28 Reacties

3 jaar geleden

Reactie op Mamavanmarije

Opzich kan ik hier best wat mee, maar het geeft wel wat stress, want ik wee ...
Ja dat is lastig. Mijn dochter eet dr brood bijna nooit helemaal op. Ik begin vanaf vandaag met eerst brood en dan melk maar kreeg het brood er vanmorgen echt niet meer in. Maar de fles (180+6) drinkt ze vervolgens wel leeg. Ik blijf het zo doen en ik ga er vanuit dat ze die snee vanzelf wel gaat opeten en dan wordt de melk vanzelf minder (of niet).

3 jaar geleden

Niet over stressen! Ieder kindje gaat op haar eigen tempo eten en het kan ook geen kwaad als ze nog wat vaker melk drinkt in plaats van brood. Vooral borstvoeding kun je gewoon op verzoek blijven aanbieden. Als je twijfelt zou ik ook eens advies vragen aan een lactatie kundige. Die kijken er vaak weer anders tegenaan dan het consultatiebureau.

3 jaar geleden

Reactie op Irma89

Niet over stressen! Ieder kindje gaat op haar eigen tempo eten en het kan o ...
Ja, ik geef bv inderdaad, troost mezelf met dat ze in ieder geval antistoffen binnenkrijgt en dat ze er zo zichtbaar genot en troost uit haalt. Als ik zeg slecht eten, bedoel ik vooral als de standaard twee boterhammen en 200 gram avondeten is, maar ik eet zelf ook pas twee boterhammen sinds ik borstvoeding geef. Ben ook maar een kleine vrouw en Marije is ook klein. Geen one size fits all

3 jaar geleden

Wij geven haar nu bij dr boterhammetje in de middag een bekertje melk om eraan te wennen. En dan willen wij 1voor 1 haar flessen vervangen. Ze drinkt nu nog maar 2 flessen ochtend en avond 😄

3 jaar geleden

Reactie op xx_cc

Wij geven haar nu bij dr boterhammetje in de middag een bekertje melk om er ...
Warm je de melk op of geef je het koud?

3 jaar geleden

Warm je de melk op of geef je het koud?
Dit doen wij ook zo. We warmen de melk wel een beetje op want als we dat niet doen laat ze alles uit haar mond lopen 😜

3 jaar geleden

Mijn zoontje eet in de ochtend nog pap. Ik zat eraan te denken om die inderdaad vast te vervangen met gewone melk. En dan de middagfles nog even houden op 'poedermelk'. Mijn zoontje heeft in de avond geen fles meer, of hij moet zich melden. Drinkt gewoon water of eens diksap bij het avondeten en gaat dan naar bed. Het is niet erg dan toch? Die middag fles nog en die pap in de ochtend?

3 jaar geleden

Reactie op ashleykx

Mijn zoontje eet in de ochtend nog pap. Ik zat eraan te denken om die inder ...
2 flessen is helemaal niet gek en volgens mij ook nog gewoon nodig qua voedingsstoffen. 🙂