28 Reacties
3 jaar geleden
Om heel eerlijk te zijn heb ik geen idee.. Hier ook nog 3 flessen. Kan me eigenlijk niet voorstellen dat dit opeens weg kan..
3 jaar geleden
Hij is hier over drie weken een jaar. En heb besloten nog dit pak poedermelk op te maken en dan niet meer te kopen. Hij drinkt drie keer per dag melk en heb de middag fles vervangen door koemelk en tot mijn verbazing merkte hij er niks van. Hij dronk het gewoon leeg dus verwacht geen problemen met volledig switchen.
3 jaar geleden
Reactie op Irma89
Ik dacht de flessen 1 voor 1 vervangen. Bijvoorbeeld eerst de middagfles en ...
Ik denk dat je zolang je de melk blijft geven hij geen water of iets gaat drinken.. Juist omdat die de melk krijgt.. 🙈
Als ze dorst hebben gaan ze vanzelf wel drinken als er geen melk voor handen is...
3 jaar geleden
Reactie op Littl-one
Ik denk dat je zolang je de melk blijft geven hij geen water of iets gaat d ...
Weet niet of dat echt zo is. Soms biedt ik eerst water aan en dan drinkt hij 1 slok maar als ik dan melk maak dan drinkt hij zo 150 ml weg. Hij drinkt echt nog geen bekertje water op een dag... En daarnaast is 3x150 op deze leeftijd nog helemaal prima.
3 jaar geleden
Ik ben al van 3 flessen naar 2. Hij eet voldoende. Ipv de middagfles krijgt hij nu thee. Heb het gewoon cold turkey gedaan en hij leeft nog. 😊 Bij de overige 2 flessen zie ik wel welke het eerst vervangen wordt en dan ook cold turkey. Wel warm ik de gewone melk op omdat hij gewend is warm te drinken.
3 jaar geleden
Ik ben al van 3 flessen naar 2. Hij eet voldoende. Ipv de middagfles krijgt ...
Ik geef borstvoeding, maar wil daar ooit wel een keer mee stoppen. Probeer dat nog 5 weken te doen, tot ze een jaar is. Mooie grens.
Maar vraag me af of de middagvoeding vervangen voor thee of water wel oké is. Minder (tot geen) calorieën of voedingsstoffen. Zal ze echt genoeg eten? Ik betwijfel het ten zeerste hier..
Misschien zoals hieronder ook al gezegd, is het ook wel het-‘kip of het ei’-verhaal.
We zullen zien. Go with the flow, meebewegen en zien waar het schip strandt.
3 jaar geleden
Ik geef borstvoeding, maar wil daar ooit wel een keer mee stoppen. Probeer ...
Mijn kind eet in de middag 2 broodjes, stukken korst en als tussendoortje tomaatjes, paprika en een soepstengel dus die krijgt voldoende binnen. Ik mag hem ook yoghurt als tussendoortje geven om op die manier wat zuivel erin te krijgen.
Met 11 maanden ga je van 3 naar 2 flessen (schema voedingscentrum) en vanaf 12 maanden kan je zelfs alle flessen laten vervullen. Voor mij werkt dit. Als zijn gewicht en groei goed zijn komt hij wat mij betreft niets te kort. 😊
3 jaar geleden
Ik geef borstvoeding, maar wil daar ooit wel een keer mee stoppen. Probeer ...
Je oefent het broodje en zodra het broodje goed gaat bouw je de fles af en ga je 2 broodjes en melk geven.. De voeding waarden zitten in het brood en beleg niet meer in de melk..borstvoeding weet je nooit precies wat er in zit.. 🙈 Als ze er groot van worden zal 't oké zijn, maar je hebt geen idee wat ze precies binnen krijgen..
3 jaar geleden
Reactie op Littl-one
Je oefent het broodje en zodra het broodje goed gaat bouw je de fles af en ...
Precies dit. Je hebt geen idee maae als ze er groot van worden dan is het oké. 😊
3 jaar geleden
Reactie op Littl-one
Je oefent het broodje en zodra het broodje goed gaat bouw je de fles af en ...
Ik snap niet goed wat hier nu staat. Je geeft brood met melk, maar geen fles of borstvoeding..? Dat is toch ook melk? Of lees ik nu zo scheel
3 jaar geleden
Reactie op Mamavanmarije
Ik snap niet goed wat hier nu staat. Je geeft brood met melk, maar geen fle ...
Nee ik bedoel.. Je geeft je kindje met 6 maand brood, dit oefen je. Op gegeven moment gaat het goed, en eten ze een hele boterham, de fles blijft dan vaak voor een deel staan. Je gaat over naar 2 boterhammen en de fles valt weg... De fles/bv heeft veel extra voeding in vergelijking met gewone koe melk..
Maar de middagfles valt weg als ze dus goed eten en drinken denk ik.
(is mijn visie/mening, niet perse de waarheid)
3 jaar geleden
Reactie op Littl-one
Nee ik bedoel.. Je geeft je kindje met 6 maand brood, dit oefen je. Op gege ...
Ah, zo, ja snap je. Puur qua voeding zal het vast wel kloppen, verder hangt het denk ik een beetje af van hoeveel zuigbehoefte je kindje heeft plus de mijne zie ik echt voorlopig geen twee boterhammen wegeten, hihi
3 jaar geleden
Reactie op Annika030
Ik heb hier onder andere over gechat via de OuderApp van de GGD. Hopelijk k ...
Opzich kan ik hier best wat mee, maar het geeft wel wat stress, want ik weet dat het zo zou moeten, maar mijn baby eet dus niet zo goed en enerzijds wil ik de druk voor mezelf en de kleine niet opvoeren, maar het helpt niet als het cb zegt 'echt hebben van vaste voeding', ja dat moet ik er dan wel inkrijgen😅.