401 Reacties

3 jaar geleden

Dames help! Wie heeft ooit last gehad van borstontsteking? klieren die vas ...
Hier ook wel eens gehad, heel naar! Phytolacca decandra werkt hier heel goed bij! Google maar eens ;) Is een homeopathisch middel.

3 jaar geleden

Dames help! Wie heeft ooit last gehad van borstontsteking? klieren die vas ...
Baby aanleggen met de kin richting de verstopte klieren. Als t niet losraakt je partner of iemand die je vertrouwt laten uitmasseren. Voordien warm stromend water erop (bvb onder de douche). Na het drinken direct koude op leggen (vb natgemaakt maandverband dat in de diepvries heeft gezeten). Ontstekingsremmer nemen… succes!!!!

3 jaar geleden

Hahaha fijn om te horen dat ik niet de enige ben met een baby die er een hele workout van maakt

3 jaar geleden

Reactie op Karin8912

Hier ook wel eens gehad, heel naar! Phytolacca decandra werkt hier heel goe ...
Raad je dan ook antibiotica aan? die heb ik voorgeschreven gekregen van de huisartsenpost?

3 jaar geleden

Raad je dan ook antibiotica aan? die heb ik voorgeschreven gekregen van de ...
Heb je het vermoeden dat een bacteriële infectie de oorzaak is van de borstontsteking? Dat is redelijk zeldzaam, vaker is stuwing, afknelling, … de oorzaak. Dan helpt antibiotica dus niet…

3 jaar geleden

Reactie op floepie43

Heb je het vermoeden dat een bacteriële infectie de oorzaak is van de borst ...
Als je een tepelkloof of ander wondje aan je tepel hebt kan het wel zijn dat er een bacteriële infectie in je borst is opgetreden

3 jaar geleden

Raad je dan ook antibiotica aan? die heb ik voorgeschreven gekregen van de ...
https://www.borstvoeding.com/problemen/aandoeningen/borstontsteking/ Hier heb je goede info 😉 borstontsteking is echt vervelend! veel beterschap!

3 jaar geleden

Reactie op newmommy😍

Hahaha fijn om te horen dat ik niet de enige ben met een baby die er een he ...
Krijg verder ook geen tijd om te sporten, dus kont ook nog wel goed uit 🤣

3 jaar geleden

Omdat dit eigenlijk de enige plek is dat ik het kan delen. Mn zoontje is 9,5 maand nu. Ik heb geen kolf recht meer dus ben van elke 3-4u naar om de 6 uur voeding gegaan. Snachts kwam zoontje om de 2 uur maar dat proberen we nu ook af te bouwen. Eerst was ik bang voor mijn productie, maar nu zit ik op een punt dat ik het OK zou vinden als het op deze manier stopt. Ik had graag nog langer bv gegeven maar ik merk dat ik er niet meer van geniet. Zoontje heeft kma dus ik moet letten op wat ik eet, wijntjes drinken,.. Ik heb het gevoel dat het goed is geweest zo. Zoontje drinkt ook super graag uit een flesje trouwens.. Aan de andere kant voel ik me schuldig dat ik zou willen stoppen omdat het eigenlijk zo goed gaat en ik weet dat dit het beste is. Wat een tweestrijd zeg.. Sorry voor mijn lange verhaal maar denk dat ik vooral op zoek ben naar jullie ervaringen /ben ik de enige die hier zo mee struggelt?

3 jaar geleden

Reactie op Iris9094

Omdat dit eigenlijk de enige plek is dat ik het kan delen. Mn zoontje is 9, ...
Kijk eens hoe lang je het al volhoudt!!! Echt super goed. Ik ben er ook steeds tegen aan aan het hikken wanneer te stoppen. Maar ik denk dat wanneer je er nu vrede mee hebt dat het goed is! Weer tijd voor je zelf en je eigen lichaam dat van jou is. ❤️

3 jaar geleden

Reactie op Iris9094

Inderdaad, je bent goed bezig en bedenk je ook dat je ook niet 1, 2, 3 afgebouwd bent.. Ik ben nu aan het afbouwen. Geef sinds kort alleen nog nachtvoedingen en die nemen ook af. Ik mis de momentjes wel, maar het geeft ook wel veel rust. Dat kolven zal ik in ieder geval niet missen! Moet zeggen dat ik met name de nachten wel spannend vond, eerder voedde ik haar terug in slaap, en was bang dat ze nu misschien snachts zou gaan spoken. Valt me tot nu toe alles mee...

3 jaar geleden

Reactie op Iris9094

Het is inderdaad op een gegeven moment gewoon klaar. Ik heb net besloten om na de herfstvakantie te stoppen met kolven op het werk. Van de momenten samen geniet ik nog volop, dus daar ga ik nog wel mee door, maar ben dat verrekte kolf ding zo verschrikkelijk zat. En dan weer afwassen en steriliseren 🤮. Alleen nog live voeden als ik er ben, en dan kan ze wat uit de vriezer krijgen tot dat op raakt, en dan is er kunstvoeding als dat nog nodig is. En ja, daar voel ik me dan ook wel beetje schuldig over, maar de koek is op. Mijn leven bestaat nu uit werken, kolven, voeden, eten, slapen en quality time met mijn dochter. Heel af en toe s avonds niet te moe om nog even een half uurtje op de bank wat te kijken, maar dan ondertussen laptop op schoot en aan het werk, want op het werk zelf zit ik te kolven... Ik ben toe aan meer tijd. En dan denk ik, het is goed zo 🤗.

