9 Reacties
2 jaar geleden
Hi Mini E,
Vervelend zeg! Snap dat je er door heen zit! Dit hadden wij een tijdje geleden ook! Na 1 sessie met een slaapcoach hebben we een ander kind slaapt door ( geen nachtvoedingen meer, geef ook nog bv) en ze slaapt zelfstandig.
Het 2e schema wat je doorgeeft is eig een goed schema, zo doen wij het ook en dat kregen we ook van de slaapcoach mee.
Verder kreeg ik als tip de borstvoed momentjes los te koppelen van de slaap, zodat er geen associaties meer zijn tussen de borst en slapen. Hierdoor vraagt ze snachts ook niet meer om de borst!
Dus voor de bedroutine voeden in fel licht en daarna pas bedroutine starten.
Sochtends ook bij het wakker worden, opgewekt lichten aan verschonen en dan pas voeden.
Hoop dat het werkt voor je! En wordt haar middagdutje dan ook langer tot 15.00 bijvoorbeeld ( dan kan je 16.00 fruit op hetzelfde tijdstip houden)
Ik zat er ook echt doorheen 2x 'snachts vaak wakker voor de voedingen en nu slaapt ze door en ben ik ook echt tot rust gekomen.
2 jaar geleden
Ik zou zeker het consultatiebureau benaderen en vragen of je iets van een coach kan krijgen die jou kan ondersteunen om dit te gaan veranderen. Want kan me voorstellen dat je wat support nodig hebt om ook consequent te blijven in de verandering en als je geen partner hebt lijkt me dat heel pittig. Zet 'm op!
2 jaar geleden
Ik zou vooral proberen om de late bv en de nacht bv eraf te krijgen. Wil ze wat drinken? Slokje water aanbieden.. de bv is gewenning, ze zou op deze leeftijd gemakkelijk zonder de late avond en nacht voeding moeten kunnen, ze vraagt erom omdat ze het gewend is en waarschijnlijk heel fijn vind.
Misschien is het een idee dat papa haar naar bed brengt de komende tijd en eventueel bij haar blijft tot ze slaapt. Papa kan er een leuk ritueeltje van maken met bijvoorbeeld een boekje. Het zal even pittig zijn om het patroon van samen slapen te doorbreken, maar ik zou toch proberen om uit de kamer te gaan.
Verder zit je qua eetschema niet heel gek. Als de late avond en de nachtvoeding eraf gaat, zal ze uiteindelijk overdag meer gaan eten.
Dit is ons schema:
Tussen 7-8 uur ontbijt (1boterham met melk of een schaaltje yoghurt met havermout)
Tussen 9-10u fruit
Rond 11.30 1 a 1.5 boterham met melk (meer wil hij niet)
12-15u slapen (zolang hij wil)
Tussen 16-17u bordje groente (ik kan dan op m'n gemakje koken en hij heeft z'n portie groente lekker opgesmuld)
Tussen 17-18u avondeten
Rond 18.45 stukje fruit en naar bed
Ons kindje eet overdag erg weinig, en savonds heel veel. Hij is snachts ook tot vrij late leeftijd wakker geweest voor een flesje melk, maar toen ik hem 3 nachten op rij water aanbood in de fles is hij daarna door gaan slapen.
2 jaar geleden
Ter aanvulling op je aangepaste schema: van die avond fruit- of groentesnack, daar zou ik een grote fles melk of bv van maken zodat ze vol zit voor de nacht. 😊
2 jaar geleden
Hey! Wat vervelend dat je nog zulke gebroken nachten hebt!
Ik geef ook nog borstvoeding en gelukkig sinds 2-3 maanden geen nachtvoeding meer. Ben dit af gaan bouwen door steeds korter te laten drinken en daarna leek hij zelf geen behoefte meer te hebben. Hier ook erg zoekende geweest en slapen was ook vaak drama. Slaapt nu pas sinds paar weken door in zn eigen bed, werd daarvoor altijd minimaal 1x wakker snachts en belandde dan bij ons in bed. Mijn schema ziet er nu zo uit:
- tussen 6 en 7 wakker en dan bv
- aankleden en naar beneden en dan cracker
- 8.30 fruit
- 9.30 dutje
- 11.45 bv
- 12.30 2 boterhammen
- 14.00 slapen
- 15.45 snack
- 17.45 avondeten
- 19.15 bv
- 20u slapen
Lijkt dus redelijk op t nieuwe schema wat jij in gedachten hebt. Hopelijk helpt t voor jou ook! Succes! X
2 jaar geleden
Ik denk dat als voor jouw een grens is bereikt dat er vanzelf een nieuw plan komt voor jullie beiden... Tot die tijd zal je dochter de ruimte voelen als jij niet duidelijk een grens gaat stellen. Toen ik er zelf helemaal doorheen zat met 11,5 maand dacht ik 'nu is het genoeg'. Toen zijn we in 2 nachten van de nachtvoeding af gekomen, gewoon omdat ik het niet meer ging gegeven... Toen ging ze lekker doorslapen... Overdag at ze toen al genoeg vaste voeding, dus nachtvoeding kon echt al eraf. Ik denk dat je voor jezelf moet nagaan of jij hier nu de gens kan gaan stellen. Dan zal het hopelijk vrij vlot veranderen.