19 Reacties

3 jaar geleden

Ik ben gisteren geweest. Ik wilde een algemene check, bekken, litteken en dus ook mijn buikspieren. Ze kon het voelen en met een echo heeft ze kunnen zien dat er boven mijn navel 2,7cm tussen mijn buikspieren zit. Dit zou normaal max 2cm moeten zijn, maar dit komt vanzelf weer goed als ik maar rustig aan doe en niet mijn buikspieren train (sowieso ivm keizersnede). Ik zou dus om een echo vragen, dan weet je het zeker! Zowel boven als onder je navel. Succes!

3 jaar geleden

Ik heb dit. Heb nu 3 behandelingen bij de fysio erop zitten. Als je op je rug gaat liggen je hoofd iets op tilt en je buikspieren aanspant dan die je in midden een bobbel naar buiten komen. Als het erg is wordt je door verwezen naar bekkenbodem fysio. Bij mij zit onder en boven bij elkaar alleen in midden ver uit elkaar. Ik krijg elke week nieuwe oefeningen voor de onderbuikspieren en zij buikspieren. En elke week gaan we kijken of ik een stapje verder kan. Dit moet onder begeleiding anders gaat de bollen buik niet meer weg.

3 jaar geleden

Ik ben gisteren geweest. Ik wilde een algemene check, bekken, litteken en d ...
Bedankt voor je bericht. Bij wie heb je de echo laten doen? Heb je je laten doorverwijzen door de HA?

3 jaar geleden

Reactie op Maxxii3

Ik heb dit. Heb nu 3 behandelingen bij de fysio erop zitten. Als je op je r ...
Bedankt voor je bericht. Hoe gaat het met je na 3 behandelingen? Ik merk dat mijn buik nog meer opbolt na een wandeling. Verder ligt er een soort van diepe kuil om mijn navel heen. Hopelijk kan er wat aan gedaan worden.

3 jaar geleden

Ik heb het ook, en best behoorlijk ook. Heb nu elke week fysio en ben nu 2 keer geweest. De eerste keer heeft ze met de echo gekeken en op die manier kon ik ook mee kijken hoe ik de spier kon trainen wat ik moest doen zeg maar. Ik krijg nu ook elke week oefeningen. Wel gaf ze al aan dat het met deze oefeningen in mijn geval niet weg zal gaan, wellicht iets minder maar echt weer dichter bij elkaar zal met een operatie moeten gebeuren. Dit is natuurlijk pas als we helemaal klaar zijn met kinderen. Door een grote baby en heel veel vruchtwater had ik wel een hele grote buik dus het is niet zo gek dat dit is gebeurt!

3 jaar geleden

Bedankt voor je bericht. Bij wie heb je de echo laten doen? Heb je je laten ...
Ik heb via zorgkaart gezocht naar een goed beoordeelde bekkenfysiotherapeut in mijn omgeving en toen zelf gebeld om een afspraak te maken, niet via de huisarts dus. En ze heeft zelf de echo gemaakt, net zoals de verloskundige doen.

3 jaar geleden

Ik had na de eerste ook een flinke, die tussendoor niet helemaal is weggegaan en nu na de tweede weer ruim twee vingers breed. Mijn bekkenfysio (waar ik loop wegens verzakking) gaat me ook vrijdag oefeningen geven hiervoor. Ben benieuwd of het nog helemaal dicht kan gaan zonder operatie...

3 jaar geleden

Ik heb via zorgkaart gezocht naar een goed beoordeelde bekkenfysiotherapeut ...
Oké ik wist niet dat fysiotherapeuten ook echo's konden maken. Weer wat geleerd. :)

3 jaar geleden

Hebben jullie ook pijn?

3 jaar geleden

Hebben jullie ook pijn?
Nee, ik niet. Volgens mij is het probleem van een diastase op de lange termijn wel dat je ‘core’ uit balans is en je dus sneller last krijgt van je rug...

3 jaar geleden

Reactie op annettev

Nee, ik niet. Volgens mij is het probleem van een diastase op de lange term ...
Ik ben voor mijn zwangerschap 2x geopereerd. Ook bij mijn navel. Misschien dat dat ook speelt.

3 jaar geleden

Ik ben voor mijn zwangerschap 2x geopereerd. Ook bij mijn navel. Misschien ...
Hoe was het bij je fysio? Ik heb oefeningen gekregen om de diepe buikspieren te trainen. Ik merk dat die inderdaad heel slap zijn, ik kan ze eigenlijk niet aanspannen. Vermoedelijk al van na de eerste zwangerschap...

3 jaar geleden

Reactie op annettev

Hoe was het bij je fysio? Ik heb oefeningen gekregen om de diepe buikspie ...
Ik moet momenteel het tegenovergestelde. Ik moet mijn spieren tot rust laten komen. De buikregio is bij mij nog gestrest en heeft ontspanning nodig. Ik moet 3 x per dag buikademhalingsoefeningen doen, mijn buik 2 keer per dag masseren en 2 x 24 een plasdrinkdagboek bijhouden. De enige sport die ik mag uitoefenen is wandelen. Merk jij al verschil met je oefeningen of is het daar nog te kort voor om iets over te zeggen?

3 jaar geleden

Ik moet momenteel het tegenovergestelde. Ik moet mijn spieren tot rust late ...
2 x 24 uur

3 jaar geleden

Ah, dat is inderdaad iets heel anders... Ik merk nog niks, heb over 1,5 week een afspraak dus ben benieuwd hoe het dan gaat. Sterkte! 💪

3 jaar geleden

Goed dat je geweest bent! Heb jij bij de fysio ook een echo gehad?

3 jaar geleden

Reactie op annettev

Ah, dat is inderdaad iets heel anders... Ik merk nog niks, heb over 1,5 wee ...
Jij ook, sterkte!!

3 jaar geleden

Reactie op Peetje1974

Goed dat je geweest bent! Heb jij bij de fysio ook een echo gehad?
Nee, geen echo. Is blijkbaar niet gebruikelijk?