hier alleen nog sochtends en savonds 1x, en ben die ook aan het afbouwen. Ik heb bij de middag voedingen zelf niet tot nauwelijks last gehad van stuwing, ben er gewoon mee gestopt. M'n borsten waren daarna 2 dagen wat voller en het ging vanzelf goed.
Is je stuwing echt enorm? Dan wellicht steeds minder kolven? En anders toch proberen om een keer niet te kolven. Anders blijft je lichaam de melk ook aanmaken. Als het echt hels is kan je altijd alleen de druk eraf nemen met kolven en niet meer kolven dan dat.
Veel succes!!!