401 Reacties
3 jaar geleden
Reactie op Romaan
Als jullie een borstvoeding schrappen, bieden jullie dan het water ook in d ...
Ik schrap geen voeding, maar volg mijn zoontje (en die schrapt uit zichzelf wel). Hij krijgt thee uit een rietjesbeker. Dit is tussen de 30 en 100 cc per dag dus stelt nog niet veel voor en is dus puur om te oefenen en dus voor erbij.
3 jaar geleden
Reactie op eline7
Ik heb toevallig vandaag gelezen dat het met de sprong te maken kan hebben ...
Ik hoop het! Vanmorgen heeft hij voor het eerst in dagen weer een keer normaal gedronken uit te borst. Hij was nog half in slaap. Dacht misschien helpt dat. Nu hopen dat dit door gaat zetten.
3 jaar geleden
Ik heb een waarschijnlijk domme vraag maar ik heb dus granen van orlavit gekocht voor een ontbijtje voor zoontje. Ik geef borstvoeding. Maar mag ik hier bv ook havermelk ongezoet bij doen? Hij heeft kma. Het is geen melk vervanging maar anders moet ik nog eens extra kolven 😅 of hoe doen jullie dat?
3 jaar geleden
Mijn kindje is nu 8 maanden oud en ik geef nog zo’n 3 a 4 keer per dag borstvoeding, ze drinkt dan ongeveer 10 min per kan waarvan 5-8 minuten intensief.
Als ik aan het werk ben dan kolf ik en krijgt zij 150 ml afgekolfde borstvoeding. Alleen sins een tijdje kolf ik nog maar 50 ml per keer… terwijl ik het wel voelt alsof mijn borsten echt vol zitten. Ik heb een goed aangemeten borstschild en gebruik de medela freestyle flex. Heeft iemand tips voor mij? Hoe ik eventueel een hele voeding kan afkolven per keer? ( ik moet nu nl 3 keer gaan kolven voor 1 voeding🤨)
3 jaar geleden
Reactie op MeylisM
Mijn kindje is nu 8 maanden oud en ik geef nog zo’n 3 a 4 keer per dag bors ...
Wat vervelend zeg dat je ineens een stuk minder kolft. Heb je zelf enig idee waar het aan kan liggen? Ik kolfde bijv tijdens en na m’n menstruatie (was overigens 2 weken geleden voor het eerst sinds m’n bevalling...) ook echt minder. Dat trok daarna weer bij.
Misschien kun je tijdens de kolfsessie het knopje van ‘toeschietreflex’ een keer extra aanzetten om dat te stimuleren. Ik heb vaker gehoord dat dit helpt?
Veel water drinken...
En heel stom misschien, maar kun je wel ‘ontspannen’ kolven? Ergens rustig zitten, een foto of filmpje van je baby kan ook weleens helpen.
Ik roep maar wat, wellicht heb je alles al geprobeerd.
Hopelijk trekt het snel bij.
Liefs
3 jaar geleden
Reactie op Femke Vermeulen
Hoeveel nachtvoedingen geven jullie nog?
Veel te veel 🙈 zoontje gaat tussen 18-19 naar bed. Wordt altijd rond 21u wakker. Daarna volgens mij om 1 uur, en vanaf 3-4 uur zowat elk uur 😴 hij ligt gelukkig bij ons in bed dus heb er niet veel last van. Maar mn man wilt dat ie bijna naar zijn eigen kamer gaat. Ik niet zolang de voedingen zo veel zijn 🙈
3 jaar geleden
Hier een voeding tussen 22:00-00:00 en dan nog 1 of 2 in de nacht.
Die tussen 22:00-00:00 vind ik ook nacht aangezien ik daarvoor al slaap 😂
Had vannacht geprobeerd met een flesje water. Om haar wat slokjes te geven en dat ze dan weer zou slapen. Maar ik was zo moe dat ik het letterlijk 10 seconde heb geprobeerd en haar toen maar heb aangelegd 🙄😅
3 jaar geleden
In de regel niet meer. Als hij wakker wordt is een knuffel en soms even wiegen voldoende. Een tijdje geleden legde ik hem ineens weer 1 a 2 keer aan per nacht en soms kon hij zonder, maar vaker niet en na een tijdje viel op dat het puur gewenning was. Flesje water aangeboden (en dat vindt hij niet lekker) en sindsdien hoef ik hem niet meer aan te leggen ‘s nachts.
