788 Reacties
3 jaar geleden
Reactie op PaulDaisyEmily
Wij hebben wel al kleine stukjes brood geprobeerd met 4 maanden. Ze at al 2 ...
Echt? Ik begreep dat met 4 maanden pas het darmstelsel rijp is. Dat je dus niet eerder mag beginnen. Ik kan het fout hebben. En pindakaas mag toch sowieso niet ivm eventuele allergie? Net als kiwi en aardbei dacht ik? 🤔
3 jaar geleden
Echt? Ik begreep dat met 4 maanden pas het darmstelsel rijp is. Dat je dus ...
Pindakaas en ei kun je het beste geven voor maand 6 als je begint met 4 maanden. Begin je met 6 maanden dan moet je het voor de 8e maand hebben gegeven om de kans op allergie te verkleinen! Kiwi vanaf 8mnd en een aardbei vanaf 1jaar
3 jaar geleden
Pindakaas en ei kun je het beste geven voor maand 6 als je begint met 4 maa ...
Thnx :)
3 jaar geleden
Thnx :)
Kijk even op de site van het voedingscentrum. Daar staat aangegeven dat je gewoon al het fruit en alle groente vanaf 4 maanden mag aanbieden. Wachten met aardbei en kiwi is dus niet nodig.
Ei en pindakaas is inderdaad handig te geven voor de 8 maanden. Op hun site staat ook een opbouwschema voor pindakaas en ei
3 jaar geleden
Reactie op LMR
Kijk even op de site van het voedingscentrum. Daar staat aangegeven dat je ...
Thnx voor de tip
3 jaar geleden
Ik geef brood gedrenkt in (bv)melk al vanaf 4 maanden met een lepeltje in kleine stukjes. Dit gaat prima hij smikkeld het lekker op
3 jaar geleden
Onze kleine meid krijgt sinds een week een paar kleine stukjes brood tussen de middag. We zijn met 4 maanden gestart met groente- en fruithapje. Dit gaat heel erg goed.
Ze krijgt tussen de fles van 11 uur en 3 uur een paar kleine zachte stukjes met een beetje pindakaas erop. Ik maak het verder niet nat, maar ik stop het stukje wel in haar wang. Zo gaat ze al oefenen met kauwbewegingen. Door haar eigen speeksel wordt het brood zacht. Ze sopt er dus even op.
Was overigens een tip vanuit CB.
3 jaar geleden
Reactie op LiekeWie
Weet iemand toevallig of er brood bestaat zonder melk en ei(ivm allergie)? ...
De meeste broden zijn dit volgens mij? Ik dacht dat brood bestaat uit meel water zout en soms wat olie. Dus ik zou voor de zekerheid een etiket lezen en dan weet je het zeker. Succes ☺
3 jaar geleden
Reactie op VGeelen
Ik vraag me altijd af waar jullie die info vandaan halen terwijl artsen en ...
Qua groente en fruit pinda en ei moet je inderdaad begonnen rond de 4e maand.
Maar brood is vanaf 6. Omdat ze eerst moeten wennen aan een andere manier van eten. Hij fruit zitten kleine stukjes in waardoor de leren kauwen. Brood gaat moet de blender ik... 🙈
3 jaar geleden
Reactie op LiekeWie
Weet iemand toevallig of er brood bestaat zonder melk en ei(ivm allergie)? ...
Dat is toch glutenvrij brood? Kan je gewoon in de supermarkt halen
3 jaar geleden
Reactie op VGeelen
Ik ben ook geen arts en kan alleen voor mijn baby spreken. Maar heb haar gister voor t eerst brood gegeven, de binnenkant! Waren maar 4/5 stukjes en had dr abrikozenjam op gedaan. Was toevallig dat zelf aan het eten dus ik dacht why not.
Ze was wel lekker aan het kauwen maar wist verder niet echt wat ze er mee aan moest 😂 uiteindelijk slikte ze het door en wilde ze nog een stukje.
Qua allergie voor brood lijkt me voor haar minimaal. Zit melkeiwit in en dat zit ook in dr fles dus was niet bang dat ze hierop zou reageren.
Ei en pinda heeft ze ook al gehad en dat ging ook goed. Ze is nu 5,5 maand.
Ben het wel eens met de vraag waar iedereen alle info vandaan haalt. Er zullen vast mama’s tussen zitten die bijv voedingsdeskundige zijn of een arts. Maar vind sommige uitspraken echt op t randje 😄 ik vraag me dan af: spreek je dan uit eigen ervaring of heb je dit op Google gelezen dat dit gedeeld wordt? Of ergens gehoord?
Denk dat het daarom goed is dat als je echt specifieke vragen hebt dit vraagt aan een deskundige in je omgeving.
3 jaar geleden
Reactie op VGeelen
Trouwens @babyboy1988 als ik t goed heb onthouden zij is wel voedingsdeskundige gaf ze aan in topic: tip voor oefenhapjes 😇