131 Reacties

3 jaar geleden

Overdag met hem oefenen hoe hij terug kan draaien misschien 🤔

3 jaar geleden

Helpen met ondersteuning terug te draaien. En steeds minder helpen. Dat zou ik zelf doen. Want als je hem iedere keer meteen omdraait en terug legt duurt het waarschijnlijk langer totdat hij het zelf kan.

3 jaar geleden

Slaapzak bij voeteneind tussen ledikant en matras stoppen, of wringt ie zichzelf daar ook uit?

3 jaar geleden

Mijn zoontje doet precies hetzelfde, vannacht om half 3 nog 😱 het heeft geen zin om hem tegen te houden want hij blijft het proberen tot het gelukt is en dan huilen. Ik laat hem even uitrazen en pak hem dan bij me zodat hij weer in slaap valt en leg hem weer terug. 🤷‍♀️

3 jaar geleden

Vervelend voor jullie, maar niks aan doen, ook geen slaapzak instoppen, het hoort bij zijn ontwikkeling en met beperking van bewegingsvrijheid kan er iets bekneld raken

3 jaar geleden

Vervelend voor jullie, maar niks aan doen, ook geen slaapzak instoppen, het ...
Ja daar zit inderdaad wel wat in wat je zegt. 👍🏼

3 jaar geleden

Ik zit hier met het zelfde probleem

3 jaar geleden

Reactie op momof2girlies

Overdag met hem oefenen hoe hij terug kan draaien misschien 🤔
Ja daar ben ik druk mee bezig!

3 jaar geleden

Reactie op Yaaaaaan

Helpen met ondersteuning terug te draaien. En steeds minder helpen. Dat zou ...
Nee laat hem het eerst zelf proberen. En help hem anders met zijn armpjes weer onder hem te doen en dan weer omdraaien.

3 jaar geleden

Slaapzak bij voeteneind tussen ledikant en matras stoppen, of wringt ie zic ...
Ja ook al geprobeerd. Werkt hij zich ook uit

3 jaar geleden

Ken ik 😅 Ik heb een fleece deken opgerold en dit steek ik onder zijn buik tussen zijn benen en achter zijn rug. Dan slaapt hij op zen zij. En kan hij niet doorrollen

3 jaar geleden

Mijn zoontje was zo wild aan het woelen (nog niet rollen) dat hij zijn hoofd constant tegen de spijlen stootte. En best hard ook! Zo hard dat wij er wakker van worden, en hij uiteraard ook. Sliep ook niet door, constant wakker. Ik gebruik nu het snoozz laken met de band om zijn middel, om de slaapzak heen. Fixeren wordt eigenlijk afgeraden maar als je het toch wilt doen, is dit merk wel als veilig beoordeeld door de consumenten bond. De eerste nacht dat hij het om had, sliep hij gelijk door. Ik oefen overdag nu extra met hem met omrollen enzo, zodat hij wel die oefening krijgt.

3 jaar geleden

Ik vond mijn zoon ineens op zijn zij in bed... Nu met het warme weer geen slaapzak aan, dus nu kunnen die benen meer kanten uit. Kreeg wel een halve hartaanval, want als hij probeert te rollen, dan gooit hij zijn hoofd in zijn nek (want de enige reden waarom hij zou rollen is omdat hij iets wil pakken wat achter zijn hoofd ligt) en in die positie is hij blijven liggen. Het zag er een beetje eng uit vond ik.

3 jaar geleden

Die van mij doet t ook, alleen wordt hij niet wakker. Hij ligt dan half met zn gezicht tegen het matras aan, wat ik mega eng vind! Neus is niet perse in het matras gedrukt, maar dicht bij het matras. Hij slaapt gewoon door en ik draai zn hoofd dan wat meer naar de zijkant zodat zn neus geheel vrij is. Maar ik ben bang dat ik het een keer niet opMerk..

3 jaar geleden

Ik heb hetzelfde gehad maar dan wel met haar slaapzak aan. Ik heb haar gewoon op haar buik laten liggen na 3 minuutjes huilen viel ze altijd heerlijk in slaap. Inmiddels rolt ze van haar rug op haar buik en terug, kruipt ze van boven naar beneden en van beneden naar boven in bed🙈 Hoe gaat het nu bij jou?

3 jaar geleden

Reactie op LiekeWie

Ik heb hetzelfde gehad maar dan wel met haar slaapzak aan. Ik heb haar gewo ...
Bij ons hetzelfde! Nu ze kan rollen slaapt ze op haar buik en geeft ze ‘s nachts geen kik meer. Blijkbaar ligt het erg lekker 😁. Wel lekt haar luier nu door aan de voorkant 🙈

3 jaar geleden

Die van mij doet t ook, alleen wordt hij niet wakker. Hij ligt dan half met ...
Misschien is een aerosleep matras wat voor je. Daar kunnen ze door heen ademen als hij wel met z’n neus in het matras blijft liggen. Geeft jezelf een stuk rustiger gevoel.

3 jaar geleden

Vervelend voor jullie, maar niks aan doen, ook geen slaapzak instoppen, het ...
Dit is inderdaad heel normaal en gezond gedrag. Je baby gaat er niet van stikken als t zijn hoofd al kan draaien. Probeer je baby niet tegen te houden, maar help hem om nog meer te kunnen, zodat je kind zelf goed kan liggen of terug kan draaien.

3 jaar geleden

Reactie op kellyjansen__

Misschien is een aerosleep matras wat voor je. Daar kunnen ze door heen ade ...
Dank voor je reactie! Ik ga er naar kijken. Zal me idd een rustiger gevoel geven denk ik

3 jaar geleden

Dank voor je reactie! Ik ga er naar kijken. Zal me idd een rustiger gevoel ...
Heb een buikslapertje. Had een aerosleep topper gekocht maar daardoor kon ze helemaal niet haar warmte vasthouden. Ze had het continue koud. Dus maar weer retour gedaan. Vond het in t begin dood eng maar stond gewoon wat vaker op! Nu gaat het hartstikke goed. Mocht je het willen uitproberen adviseer ik je het om bij babypark te kopen. Had het gebruikt etc maar daarna teruggebracht en kreeg het volledige aankoop bedrag terug (mocht je het niets vinden) Als ik kijk naar mn eigen baby is ze nu op een leeftijd (morgen een half jaar) dat ze heel goed iets weg van haar kan doen als het hindert in haar gezicht. Nu dat ze een zomerslaapzakje aan heeft beweegt ze veel meer en knalt ze soms met dr hoofd tegen het bed, of vind ik dr dwars maar ze is op ontdekkingsreis noem ik het maar.