401 Reacties
3 jaar geleden
Even blij momentje. Ik kan dus bijna niet kolven en hebben nu de afspraak dan mijn zoontje alleen nog een flesje krijgt op de opvang en niet meer thuis. i.p.v. dat papa elke dag een flesje geeft leg ik hem dan aan en kolf ik in de avond voordat ik ga slapen (30 a 40ml met veel geluk) Nu houd ik daardoor steeds iets over op weekbasis. Niet veel nu het nodig is om het tekort aan te vullen van de opvangdagen, maar alle beetjes opgeteld hebben nu na een paar weken ervoor gezorgd dat ik nu 290ml heb kunnen invriezen 😄😄😄😄 geeft weer een beetje lucht.
3 jaar geleden
Fijn om zo'n herkenning te lezen allemaal! Ik ben ook helemaal klaar met kolven en kolven ook met mij, het lukt gewoon niet meer. En kolfrecht zit erop, wat ik zo stom vind, laat me nog ff 3 maanden volhouden zodat ze gewone melk mag...
Maar ik ben bang om te stoppen met kolven omdat ik niet wil dat het helemaal opdroogt! Borstvoeding is de enige reden dat ik de nachten volhoud. Ze wordt nu 2-3x wakker, dan even drinken en lekker dromerig worden aan de borst en verder slapen. Ook wel eens geprobeerd om na het drinken gelijk in bed te leggen, zonder het sabbelen, maar dan gaat ze dus écht niet slapen. Een speen heeft ze nooit gepakt. Geen idee hoe dat moet als de borstvoeding zou stoppen als ik niet meer kolf...
3 jaar geleden
Reactie op newmommy😍
Even blij momentje. Ik kan dus bijna niet kolven en hebben nu de afspraak d ...
Das echt veel! Ik kan al maanden niet meer invriezen, alleen maar eruit halen. Gelukkig had ik wat voorraad omdat mijn meisje in het begin geen fles pakte, ik ben intussen blij dat het doneren van de melk niet gelukt was🙈
3 jaar geleden
Fijn om zo'n herkenning te lezen allemaal! Ik ben ook helemaal klaar met ko ...
Bv geeft inderdaad zoveel gemak op sommige momenten. Ik snap die 9 maanden ook niet. Zou wel proberen om in een weekend die nachtvoeding eraf te krijgen nu het zo moeizaam verder gaat. Die van mij heeft ook geen speen, maar wel z’n duim. Werkt misschien een klein flesje water met een hele kleine speen (prematuur) dat ze zo toch wat meer aan de zuigbehoefte voldoet, maar niet afhankelijk is van jou? Ik kolf nu echt vaker dan mijn zoontje drinkt en geef enkel een fles als ik er niet ben anders kan ik dat jaar echt niet rond krijgen.
3 jaar geleden
Fijn om zo'n herkenning te lezen allemaal! Ik ben ook helemaal klaar met ko ...
Ik snap je angst helemaal. Maar ik denk dat we dan wel weer een manier vinden zonder de borst, als het moet. Al eens geprobeerd met flesje afgekolfde melk snachts? Als mijn man dat doet zeurt mn zoontje wat meer maar slaapt uiteindelijk wel lekker verder. Ik weet niet of je een partner hebt. Maar hier denk ik nu, dan kan mijn man eindelijk snachts ook wat meer helpen ipv altijd ik met de borst 🙈 maar het is ook wel zo makkelijk ja. Dus ik snap je gevoel helemaal!
3 jaar geleden
Hier gaat het kolven sinds enkele weken zo moeilijk! 😢
Voordien had gemakkelijk 350ml met 3x kolven op een werkdag (hij drinkt 2x120ml op de opvang).
Nu moet ik echt moeite doen om aan 200ml te geraken.
En uit mn linkse wilt er soms echt gewoon niets komen op een halfuur kolven! 😭
Mn zoontje begint niet te zeuren als hij aan de borst hangt, dus er lijkt wel nog melk te zijn, maar het is zo frustrerend dat het zo moeilijk gaat.
Nog mama's die dit herkennen? Dat het plots lastig gaat? En dat 1 borst er echt mee ophoudt?
Ik wou echt zijn 1ste verjaardag halen...
3 jaar geleden
Reactie op D3vil_Kitt3n
Hier gaat het kolven sinds enkele weken zo moeilijk! 😢
Voordien had gemakk ...
