788 Reacties

3 jaar geleden

Reactie op FreyFrey

Nu al pindakaas?
Ja door vroeg aan te bieden verklein je de kans op een allergie voor in dit geval pinda's. Datzelfde geldt voor ei :)

3 jaar geleden

Reactie op FreyFrey

Nu al pindakaas?
Pindakaas is goed om vroeg mee te beginnen om allergien te voorkomen

3 jaar geleden

Wat is jullie ervaring met pindakaas en ei? Tot nu toe heb ik pindakaas 4x gegeven door een bananenhapje en ei 2x door groente gemixt, maar daarna drinkt ze ineens een stuk minder melk, alsof het dwars zit bij d'r.. Ik ben zelf ook geen liefhebber van ei.. maar ik weet het niet zo goed

3 jaar geleden

Je kan ook een ieniemini beetje beschuit verkruimelen in de fruithap. Zo laat je de darmen wennen aan vezels. Het onderste van een boterham als vroodkorstje om op te sabbelen en de kauwbeweging te stimuleren. Hier werkt dat alletwee goed. Succes :) en enjoy

3 jaar geleden

Wat is jullie ervaring met pindakaas en ei? Tot nu toe heb ik pindakaas 4x ...
Eiwitten zijn heel verzadigend. Dat ze minder drinkt wanneer je ei aan haar hapje toevoegt is dus niet gek en (zover ik nu kan beoordelen) niets om je zorgen over te maken. Tenzij ze misschien ook veel huilt, overstrekt, spuugt oid? Mijn zoontje vindt de ei/erwt/zoete aardappel prak heerlijk, maar zit na die tijd ook echt heel vol. Dat heeft hij bij alleen groenten of fruit niet :)

3 jaar geleden

Hier even 2 weken gestopt met brood, en net was hij boos toen ik een half broodje wel genoeg vond. Sabbelen op een korstje snapt ie niet, hij propt het gewoon met een vuist zijn mond in en probeert het door te slikken, wat uiteraard niet lukt 😅

3 jaar geleden

Wat is jullie ervaring met pindakaas en ei? Tot nu toe heb ik pindakaas 4x ...
Onze dame krijgt pindakaas met geen mogelijkheid weg (weigert alles waar het doorheen zit), dus daar ben ik voor nu mee gestopt. Proberen we over een poosje wel weer. Een gekookt ei pureer ik soms door het 'avondeten' heen. Tot dusver nog geen problemen mee gehad. Als ze een keer wat minder drinkt, is dat niet zo'n probleem. Als het steeds zo is, dan zou ik het even met het cb bespreken. Zelf zou ik dan bijvoorbeeld maximaal 1 of 2x per week ei toevoegen.

3 jaar geleden

Ik ben als de dood op brood te geven 😫. Ik denk dat ze pas boterhammen zal eten als ze naar school gaat 😅. Grapje hé ik zal me wel over de irrationele angst van brood geven moeten zetten 😐

3 jaar geleden

Hoe geven jullie brood? Ben bang als ik haar een stuk geef dat ze dat hele ding dan in dr mond stopt 😩

3 jaar geleden

Wij geven sinds 6 maanden brood op de rapley methode. Licht roosteren en dan de boterham in repen snijden en een reep in zijn handje geven die hij zelf in zijn mond kan doen. Veel beland op de grond maar hij krijgt steeds meer binnen. Soms doe ik er een beetje pindakaas op.

3 jaar geleden

Reactie op xx_cc

Hoe geven jullie brood? Ben bang als ik haar een stuk geef dat ze dat hel ...
Als je zorgt dat ze rechtop zit dan spuugt ze het wel uit als ze teveel brood tegelijk binnen krijgt.

3 jaar geleden

Reactie op xx_cc

Hoe geven jullie brood? Ben bang als ik haar een stuk geef dat ze dat hel ...
Vind het ook best lastig... nog niet begonnen en durf niet zo goed hahaah bij me oudste begon ik juist met een korst waar ze aan sabbelde maar die at al heel goed dr hapjes bij de kleine gaat dat nog niet zo smooth als het niet helemaal glad is begint die gelijk te kokhalzen en echt eet bewegingen en van de lepel afhappen doet die ook niet echt. kleine stukjes geven vind ik ook dan juist weer eng omdat dat sowieso helemaal de mond ingaat... Het zal wel goed komen🙈

3 jaar geleden

Ik geef sinds 2 weken ook (hele) kleine stukjes brood zonder korst Beetje boter er op en ik stop het in zijn mondhoekje (zodat het niet aan zijn gehemelte plakt). Hij sabbelt er op en slikt het dan na +- minuutje weg. Pindakaas vermijd ik nog ivm plakkerigheid, beetje jam wil ik wel gaan proberen.

3 jaar geleden

Ik geef stukjes brood met melk erin gedoopt of met wat pindakaas er bijv op. Kijk zoontje moet spugen na een half uur en gooit alles eruit: tips of mensen die dit herkennen?

3 jaar geleden

Reactie op hi123

Ik geef stukjes brood met melk erin gedoopt of met wat pindakaas er bijv op ...
Mijn dochter heeft dit als ze water te snel of te grote slokken drinkt. Het is wat zwaarder op de maag denk ik waardoor ze spuugt.

3 jaar geleden

Mijn dame is 6mnd maar gestopt met brood geven, ze stikte er steeds in.. dus eerst goed oefenen met de hapjes groente en fruit. En over 3 weken weer proberen

3 jaar geleden

Reactie op Kirsten 28

Mijn dame is 6mnd maar gestopt met brood geven, ze stikte er steeds in.. du ...
Bedoel je dat ze kokhalst? Of echt stikt.... Kokhalzen is namelijk helemaal niet erg maar voorkomt juist dat ze stikken.

3 jaar geleden

Bedoel je dat ze kokhalst? Of echt stikt.... Kokhalzen is namelijk helemaal ...
Ik weet het wel hoor, maar zij stikt er echt in dat ik moet kloppen op der rug zodat het eruit schiet

3 jaar geleden

Reactie op hi123

Ik geef stukjes brood met melk erin gedoopt of met wat pindakaas er bijv op ...
Waarom nu al beleg op brood..? 🤭 Ik ken vanuit de opvang dat ouders beginnen met droog brood, korsten of alleen boter er op... 🤭

3 jaar geleden

Reactie op Littl-one

Waarom nu al beleg op brood..? 🤭 Ik ken vanuit de opvang dat ouders beginn ...
Echt? Mij werd juist aangeraden om het restje fruithap erop te smeren , hummus of boter. Die fruithap erop is nu nog de beste geweest... haha