61 Reacties

3 jaar geleden

Hier is de enigste manier om water te drinken uit een gewone beker hij doet nu echt z'n mond ervoor open en begint luid te slurpen😅 maar zelf... nee nog lang niet zie dat voorlopig echt nog niet gebeuren zonder dat alles eronder ligt😂

3 jaar geleden

Hij drinkt eindelijk zelfstandig uit een beker!! 🎉🎉🎉🎉🎉

3 jaar geleden

Hij drinkt eindelijk zelfstandig uit een beker!! 🎉🎉🎉🎉🎉
Vertel me hoeeeee🤣😅

3 jaar geleden

Reactie op Kleintje1991

Vertel me hoeeeee🤣😅
Ik zou je graag willen helpen maar hij doet dit sinds vandaag op de opvang dus ik weet nog niet hoe. 😊😁

3 jaar geleden

Ik zou je graag willen helpen maar hij doet dit sinds vandaag op de opvang ...
Oh haha was te proberen🤣😅..

3 jaar geleden

Reactie op Kleintje1991

Vertel me hoeeeee🤣😅
Blijven aanbieden. Desnoods zonder iets erin, als hij/zij maar gaat leren de beker goed te gebruiken. Ik heb de 360 graden beker gewoon gegeven, wekenlang/maandenlang. Ze deed er niks mee dus vocht kreeg ze binnen via een speenfles. Paar dagen de 360gr beker in de kast gezet ik dacht het is misschien nog te vroeg. Bij kdv drinkt ze ook dus ik vroeg waar ze uit dronk. 360 graden beker vertelde ze. Uuuuuuhhh oké 🙄 dus ik weer aangeboden en nu drinkt ze er hele bekers uit. Als je maar blijft aanbieden. Wat ik al zei, desnoods leeg, als ze de handeling weten te maken kun je er wat in gaan doen. Ik heb er overigens altijd wel iets in gedaan. Ik heb weleens een rietjesbeker en tuitbeker geprobeerd maar niet fanatiek. Ik had de voorkeur voor een gewone beker.

3 jaar geleden

Reactie op Annika030

Blijven aanbieden. Desnoods zonder iets erin, als hij/zij maar gaat leren ...
Ja het is misschien een beetje de gedachten bij mij ook hoor, ze heeft de eerste 7 dagen in het ziekenhuis gelegen omdat ze niet wist/kon drinken dus dat hebben we echt moeten leren. Dus dan denk ik misschien snapt ze het gewoon ook echt niet. Als ik de dop van de 360gr afdraai dan neemt ze wel een slok, meestal wel te groot maar er komt vocht in. Ik ga het gewoon elke keer voor haar neerzetten mét dop en dan blijven oefenen... dankjewel voor je antwoord 😃

3 jaar geleden

Reactie op Kleintje1991

Ja het is misschien een beetje de gedachten bij mij ook hoor, ze heeft de e ...
Ooh ja dat is wel even een andere situatie. Maar wie weet.. bij mij zat ze er hele dagen mee te spelen en de gooien. Op een gegeven moment ging het handvat de mond in en uiteindelijk ging het juiste deel tegen dr mond aan. Ze heeft ook een paar x geprobeerd het mondelinge rondje van de dop in de mond te doen maar dat lukte niet. Ze heeft gewoon heel veel zitten ontdekken. Een paar x de beker op de juiste manier aan dr mond gezet. En op een dag had ze het door en nu gaat het super goed. En mama blij dat ze van fles naar beker is gegaan. Scheelt weer het afleren van rietjesbekers en tuitbekers.

3 jaar geleden

Reactie op Annika030

Ooh ja dat is wel even een andere situatie. Maar wie weet.. bij mij zat ze ...
Mondelinge = middelste

3 jaar geleden

Reactie op Kleintje1991

Vertel me hoeeeee🤣😅
Hier doet ze het ook niet hoor! Ze snapt het gewoon niet.. dus we blijven hem af en toe aanbieden, maar heb er ook niet altijd het geduld voor 😂

3 jaar geleden

Reactie op Kleintje1991

Ja het is misschien een beetje de gedachten bij mij ook hoor, ze heeft de e ...
Ik denk ook dat ze dat doen op de opvang. Blijven geven tot ze het eenmaal oppikken. 🙂 Mijn kind drinkt ook pas sinds kort serieuze slokken thee. Hij moest er niets van hebben tot ie het opeens wel dronk. Ik gaf hem thee via zijn fles omdat hij die beker helemaal niet begreep. 😊

3 jaar geleden

Ik denk ook dat ze dat doen op de opvang. Blijven geven tot ze het eenmaal ...
Houdt je kind de beker dan ook echt zelf vast?? Mijn dochter drinkt wel uit een beker maar ik hou hem vast voor haar.

3 jaar geleden

Reactie op Annika030

Ooh ja dat is wel even een andere situatie. Maar wie weet.. bij mij zat ze ...
Ze kan dan ook zelf de beker kantelen? Welke beker heb je?

3 jaar geleden

Reactie op mooni

Ze kan dan ook zelf de beker kantelen? Welke beker heb je?
Ja ik heb de beker ontzettend vaak aangeboden. Ook gewoon gegeven en zij speelde er gewoon mee. Dat deed ik gewoon de hele dag door. De beker hoorde zeg maar bij dr speelgoed. En door middel van de handvaten kan ze hem aardig kantelen. En dr hoofd naar achter gooien.

3 jaar geleden

Reactie op Annika030

Ja ik heb de beker ontzettend vaak aangeboden. Ook gewoon gegeven en zij sp ...
Maar waar komt het drinken uit als ik vragen mag? Want ik heb ook een 360 en dat komt dan uit het bovenrandje. Zelfs ik moet heel hard eraan zuigen voor mijn idee...

3 jaar geleden

Ik denk ook dat ze dat doen op de opvang. Blijven geven tot ze het eenmaal ...
Ja hier is nu tijdelijk even zonder deksel. Ook bij de opvang. Want ook al deden we iets in der fles wat ze wel drinkt met gewoon slokken uit een beker, dan duwde ze die gewoon keihard weg. Ik blijf gewoon aanbieden idd de handeling snapt ze wel, alleen als ik loslaat danne.... ligt ie aan de andere kant van de kamer🤣😅

3 jaar geleden

Reactie op Kleintje1991

Maar waar komt het drinken uit als ik vragen mag? Want ik heb ook een 360 e ...
Helemaal rondom. 360 graden. Je moet wel hard zuigen maar kinderen kunnen dat. Borstvoeding is daar het bewijs van. Als een volwassene uit je borst wil drinken dan lukt dat niet. Een kind kan dat wel. Overigens nooit uitgeprobeerd hoor, hoorde ik bij bv cursus 😂

3 jaar geleden

Reactie op Romaan

Houdt je kind de beker dan ook echt zelf vast?? Mijn dochter drinkt wel uit ...
Ja nu wel. Er zitten grepen aan de beker en ze gebruiken op de opvang dezelfde Munchkin die ik thuis ook heb.

3 jaar geleden

Reactie op Annika030

Helemaal rondom. 360 graden. Je moet wel hard zuigen maar kinderen kunnen d ...
😂😂😂

3 jaar geleden

Nou, ik geef hem thuis dezelfde beker als bij de opvang en hij gaat er alleen maar mee schudden en slaan. Dat fotomomentje van de opvang was dus ook maar echt één moment. 😬