401 Reacties
3 jaar geleden
Ik heb 2of3 weken slecht geslapen, mijn zoontje kreeg zijn 5e en 6e tanden en kwam snacht 4/5 (waarbij mijn borsten op het eind natuurlijk leeg waren tijdens drinken). Ik dacht voor troost etc. Maar toen heb ik hem eergisteren, en gister voor het eerst rond 19u een fles kv gegeven ipv live borst om goed te kunnen slapen bleek: hij kreeg niet meer genoeg voeding van mijn 🤣 Wat ik dacht dat na 3mnd vanzelf zou gaan is nu na 9,5mnd pas begonnen: ik stop met bv, (enkel sochtends als ze pijn doen maar dat zal nog maar paar dagen duren denk ik). Ik plan vast een oppas om met mn vriend het glas 🍸 te heffen (en dan minstens 2 dit keer!!) ben blij afscheid te nemen van de twijfel of ik moet stoppen of niet en ga natuurlijk het gemak en het intieme moment missen, was haast meditatief voor mij. Succes dames respect 💪en bedankt voor jullie tips 💖
3 jaar geleden
Reactie op Noyjo
Ik heb 2of3 weken slecht geslapen, mijn zoontje kreeg zijn 5e en 6e tanden ...
Mijn kind is steeds ziek en die zogenaamde gezonde borstvoeding maakt het echt niet beter, door die rommelige nachten is iedereen alleen maar gesloopt hier. Ik ben er ook wel een beetje klaar mee. Maarja er wordt ook steeds gezegd, niet stoppen als je kindje ziek is.. Pfffdd
3 jaar geleden
Reactie op tb123
Zijn er mama’s die tussen de middag een kv fles geven? Hoeveel geef je dan? ...
Ik doe het niet, maar gezien mijn productie wel nagevraagd. Je kan dezelfde hoeveelheid geven die je ook met bv geeft (dus verhouding volgens verpakking en dan zo nodig afgieten) dus 100xkg: voedingsmomenten (ook vv telt als voedingsmoment)
3 jaar geleden
Tot een week geleden kolfde ik overdag om de 3-4 uur. Nu zit mijn kolf recht er op en zijn de kolf momenten anders ingedeeld.. Nu zit er 5-6 uur tussen helaas. Zou dat heel erg zijn voor de productie? Ik kolf nu sochtends, tijdens mijn middagpauze en soms in de auto op de terugweg maar meestal is dat te dicht op bedtijd van m'n zoontje dus dan sla ik die over..
3 jaar geleden
Reactie op Iris9094
Tot een week geleden kolfde ik overdag om de 3-4 uur. Nu zit mijn kolf rech ...
Ik kolf s ochtends voor ik naar mijn werk ga en dan op mijn werk nog een keer. Heel af en toe genoeg tijd voor nog eens. Qua productie geen probleem, maar mijn man moet af en toe uit de vriezer halen in de dag door te komen. En als de vriezer leeg is gaan we er kv bij geven als er te weinig is. Ik kan gewoon niet vaker kolven, dat kost me ook teveel tijd en daar krijg ik stress van. En dat verlaagt de productie pas, waardoor ik met vaker kolven op minder opbrengst zit 🤦🏼♀️. De beslissing om kv bij te geven wanneer dat nodig mocht zijn geeft mij zoveel rust dat het waarschijnlijk niet eens nodig gaat zijn 😅.
3 jaar geleden
Reactie op tb123
Zijn er mama’s die tussen de middag een kv fles geven? Hoeveel geef je dan? ...
Wij geven al een tijdje een flesje kv, eerst alleen die voor het slapen en ben nu bv aan het afbouwen (iig niet meer kolven tijdens werk). Ben begonnen met dezelfde hoeveelheid als ze gekolfd dronk (120ml ong). Nu maak ik meestal 150ml, maar laat ze vaak een bodempje staan.
3 jaar geleden
Ik heb vannacht eigenlijk voor het eerst mn zoontje elke x na een voeding terug in de co sleeper gelegd. Ging heel goed nu, maar hij komt dus echt om de twee uur (daarvoor had ik daar geen idee van). Nu denk ik mss vult de melk niet genoeg en ben aan het twijfelen om toch eens een flesje kv voor het slapen te geven. Iemand daar ervaring mee?
3 jaar geleden
Reactie op Iris9094
Ik heb vannacht eigenlijk voor het eerst mn zoontje elke x na een voeding t ...
