39 Reacties

3 jaar geleden

Hoihoi! Ik denk dat je de randjes naar buiten slaat ipv binnen toch? :)

3 jaar geleden

Mijn zoontje is ook bijna 10 weken. Overdag gebruikt hij maat 2, en in de nacht maat 3. Hij lekt nooit door. Heb bij mijn eerste ook altijd gedaan in de nacht maatje groter

3 jaar geleden

Maatje groter om in de nacht?

3 jaar geleden

Ik gebruikte ook die luiers, maat 2 PP maar nu overgestapt naar maat 3 kruitvat. Bevalt veel beter.

3 jaar geleden

Ik zou gewoon een 3 aanschaffen. Dan iets strakker om zijn middel. Bij mijn zoontje lekte hij aan de zijkant omdat hij ook wel eens op zijn zij ligt en zijn pielie naar rechts ligt. Daar is het dan in de luier sneller vol. Ben sneller van 1 naar 2 gegaan en nu gaat het goed. Succes!

3 jaar geleden

Reactie op MdeW

Mijn zoontje is trouwens ook morgen 10 weken en +- 4,5kg en wij zitten nog net in maat 1 , ook pampers premium protection. Ligt natuurlijk ook aan de bouw van je kindje.

3 jaar geleden

Die van ons drinkt en weegt ongeveer hetzelfde en wij vonden juist de pampers premium protection maat 2 nog veel te groot. Dat is voor 4-8 kg. Zelf gebruiken we Kruidvat maat 2, dat is voor 3-6 kg. Sloot bij onze baby mooier aan rond zijn lijfje. Ik zou zeker nog niet naar premium protection maat 3 gaan, want die is van 6-10 kg. Daar verzuipt ‘ie dan nog in.

3 jaar geleden

Reactie op Huismus

Die van ons drinkt en weegt ongeveer hetzelfde en wij vonden juist de pampe ...
Kwestie van passen en randje omslaan. Natuurlijk alleen doen als de bouw van de baby past. Op het KDV waar ik werk doen we dat en werkt prima. Je moet ook kijken hoeveel een kindje plast en hoevaak je vetschoont natuurlijk.

3 jaar geleden

Flapjes naar buiten vouwen ipv naar binnen en het piemeltje goed naar beneden tussen zijn benen doen zodat hij niet omhoog staat. Verder kun je ook proberen om maat 3 voor de nacht te doen.

3 jaar geleden

Ik zou in jouw geval denk ik toch een paar dagen proberen na de laatste voeding te verschonen. Kijken wat het opbrengt ook al wordt er dan wat gespuugd

3 jaar geleden

Mijn zus deed bij haar kinderen creatief voor de nacht. Twee pampers over elkaar aan, dan mort je wel van de onderste die buitenlaag open knippen zodat het ook ‘door kan stromen’ zeg maar 😅

3 jaar geleden

Voor de nacht een maatje groter om doen. Dat gaf het cb als tip aan ons mee.

3 jaar geleden

Mijn zoon is 7 weken en bijna 5,5 kilo. Hij draagt luiers maat 2 van Kruidvat en lekt bijna nooit door t plassen, alleen soms door het vele poepen. Ik geef borstvoeding op zijn verzoek en hij slaapt de laatste 2 weken 6 a 7 uur door in de nacht. De flapjes moeten idd naar buiten en zijn piemel naar beneden. Maar ik vraag me af of 150ml kv niet iets te veel is? Ik heb m’n dochter destijds toen ze naar gastouderopvang ging altijd gekolfde melk meegegeven, ze dronk flesjes van 100ml, vanaf toen ze 3 maanden oud was, totdat ze 15 maanden oud was. Liever vaker wat drinken dan 5x ineens heel veel…

3 jaar geleden

Wij hadden er ook last van met pampers. Zijn overgestapt op huggies en sindsdien geen nattigheid meer. Echt super tevreden!

3 jaar geleden

De babydry van pampers!

3 jaar geleden

Baby dry in de nacht of de + maten (dan staat er 2+ op) van pampers (weet alleen niet zeker of die er al zijn vanaf maat 2)

3 jaar geleden

Reactie op schnacksi

Mijn zoon is 7 weken en bijna 5,5 kilo. Hij draagt luiers maat 2 van Kruidv ...
Voor kunstvoeding en borstvoeding worden andere hoeveelheden aangehouden...

3 jaar geleden

Mijn zoontje is 9 weken en zit al in maatje 3, bij 2 had ik ook vaker doorlekluiers. Hij drinkt wel 5x 180😳🐷 en de randjes bij de benen moet je juist naar buiten vouwen😉

3 jaar geleden

Reactie op MdeW

Ja bovenste naar binnen en bij ze beentjes naar buiten :)

3 jaar geleden

Grotere maat voor de nacht en misschien net voor de voeding verschonen?