3 jaar geleden
Hier meestal 2 nachtvoedingen, soms 1, soms 3 of meer 🙈
3 jaar geleden
Reactie op newmommy😍
In de regel niet meer. Als hij wakker wordt is een knuffel en soms even wie ...
Hier ongeveer dezelfde ervaring, alleen lust ze het water wel.
Eerst had ik de droomvoeding rond 23u weer ingevoerd, toen snachts water gaan geven en vervolgens droomvoeding laten vallen/water gegeven. Nu kan ze het meestal tot ergens tussen 5 en 7 smorgens volhouden zonder voeding.
Nu is ze afgelopen week flink ziek geweest en in het begin wilde ze nog wel voedingen, maar toen ze begon op te knappen had ze liever water als ze hoestend wakker werd dan BV.
3 jaar geleden
Ik gaf ook nog 1-2 nachtvoedingen (en tijdens de recente sprong wel 5x), maar ben het nu aan het afbouwen omdat ik merkte dat het puur gewenning was (ze dronk maar paar min). En ze had kortgeleden een keer doorgeslapen (hoezeeee! 🥳) dus ze kan wel echt zonder.
Ik geef nu een dreamfeed rond 22/23uur en dan snachts troosten, knuffelen en eventueel water geven ipv voeden. Het is best intensief moet ik zeggen, borstgeven zorgt voor meer slaap 😅. Hopende dat ze er snel aan went en wellicht doorslaapt.. Wij vonden het het proberen waard voor nu.
3 jaar geleden
Reactie op hellolittleone-sr
Wat vervelend zeg dat je ineens een stuk minder kolft. Heb je zelf enig ide ...
Ik heb geen idee, het enige wat ik me kan bedenken is dat ik in de vakantie niet heb gekolfd, dan heb ik haar elke keer aan de borst gevoed. Ik drink zelf zo’n 3 a 4 liter water op een dag dus dat zit wel goed denk ik😅 ik heb idd dit alles al geprobeerd, hoopte dat iemand misschien nog andere tips heeft! Wel bedankt voor het meedenken🤗
3 jaar geleden
Reactie op JeanineW
Moet het even kwijt hoor... Hebben er meer mensen ervaring met kolven bij e ...
Is er geen ehbo tent waar ze een rustig plekje voor je hebben? Ik vind dit wel echt een dom antwoord. Ze doen nog niet eens hun best om mee te denken.
3 jaar geleden
Reactie op JeanineW
Ja precies.. Ga inderdaad maar bij de EHBO vragen morgen
Ik ga volgende week naar een klein festival en toen ik ze mailde kreeg ik gelijk als antwoord dat ik bij de ehbo wel even rustig zou kunnen zitten. Ik snap best dat ze geen aparte ruimte hebben, maar ergens iets waar niet zomaar iemand binnen kan komen, moet toch altijd wel lukken zou je denken.
3 jaar geleden
Reactie op JeanineW
Moet het even kwijt hoor... Hebben er meer mensen ervaring met kolven bij e ...
Ik werk zelf in de bouw (geen festival) maar kolf vaak op locatie, in de auto, of wc... Dat gaat prima. Maar ik heb een handkolf dus geen stroom nodig ik zit meestal meer te emmeren met waar te bewaren juist. Nu koelkast op 12v voor in de auto. Succes en veel plezier
3 jaar geleden
Vandaag contact gehad met een lactatiekundige. Ze vertelde me dat nachtvoedingen vanaf 6 maanden niet meer perse nodig zijn. Ieder kind is natuurlijk anders.
Zelf geef ik 1 borst per keer en kreeg ik de tip om de tweede er bij te geven. Dit door bijvoorbeeld laat in de avond haar wakker te voeden, en niet in slaap te laten vallen, en tijdig te wisselen, voordat ze klaar is met de ene.
Ook zei ze dat het kon helpen om ipv water/thee overdag, extra (afgekolfde) melk te geven voor een voller gevoel overdag.
Dus ja, vannacht maar eens kijken of ik niet zelf in slaap val tijdens het voeden en of dit lukt 😅🤷🏽♀️