3 jaar geleden

Reactie op Iris9094

Ik herken die tweestrijd zo goed. Hier is bv vanaf het begin af aan al best een strijd. Nu ook nog kolfmoeheid erbij. Ik ben er klaar mee, maar ik weet ook hoe dicht ik bij “de finish” ben dat ik niet ook nog eerst moet overstappen op kv, maar zometeen gewoon van bv naar melk uit een pak kan en dat ik mij daar beter bij voel nu mijn zoontje het zo enorm goed doet op de bv en kv eerder drama was (en als ik nu stop dan krijg ik dus mogelijk meer onrust ervoor terug op ander gebied). Dat gevoel ook van het is nu al zolang ruk dan maken die laatste weken ook geen verschil. Aan de andere kant ben ik er ook gewoon klaar mee en heb ik het nu al langer volgehouden dan het overgrote deel van de moeders en mag ik nu ook zeggen het is gewoon klaar. Ik heb nu besloten met mijn man dat ik nog bv geef tot mijn zoontje 1 jaar is en dat ik vanaf dan geen kolf meer aanraak en het tot die tijd leuker houdt voor mijzelf door de flesjes te beperken tot enkel bij de opvang. Ik wil hem vanaf dan echt nog wel aanleggen ‘s avonds en ‘s ochtends om het geleidelijker af te bouwen nu ik met die voedingen ook nooit een probleem heb gehad en dan is het voor mij klaar. Misschien wel goed om te weten dat als je nu stopt je een geschikte kv moet vinden voor de komende maanden die koemelkvrij is en dat beter van tevoren kunt testen of dat echt goed gaat. Bedenk wat jou het meeste rust geeft. Je hebt het al top gedaan en je mag hier echt trots op zijn!

3 jaar geleden

Reactie op newmommy😍

Ik herken die tweestrijd zo goed. Hier is bv vanaf het begin af aan al best ...
Kolfmoeheid. Wat een geweldige benaming zeg! Ben het kolven ook helemaal zat, met name het schoonmaken en drogen ervan. Had een uur geleden moeten kolven, maar heb besloten lekker te slapen. 😅

3 jaar geleden

Reactie op BabyRH

Kolfmoeheid. Wat een geweldige benaming zeg! Ben het kolven ook helemaal za ...
Hahaha ook een definitie die wel klopt. Bij mij is het dat mijn zoontje wel bij mij zonder probleem kan drinken, maar ik praktisch niks meer kan kolven. Als ik 30ml kolf ben ik al blij.

3 jaar geleden

Reactie op Iris9094

Zoveel mama’s hier die nog steeds bv geven zeg! 🥰 Wat zijn we allemaal goed bezig!! 💪 Ik herken je gevoelens. Ik kan op de goede momenten wel nog ongelooflijk genieten van m’n zoontje aan de borst, maar de slechte momenten… fioewww. Om over t kolven nog maar helemaal te zwijgen! Sinds een week kolf ik maar 1x meer per dag. Zoontje drinkt om 7u, om 19u en nog 1 nachtvoeding. Spannend of de productie het houdt…… Weet je btw dat je op deze leeftijd best wel wat wijntjes mag drinken? De baby krijgt meer alcohol binnen in z’n fruitpap dan in jouw mm na 2 glazen wijn: https://lalecheleague.be/alcohol/

3 jaar geleden

😩 Ja, dat kolven is echt ontzettend vervelend. Petje af allemaal 😍

3 jaar geleden

Oh ik was ondertussen al heerlijk in dromenland met m'n zoontje haha. Wat een lieve reacties zeg!! Dank jullie ❤️ wat fijn om te weten dat ik niet alleen ben, en dat het OK is. Vannacht hebben we maar 2 voedingen gehad! We kwamen van om de twee uur dus ben super blij. Wat een rust. Denk dat ik dat vooral terug wil, rust en mijn lichaam terug voor mezelf idd. Dus voor mij is het OK als het nu stilaan stopt, we shall see hoe het loopt. Jullie zijn trouwens ook super goed bezig!! Toppers ❤️

3 jaar geleden

Wat ik zat ben aan borstvoeden: -dorst en honger bij mijzelf -gekrab, gebijt en geworstel van marije -de nachten niet verdelen -onvruchtbaar???? -niet uit logeren kunnen -stuwing, daarom durf ik ook niet goed af te bouwen.

3 jaar geleden

Wat ik nog fijn vind -trots dat ze goed gaat op mijn melk -borstvoeding als troost en slaapmiddel -mn dikke tieten🙈 -geen gedoe en gratis