Je zou kunnen nog nieuwe membraans voor je kolf kunnen bestellen en kijken of dat scheelt als je dat nog niet gedaan hebt
3 jaar geleden
Reactie op Mamavanmarije
Je zou kunnen nog nieuwe membraans voor je kolf kunnen bestellen en kijken ...
Waar kun je die kopen?
Ik heb een medela kolf en kan nergens de membranen boven, alleen de hele connector (20 euro per stuk😕)
3 jaar geleden
Reactie op Mamavanmarije
Je zou kunnen nog nieuwe membraans voor je kolf kunnen bestellen en kijken ...
Ja was ook nog in mn gedachten gekomen. Ik ga het zo snel mogelijk doen. Hopelijk helpt het iets 🤞
3 jaar geleden
Vanaf 9 à 10 maanden zou je productie stabiel genoeg moeten zijn om zonder kolven op het werk nog maanden door te kunnen gaan met borstvoeding geven.
Ik ga er in elk geval voor. Ik ervaar momenteel teveel stress van mijn werk, studie en quality baby time om er nog mee door te gaan...
3 jaar geleden
Vanaf 9 à 10 maanden zou je productie stabiel genoeg moeten zijn om zonder ...
Ja dat had ik inderdaad gelezen. Maar ik krijg super weinig nog gekolfd. En Lias drinkt wel nog overdag op de crèche, dat moet ik dus gekolfd zien te krijgen..
3 jaar geleden
Waar kun je die kopen?
Ik heb een medela kolf en kan nergens de membranen b ...
Volgens mij is dat inderdaad voor medela het enige wat je kunt kopen, ik heb zelf Philips en die hebben alle onderdelen gewoon los
3 jaar geleden
Reactie op D3vil_Kitt3n
Ja dat had ik inderdaad gelezen. Maar ik krijg super weinig nog gekolfd. En ...
Ja dat heb ik niet, mijn man is thuis bij de kleine en ik werk in het onderwijs, dus ik ben meestal van 9:00 tot 15:30 van huis. Dat scheelt ook in de hoeveelheid die ik moest kolven. Of mijn voorraad in de vriezer volstaat weet ik niet, maar ik ga het merken.
Ik ga trouwens nog wel kolven voor ik naar mijn werk ga, maar niet meer op mijn werk.
3 jaar geleden
Reactie op D3vil_Kitt3n
Ja dat had ik inderdaad gelezen. Maar ik krijg super weinig nog gekolfd. En ...
Je kunt naar de crèche ook donormelk of kunstvoeding meegeven he 😊 ik kolf 1x per dag, zoontje krijgt 2 flesjes van 90ml mee naar de crèche, bestaande uit wat ik gekolfd heb aangevuld met kv… de ene dag bijna geen kv, de andere dag veel meer 🙂
3 jaar geleden
Reactie op floepie43
Je kunt naar de crèche ook donormelk of kunstvoeding meegeven he 😊 ik kolf ...
Ja inderdaad.. Dat ga ik op termijn moeten doen denk ik..
We hebben onlangs wel een pot kunstvoeding in huis gehaald. Maar ik zag dat die na opening nog maar 3 weken houdbaar is, die pot geraakt nooit leeg op 3 weken 😅 Dus ik durf die nu niet goed openen..
3 jaar geleden
Zitten jullie ook weer in een fase (sprong?) waarbij je baby veel drinkt ‘s nachts? Mijn dochter kan deze dagen echt krijsend wakker worden en niks anders willen dan aan mijn borst hangen. Liefst paar keer per nacht. Terwijl ze hiervoor echt goede nachten heeft gehad, ook zonder te drinken.
(Soms vind ik het wel een heftig idee dat ze bijna 1 is en nog steeds niet echt door slaapt 🙊. Het is niet erg, maar toch... Herkennen jullie dit?)
3 jaar geleden
Reactie op tb123
Zitten jullie ook weer in een fase (sprong?) waarbij je baby veel drinkt ‘s ...
Jep helemaal. Ik weet niet of 't aan een sprong ligt.. Maar hier ook om de 2 uur krijsend wakker. Met de borst slaapt ie direct terug.. Mn zoontje is ook heel ontevreden dus denk idd een sprongetje. Hier nog nooit door geslapen. 😴