16 Reacties
2 jaar geleden
Een magnetisch tekenbord werkt hier goed. Maar voor maar even en dan is de concentratie op. Tekenen is gewoon nog niet zo interessant.
Hier is het veel met blokken en boekjes spelen. Achter een balletje aan gaan en ermee stuiteren vindt hij fantastisch. Heerlijk door boekjes bladeren en plaatjes kijken. De blokkenstoof, sambaballen en houten figuurtjes zijn populair. Torentjes bouwen en slopen. Andere creatieve activiteiten volgen nog. Hij is er nog niet aan toe.
2 jaar geleden
Een magnetisch tekenbord werkt hier goed. Maar voor maar even en dan is de ...
En een klimparcours vindt hij leuk.
2 jaar geleden
Bij ons in de buurt bieden verschillende bibliotheken een programma aan "boekjes&babbels". Er wordt een verhaal verteld aan de hand van een prentenboek, maar ook met allerlei kleine activiteitjes en liedjes.
Superleuk!!
De kindjes mochten op de boekentrommel trommelen, regen maken met de regenmaker, een hoed laten dansen in de wind door samen een groot doek te wapperen enz.
Echte aanrader. Mijn meisje vond het mega interessant allemaal en ik ben ter plekke gesmolten van alle schattigheid 🥰
2 jaar geleden
Echt creatieve activiteiten is hij nog niet echt aan toe merk ik. Heb laatst houten blokjes en poppetjes vast geplakt met tape op tafel. Een bakje voor het tape en een bakje voor de blokken ernaast. Hij is zeker een half uur zoet geweest met het loshalen en sorteren van alles. Een garde vullen met pompoms of kleinere blokjes is ook een gegarandeerd succes hier!
2 jaar geleden
Reactie op Suus399
Thanks voor deze tip! Ik kom regelmatig bij de bieb hier maar wist dit nog ...
Veel plezier!!
Mijn meisje mocht afgelopen donderdag, toen de voorleesmevrouw' viool ging spelen, de strijkstok vasthouden.... Ze was heeeelemaal betoverd 🥰
2 jaar geleden
Hij vind zijn xylofoon erg leuk. En weet meteen als hij het stokje heeft wat hij moet doen. Dan zoekt hij naar zijn instrumentje.
Hij vind geluid maken vooral erg leuk.. dus het is niet met blokken bouwen, maar meer blokken gooien op de grond of 2 blokjes tegen elkaar slaan.
Liedjes zingen en proberen op ritme te klappen gaat trouwens ook gestaag.
Samen met de bal spelen (overgooien) vindt hij ook fantastisch. Vooral als papa en mama samen met de bal stoeien, dan ligt hij volledig dubbel.
Ik wilde volgende week, wanneer ik even weer rustig heb vanuit werk, proberen te tekenen met hem. Hij doet dit op de opvang zeer goed!