18 Reacties

3 jaar geleden

^^

3 jaar geleden

Geen duimende kindjes dus 🤗

3 jaar geleden

Nee, wel een speen voor 90% van de dag... zonder wordt ie echt mopperig

3 jaar geleden

Nee hier niet.. speen alleen met slapen, verder niet.

3 jaar geleden

Mijn zoontje ‘wijsvingert’ 😂 echt heel z’n wijsvinger in z’n mond, als ie moe of onzeker is…

3 jaar geleden

Nee, ik had het wel verwacht omdat ze nooit een speen heeft gehad. Ze doet d'r duim en vingers wel in d'r mond, maar nooit om op te sabbelen 🤷‍♀️

3 jaar geleden

Reactie op Iloon_88

Nee, wel een speen voor 90% van de dag... zonder wordt ie echt mopperig
Oprechte interesse maar hoe komt het dat hij 90% van de dag een speen in heeft? Denk dat het nu vooral gewenning is maar wat is de reden dat je dit hebt gegeven? Ik zie soms idd kindjes die de hele dag een speen inhebben en ik vraag me oprecht af wat voor nut het heeft

3 jaar geleden

Oprechte interesse maar hoe komt het dat hij 90% van de dag een speen in he ...
In de kraamweek bleek hij heel sterke zuigreflex te hebben. Als ik dan bij het "smakken" bv gaf, dronk hij de hele nacht door om vervolgens alles er weer uit te gooien. Daarnaast doen we het na het eten/drinken zodat hij even rustig blijft zitten, anders komt er door zijn drukke geklim regelmatig eten omhoog. En hij stopt regelmatig doekjes of iets in zijn mond, op zo'n moment heb ik liever een speen. Maar... ik probeer wel af te bouwen hoor :)

3 jaar geleden

Reactie op Iloon_88

In de kraamweek bleek hij heel sterke zuigreflex te hebben. Als ik dan bij ...
Ah zo! Ja ik geef ook nog steeds een speen hoor maar alleen bij het inslapen, het blijft ook in bed liggen zeg maar. Alles in het mondje stoppen herken ik ook ja haha. Iets met de wereld ontdekken I guess 😆 Thanks voor je toelichting begrijp het beter. Zeker als er nog sprake is van reflux is een speen wel prettig.

3 jaar geleden

Ah zo! Ja ik geef ook nog steeds een speen hoor maar alleen bij het inslape ...
Wel na gaan denken nav je vraag. Dus nu ochtend zonder speen. Gevolg : karton gegeten 🙉

3 jaar geleden

Reactie op Iloon_88

Wel na gaan denken nav je vraag. Dus nu ochtend zonder speen. Gevolg : kart ...
Hahaha lekker 🤪 hier ging in het begin ook echt van alles in haar mond maar was echt op ontdekkingsreis en ze leren dat via de mond. Maar na een paar weekjes nam dat echt af. Nu bijv eet ze geen billendoekjes meer 😂. Als het iets is wat ze niet eerder heeft gezien of iets wat veel geluid maakt dan wil ze nog wel eens haar mond gebruiken. Komt hoe dan ook wel goed hoor, met of zonder speen! 😇

3 jaar geleden

Reactie op Iloon_88

Wel na gaan denken nav je vraag. Dus nu ochtend zonder speen. Gevolg : kart ...
Hier stopt ze altijd alles al in haar mond, alleen papier hou ik bij der uit de de buurt. Zo ontdekken ze ook toch

3 jaar geleden

Reactie op Brownie

Hier stopt ze altijd alles al in haar mond, alleen papier hou ik bij der ui ...
Hier gaat ook nog alles in haar mond en ze likt ook aan alles, deurposten, vaatwasserdeur, badkamer tegels, de grond 😳🤷‍♀️ oh en zichzelf in de spiegel 😅

3 jaar geleden

Reactie op mooni

Hier gaat ook nog alles in haar mond en ze likt ook aan alles, deurposten, ...
Hahaha ja echt he, lekker fris🤭🤭

3 jaar geleden

Ja hier ook een enorme duimer

3 jaar geleden

Reactie op floepie43

Mijn zoontje ‘wijsvingert’ 😂 echt heel z’n wijsvinger in z’n mond, als ie ...
Dit doet mijn zoontje ook. Vind het best wel schattig☺️

3 jaar geleden

Mijn zoontje 10 maanden en duimpje in de mond

3 jaar geleden

Reactie op MamaMila

Dit doet mijn zoontje ook. Vind het best wel schattig☺️
Ja t is echt super schattig 😅 maar t ziet er soms ook wel echt onnozel uit. Maar ik heb nog nooit een groter kindje gezien dat zoveel op z’n wijsvinger zuigt dus ik hoop dat hij dat op termijn ook afleert dan…