18 Reacties
3 jaar geleden
Nee, ik had het wel verwacht omdat ze nooit een speen heeft gehad. Ze doet d'r duim en vingers wel in d'r mond, maar nooit om op te sabbelen 🤷♀️
3 jaar geleden
Reactie op Iloon_88
Nee, wel een speen voor 90% van de dag... zonder wordt ie echt mopperig
Oprechte interesse maar hoe komt het dat hij 90% van de dag een speen in heeft? Denk dat het nu vooral gewenning is maar wat is de reden dat je dit hebt gegeven? Ik zie soms idd kindjes die de hele dag een speen inhebben en ik vraag me oprecht af wat voor nut het heeft
3 jaar geleden
Oprechte interesse maar hoe komt het dat hij 90% van de dag een speen in he ...
In de kraamweek bleek hij heel sterke zuigreflex te hebben. Als ik dan bij het "smakken" bv gaf, dronk hij de hele nacht door om vervolgens alles er weer uit te gooien.
Daarnaast doen we het na het eten/drinken zodat hij even rustig blijft zitten, anders komt er door zijn drukke geklim regelmatig eten omhoog.
En hij stopt regelmatig doekjes of iets in zijn mond, op zo'n moment heb ik liever een speen.
Maar... ik probeer wel af te bouwen hoor :)
3 jaar geleden
Reactie op Iloon_88
In de kraamweek bleek hij heel sterke zuigreflex te hebben. Als ik dan bij ...
Ah zo! Ja ik geef ook nog steeds een speen hoor maar alleen bij het inslapen, het blijft ook in bed liggen zeg maar.
Alles in het mondje stoppen herken ik ook ja haha. Iets met de wereld ontdekken I guess 😆
Thanks voor je toelichting begrijp het beter. Zeker als er nog sprake is van reflux is een speen wel prettig.
3 jaar geleden
Reactie op Iloon_88
Wel na gaan denken nav je vraag. Dus nu ochtend zonder speen. Gevolg : kart ...
Hahaha lekker 🤪 hier ging in het begin ook echt van alles in haar mond maar was echt op ontdekkingsreis en ze leren dat via de mond. Maar na een paar weekjes nam dat echt af. Nu bijv eet ze geen billendoekjes meer 😂.
Als het iets is wat ze niet eerder heeft gezien of iets wat veel geluid maakt dan wil ze nog wel eens haar mond gebruiken.
Komt hoe dan ook wel goed hoor, met of zonder speen! 😇
3 jaar geleden
Reactie op MamaMila
Dit doet mijn zoontje ook. Vind het best wel schattig☺️
Ja t is echt super schattig 😅 maar t ziet er soms ook wel echt onnozel uit. Maar ik heb nog nooit een groter kindje gezien dat zoveel op z’n wijsvinger zuigt dus ik hoop dat hij dat op termijn ook afleert dan…