139 Reacties

4 jaar geleden

Same here. 8 mei pas een echo. Duurt wel lang. Ik ga het zondag wel aan mijn 2 beste vriendinnen vertellen. Misschien is het een optie om naast je vriend nog iemand anders in vertrouwen te nemen waar je er mee over kan praten?

4 jaar geleden

Gisteren gebeld met vk. Ook 30 april telefonische intake en de eerste echo is bij mij ook de termijnecho met 10/11 weken. Heb nog niet eens een afspraak maar zal rond dezelfde tijd zijn als jij. Heb hiervoor een miskraam gehad dus zit ook echt lang in spanning! Ben 5 december uitgerekend.

4 jaar geleden

Ja we hebben samen afgesproken dat we het pas aan mensen vertellen als de echo is geweest. Maar ik merk nu eigenlijk pas hoe moeilijk het is om dat alleen te dragen..

4 jaar geleden

Ik moet ook tot 12 mei wachten. Ik wil dezelfde bevestiging graag hebben. Heel misschien dat ik 22 april de 8 weken echo krijg, maar anders wordt dat een telefonische afspraak. Mijn man is ook heel nuchter. Ach het komt allemaal wel goed, maar ondertussen wil ik graag een bevestiging. Voelen jullie je nog goed? Ik heb vreselijk last van buikkrampen en een redelijk harde buik.

4 jaar geleden

23 april intake bij de vk en als ze groen licht hebben mag ik komen voor een echo (hier reken ik niet op) anders rond 8 mei dan ben ik 10 weken. Vind het zo spannend wil gewoon weten of het hartje klopt ben nu elke dag bang dat het mis gaat, het is nog een beetje onwerkelijk

4 jaar geleden

Ja duurt mega lang!! Ik ook pas 7 mei de echo

4 jaar geleden

Jaaaa, hou maar op. Ik heb echo op 14 mei, dan zit ik bijna op 11 weken. Ik vind het zo spannend. Wil super graag weten of het goed is. Heb eigenlijk verder geen klachten behalve een aanhoudende, zeurende pijn in mijn linkerzij. De verloskundige zei dat ik me niet druk hoefte te maken maar doe ik toch stiekem wel..

4 jaar geleden

Reactie op Moniek3

Gisteren gebeld met vk. Ook 30 april telefonische intake en de eerste echo ...
Ik ben ook 5 december uitgerekend ! ik snap je hier is het niet anders.. vroeger mocht je dan eerder komen maar dat is nu niet zo helaas

4 jaar geleden

Reactie op CarmenRomar

Ik moet ook tot 12 mei wachten. Ik wil dezelfde bevestiging graag hebben. ...
Erg hè ! mannen gaan over het algemeen hier natuurlijk anders mee om.. Ik zou zo graag eerder gaan maar dat kan dus echt niet. waarom mag jij misschien met 8 weken ? Ik voel me best oké alleen af en toe krampen en gevoelige borsten

4 jaar geleden

Pfff het duurt heeel lang inderdaad!! Ik heb 7 mei mijn eerste echo en meteen mijn intake, ik ben dan 10 weken. Mijn man en ik zijn ook wel bang dat het misgaat en daarom durft mijn man het ook nog tegen niemand te vertellen maar ik vind het heeeel moeilijk om mijn mond te houden.. Hebben jullie daar ook last van??

4 jaar geleden

Ik ook ik weet nog geen eens de datum van de eerste echo! Alleen weet ik wel dat het ergens begin mei is want ik heb eerst met de verloskundige een bel afspraak op 23 april en dan pas maken we een echo afspraak en dat zou tussen de 10 en 12 weken zijn 😭 Ik zit ook echt in spanning en idd met het thuis zitten wordt het er niet beter op.😂

4 jaar geleden

Jaaaa, hou maar op. Ik heb echo op 14 mei, dan zit ik bijna op 11 weken. Ik ...
Ik begrijp je volkomen ! je vraagt je toch of maar wat als.. ik heb echt al van alles bedacht.. ook omdat ik 3 dagen voor NOD al een hele positieve test had vraag ik me af of het er niet 2 zijn of dat ik misschien toch al langer zwanger ben. ik word soms gek van mezelf nu

4 jaar geleden

Reactie op alieke1994

23 april intake bij de vk en als ze groen licht hebben mag ik komen voor ee ...
ja ik herken die spanning en behoefte aan bevestiging.. zeker in deze al spannende tijden

4 jaar geleden

Reactie op suzannelelie

Ik ook ik weet nog geen eens de datum van de eerste echo! Alleen weet ik w ...
Ja en dat is het ook he ! je zit thuis en kan niet zoveel normaal gesproken heb je nog afleiding nu is dat gewoon heeeel anders allemaal. ik word soms echt gek van mezelf

4 jaar geleden

Reactie op Charissa1810

Pfff het duurt heeel lang inderdaad!! Ik heb 7 mei mijn eerste echo en mete ...
Jaaa heeel erg wil het zo graag delen en er fijn met andere over kunnen praten.. vind het vreselijk om het geheim te moeten houden tot die tijd 😱

4 jaar geleden

Ik ook eerste echo met 10 weken, super bang dat het hartje dan niet klopt of dat het gewoon niet goed zit. Ik ben de dagen aan het aftellen.. door het thuis zitten en het weinig contact met de buiten wereld is het wel makkelijker om het stil te houden (gewoon omdat je niemand ziet) maar tegenlijk verlang ik zo naar het mijn ouders en schoonouders te vertellen. Ik wil gewoon een bepaalde zekerheid die ik niet kan krijgen .. enkel door af te wachten

4 jaar geleden

Reactie op Audreyyv

Ik ook eerste echo met 10 weken, super bang dat het hartje dan niet klopt o ...
Ja precies.. je wilt gewoon een bevestiging en dan nog 5 weken wachten is echt wel lang

4 jaar geleden

Reactie op manmyr

Ik begrijp je volkomen ! je vraagt je toch of maar wat als.. ik heb echt al ...
Wat dat betreft hebben we een slechte timing om zwanger te zijn.. te lang in onzekerheid. Maar ja, we kunnen het niet veranderen en moeten geduld hebben haha

4 jaar geleden

Ik kan gelukkig wel vrij snel (over 2 weken) terecht, maar is denk ik ook omdat ik eigenlijk een eerste controle in het ziekenhuis moest hebben en dat nu niet kan. Ik vind het nu al lang wachten😅😅

4 jaar geleden

Ik mag gelukkig al op 23 april voor een eerste echo. De gynaecologie praktijk waar ik ga is niet in het ziekenhuis en heeft prioriteit gegeven aan de zwangeren, dat die wel nog mogen komen. Al de rest, wat minder dringend is (spoedgevallen mogen nog steeds) gaat voorlopig niet door. Maar ik moet wel alleen komen, mijn man en oudste zoontje mogen niet mee.