401 Reacties
3 jaar geleden
Reactie op Manouk1995
Vandaag contact gehad met een lactatiekundige. Ze vertelde me dat nachtvoed ...
Dat is bij mij dus ook het probleem. Ik val zelf in slaap en omdat dit het makkelijkste is voed ik hem nog bij zowat elke kik ipv troosten.
Ik weet dat 't anders kan.. Zoontje ligt bij ons in bed, mn man wilt dat ik hem in de co sleeper leg maar ik val gewoon in slaap als ik hem voed snachts 🙈
3 jaar geleden
Hi dames, vraagje. Stel dat je alleen nog ‘s ochtends en ‘s avonds / snachts de borst geeft, niet meer overdag, blijft je productie dan op peil? Weten jullie dat?
Ik overweeg de middagfles voor kv te vervangen zodat ik niet meer op werk hoef te kolven. Maar de andere voedingen wil ik nog wel live geven. Ik heb weleens gehoord dat vanaf 9 maanden je productie stabiel blijft. Iemand ervaring mee?
3 jaar geleden
Reactie op tb123
Hi dames, vraagje. Stel dat je alleen nog ‘s ochtends en ‘s avonds / snacht ...
Bij de meesten is het echt pas vanaf 9 maanden stabiel. Ik kon vorige maand echt nog niet overslaan zonder gevolg. Sommigen kunnen het al wel heel snel. Je moet als je niet wil stoppen het heel goed in de gaten houden en je hebt er weer even werk aan om weer on track te komen.
3 jaar geleden
Zijn er meer moeders die nu met 9 maanden oud zitten op 3 a 4 melkvoedingen? Hoe ziet jullie eet/slaapschema eruit?
Ik geef nu 4 melkvoedingen, maar twijfel of 3 niet beter zou zijn. Hij zit in een 2-3-4 ritme en krijgt nu vanaf 4 uur eerst melk, dan groente en dan weer melk. Ik twijfel of ik die van 4 uur niet beter kan vervangen door een tussendoortje (nog geen idee wat) nu hij steeds slechter dan drinkt, maar dan zit er ook wel heel veel tijd tussen de 2e en 3e melkvoeding (ongeveer 6 uur).
3 jaar geleden
Reactie op tb123
Hi dames, vraagje. Stel dat je alleen nog ‘s ochtends en ‘s avonds / snacht ...
Ik ben op 8 maanden van 3 naar 2 voedingen gegaan (middag werd kunstvoeding). Gaf bij mij geen problemen!
3 jaar geleden
Geven jullie wel eens kunst voeding / pap? Merken jullie hierdoor verschil ik verzadiging? Dus bijv langer slapen 😅🤗
De afgelopen weken hier weer om de 3 uur in de avond en nacht en het begint me echt een beetje op te breken… iemand tips? Mijn “schema”(want elke dag anders) nu is:
Wakker - bv
Naar beneden en na 30 min een broodje
Slapen 30 min
Naar beneden fruit 1,5 stuk
Voor het middag slaapje bv (ligt er aan hoe laat het is) en broodje anders broodje bij wakker worden
Rond 15 uur bv en soepstengel oid
Rond 17 uur avond eten 200-250 gram
Tussen 18-19 uur bv
En vaak vanaf dan om de 3/4 uur.
3 jaar geleden
Reactie op newmommy😍
Zijn er meer moeders die nu met 9 maanden oud zitten op 3 a 4 melkvoedingen ...
Yes ik doe nu:
06u bv
08u ontbijt (broodje, havermout oid)
10u fruit
12u bv + belegde boterham
16u crackertje/mais chipje/korstje
18.00 avondeten
19.00 melk
23.00 melk
Ik merk als ze voldoende vaste voeding krijgt ze wel even zonder melk kan. Alleen zodra ik haar ophaal en ze ruikt me, wil ze soms toch drinken 😅. Dus soms geef ik voor het eten ook al wat slokjes en dan koppel ik wat sneller af zodat ze nog lekker eet & daarna drinkt.
3 jaar geleden
Oké vervelende vraag. Maar mijn borsten zijn toch echt wel gaan hangen na de zwangerschap/borstvoeding. Heb wel eens gelezen dat dat wat beter wordt als je stopt met bv (na een jaar ofzo) maar is dat ook echt zo? Of moet ik er maar mee leren leven? :-) ik geef nog bv trouwens.
3 jaar geleden
Nog een vraagje. Zijn er mensen die ooit in de auto kolven? Hoe doe je dit praktisch? Heb je dan een kolfbh en shirt er over ?dan moet je die daarna toch weer uit doen voor gewone bh of voedings bh? Mijn kolf pauzes lopen over 2 weken af dus ben aan het denken hoe ik het dan ga doen. Evt onderweg naar huis in d auto kolven..
3 jaar geleden
Reactie op Iris9094
Nog een vraagje. Zijn er mensen die ooit in de auto kolven? Hoe doe je dit ...
Ja paar keer gedaan (zelfs tijdens het rijden). Ik heb een voedingsbh aan, doe die naar beneden, kolf op de borst,….als je gaat rijden bh weer dicht en zit dan uiteraard niet goed…en dan wacht je tot er een goed vacuüm is en dan een strak shirt erover om ze op de plek te houden.
3 jaar geleden
Sorry als deze vraag al gesteld is lieve mama's maar mijn 9 maanden kolfrecht zit er bijna op. Ik wil er nog niet mee stoppen maar ik vind het ook zonde als ik dit in eigen tijd moet doen oftewel onbetaald. Hebben jullie met jullie werkgevers oplossingen bedacht of hoe doen jullie dit? Op een werkdag kolf ik nog 3x
3 jaar geleden
Reactie op Shir159
Sorry als deze vraag al gesteld is lieve mama's maar mijn 9 maanden kolfrec ...
Ik heb nog 2 weken kolf recht. Kolfde nu 2 x 20 min op het werk.. Weet het ook niet goed maar denk dat ik sochtends voor het werk, tijdens de middagpauze en in de auto onderweg naar huis ga kolven. Vind het ook niet leuk dat het dan in m'n eigen tijd is 🙈 en wil ook zeker nog niet stoppen maar pff 😅
3 jaar geleden
Hoe veel vocht geven jullie naast bv er bij? Ik ben nu aan het kijken of ik overdag naar 3 x bv kan. Ochtend middag en voor t slapen. (In de nacht komt ze nog zo. 2 keer) maar ik heb het idee dat ze dan best wel hongerig is…
Verder krijgt ze 2x brood, fruit, avond eten en nog tussendoor cracker of soepstengel oid.