Soort voeding maakt geen verschil. Hij is waarschijnlijk gewend geraakt aan steeds even “nippen”. Je kan kijken wat er gebeurt met een flesje afgekolfde melk en er goed op letten of het honger of gewenning is. Je kan doordat je met het flesje weet dat hij genoeg heeft gehad ook een slokje water aanbieden als het gewenning is.
3 jaar geleden
Reactie op Iris9094
Ik heb vannacht eigenlijk voor het eerst mn zoontje elke x na een voeding t ...
Hoe is zijn eetlust s ochtends?
Maakt bij mijn dochter nogal verschil of ze s nachts één keer of drie keer is gevoed. Vannacht drie keer dus wordt er aan de wafel met fruit gemuisd.
3 jaar geleden
Reactie op Iris9094
Minieme eetlust in vaste voeding sochtends. Rond een uur of 4-5 begint zoon ...
Oké, ik had tot voor kort ook dat ze echt elke anderhalf tot twee uur kwam. Dat is inderdaad gewenning dan. Lastig om het af te leren... Ik breng haar rond acht uur naar bed (bedoeling is half acht, maar het duurt wel eens wat langer). Ze krijgt dan niet de borst voordat het elf uur geweest is. Ik heb water in flesje geprobeerd, maar dat wilde ze niet. Speen ook niet. Ik ging toen we hier mee begonnen ook niet meer naar haar toe s avonds. Mama = drinken...
Mijn man doet nu de avond en brengt haar naar mij toe voor een slokje als het elf uur is geweest. Als ze tussen elf en drie wakker wordt krijgt ze ook geen drinken.
Ik weet niet of je een partner hebt, maar als je er wel een hebt, dan heb je die echt even nodig om dit te doorbreken. En als je geen partner hebt kun je misschien een goede vriend(in) of familielid om hulp vragen.
Eerste nacht = zwaar. Als je er serieus mee bezig gaat kun je dat het beste plannen als je weekend hebt. Tweede nacht gaat al beter. Nu heb ik nog hooguit drie keer in haar nacht, en dat is alleen als er iets is. Dus toen ze ziek was, eerste twee nachten van sprong zeven, dat soort dingen.
3 jaar geleden
Oké, ik had tot voor kort ook dat ze echt elke anderhalf tot twee uur kwam. ...
Dankjewel! Ik heb een man maar die vind borstvoeding oh zo makkelijk want ja, hij moet er natuurlijk niks voor doen. Maar goed, we hebben vandaag zo afgesproken. 1 x voeden, na 2 uur fles. 2 uur later voeden, fles,.. En zo door. En dan is het de bedoeling de fles te minderen/water inderdaad (dat heb ik nog niet geprobeerd). Troosten in de nacht werkt hier niet maar dat ligt aan ons, dan leg ik hem al snel weer aan omdat ik zo moe ben 🙈 🤞🤞
3 jaar geleden
Reactie op Iris9094
Dankjewel! Ik heb een man maar die vind borstvoeding oh zo makkelijk want j ...
Ja herken het echt helemaal hoor. Ik heb er in de zomervakantie tijd voor genomen... Ben naar mijn moeder op bezoek gegaan en die heeft mij geholpen. Zij heeft twee nachten opgepast zodat ik kon slapen. Daarna lukte het mij ook beter om te troosten ipv aan te leggen. 🤗
En ik was er eerder ook stiekem niet helemaal aan toe 😅.
Het gaat jullie lukken hoor, vertrouwen en loslaten (vond ik ook heeeeel moeilijk hoor).
3 jaar geleden
Dames help!
Wie heeft ooit last gehad van borstontsteking? klieren die vast zitten er komt geen melk uit en is opgezwollen.
3 jaar geleden
Dames help!
Wie heeft ooit last gehad van borstontsteking? klieren die vas ...
Mij is verteld dat je de baby aan moet leggen aan de ontstoken borst en dan tijdens het drinken over de opgezwollen klieren te wrijven.
Er zit een melk kanaaltje verstopt dus dat moet weer open.
Heel veel succes ermee.
3 jaar geleden
Reactie op newmommy😍
Zijn jullie baby’s ook zo druk aan het trappelen tijdens het voeden? Beetje ...
Hihi niet per se aan het trappelen, maar wel gewoon heel druk met bewegen en draaien en wroeten
3 jaar geleden
Reactie op newmommy😍
Zijn jullie baby’s ook zo druk aan het trappelen tijdens het voeden? Beetje ...
Ja echt. En dan zich afzetten naar boven toe 😬. Ik moet soms echt 'sporten' om haar op de plek te houden 😅