35 Reacties

vor 2 Jahren

Hier begin het met: Dinku, drinken Eetu, eten. Sittu, zitten En pop zegt ze gewoon goed. En uiteraard ook papa en mama 馃グ En als ze achter de poes aan gaat, dan lacht ze keihard en gemeen en roept daarbij die die die 馃馃槀

vor 2 Jahren

Mijne zegt mama die

vor 2 Jahren

Hier onze kleine man 16 maanden zegt Heit Mem alleen als die boos is XD Die Kieke boe Tiktak Oe ie oeh ah ah Dikke vette peace (op zijn manier) Kopje en thee kop Hape hape Pake pake (pakken) Nee ( hoofdschuddend)

vor 2 Jahren

Mannetje van 16 maand, na een ontwikkelings- en groeistop van 4-10 maand ben ik allang blij dat hij motorisch weer een beetje bij is. Er komt veel geluid uit, maar woordjes, soms denk ik mama of papa, maar dan wel heel vaak heel snel achter elkaar. En of hij ons nou echt bedoeld 馃檲馃槄....

vor 2 Jahren

Reactie op Memmen

Hier onze kleine man 16 maanden zegt Heit Mem alleen als die boos is XD Di ...
Ik spreek geen fries maar versta het redelijk. Maar bij mn zoontje op de opvang praten ze ook deels fries, dus misschien zegt hij wel meer woordjes dan dat ik versta馃ぃ

vor 2 Jahren

Reactie op Anoniempje135

Ik spreek geen fries maar versta het redelijk. Maar bij mn zoontje op de op ...
Waar gaat hij naar de opvang ?

vor 2 Jahren

Reactie op MarjolijnH

Mannetje van 16 maand, na een ontwikkelings- en groeistop van 4-10 maand be ...
Ach komt allemaal wel onze kleine kroop net een week toen die een jaar werd en hij loopt nu net 2 weken is 16 maanden mijn vriendin der dochtertje liep met 8 maanden al elk kind is anders

vor 2 Jahren

Papa, Mama, Opa, Oma, Banaan, Mango, Appel, Mandarijn, Die/dat, Nee, Poes, Mauw, Kraai, Ekster, Duif, Vogel, Thee, Touwtje, Jas, Rijst, Paprika, Deur / deur dicht, Open, Aan, Af, Dop, Fles, Melk, Hap, Eten, Koekje, Gordijn, Glijbaan, Nijntje, Bal, Deken, Auw, Pleister, Prullenbak, Plant, Bloem, Bijtje, Beestje, Lamp, Sleutel, Kast, Weg, Opperdepop, Auto, Bus, Tuin, Buiten, Water, Baby, Tandpasta / tanden poetsen, Waf-waf, Lepel, Brood, Pap, Kaas, Oog, Aai, Oortje, Staart, Pootje, Woeiwoei (als de wind waait), Kus, Papier, Muis, Mier, Bezem, Tijger, ....

vor 2 Jahren

Reactie op Memmen

Waar gaat hij naar de opvang ?
Gorredijk. En jouw manneke?

vor 2 Jahren

Reactie op MamaMila

Papa, Mama, Opa, Oma, Banaan, Mango, Appel, Mandarijn, Die/dat, Nee, Poes, ...
Haha heerlijk wat een woordenschat!

vor 2 Jahren

Reactie op MamaMila

Woooo wat veel al!! Knap zeg!

vor 2 Jahren

Mama Papa Auto Kaka (vogel, geen idee hoe ze daar aan komt haha) Nee Noena (Luna onze kat) Bapap (Baco hond van oma) Bah (en dan ook haar broek beet grijpen of ze zegt t als wij naar het toilet gaan) Opa Oma Naaaaan (maan) En verder maakt ze vooral veel geluiden. Als we een schaap zien zegt ze Behh, bij een koe doet ze boe en bij een hond zegt ze wafwaf. Het wordt steeds leuker met die kleine woordjes en al dat vele onverstaanbare gebrabbel er om heen 馃榿

vor 2 Jahren

De mijne lult echt de oren van je kop af hele verhalen in babytaal馃槄gaat al in discussie enzo, zegt en begrijpt de woorden die ze zegt ook, ze linkt ze nu ook sinds een aantal weken woordjes zoals poesje/hondje aaien, papa bye bye, hi mama. Hilarisch vind ik het

vor 2 Jahren

Marije zegt Hallo Opa ( heel veel, geen idee hoe ze er bij komt, ze heeft geeneens een opa, soms denk ik dat ze eigenlijk open bedoelt) Woef Bal Appel (ook zoiets randoms) Bah Ja Nee Die Hap Toet Boe Papa en mama, dat laatste klinkt meer als me-me en ze is met allebei sowieso spaarzaam En ze maakt heel veel brabbelzinnetjes die steeds terugkomen, dus voor haar misschien wel iets betekenen, maar ik geen wijs uit maak

vor 2 Jahren

Hier is t een combinatie van woorden/geluiden/gebaren die samen gaan. Dat is zijn manier van praten haha. Bijvoorbeeld: Boe (is een koe) M猫 (is een schaap) N猫n猫 (mama) D脿d脿 (papa) Ja Nee (alleen door t hoofd te schudden) Bffff (als hij koffie ziet. Is het geluid van t koffiezetapparaat). Aaa (tandenpoetsen) Och (als iets op is & op de grond is gevallen & als een kastdeur open staat en die hij graag dicht wil hebben haha). Verder kan hij een varken nadoen, maar nog geen knor geluiden maken. En zijn favoriet: Dieeeeeeeee 馃憠馃グ Hij maakt ook heel veel eigen bedachte zinnen en kletst ons de oren van ons hoofd. Als we op die manier terugpraten krijgt hij echt de slappe lach. Als hij iets wil eten of drinken tikt hij met zijn vinger op zijn mondje. En als hij wil dat we naast m'n komen spelen wijst hij met zijn vinger op de grond. Zo kunnen we al met al toch al aardig communiceren 馃グ.

vor 2 Jahren

Mama Papa Poes Bumba Bella (belle de hond) Uit (als ze in de stoel zit) Baby (iedere poes die ze ziet, want bij gastouder een kitten die baby word genoemd 馃ぃ) Dine (gastouder) Vroemvroem (papa ze motor) Halliooo (als ze ergens binnen komt) Joeejoee als ze vervolgens weggaat Uhohhh als wat valt. En heletijd sjowww als ze wat neerzet, der trui aanheeft enzo Klaar als ze met eten klaar is En ja en nee En verder ongetwijfeld nog meer want ze brabbelt heel de dag door, daar zitten vast nog wat woordjes tussen馃ぃ

vor 2 Jahren

Ook zonder woorden gaat het duidelijk maken wat hij wil steeds beter. Hij probeert ons steeds meer na te praten en sommige woordjes beginnen al ergens op te lijken en benoemd hij ook als we ze niet zeggen Papa Mama Koe Tinken (drinken) Skoene (schoenen) Die en dat Eten En Ted kan communiceren met vogels, katten en honden 馃ぃ hij maakt geluiden in een soort van dezelfde toonhoogte als de dieren

vor 2 Jahren

Reactie op MamaMila

En ze is al 2,5 jaar?

vor 2 Jahren

Reactie op Littl-one

En ze is al 2,5 jaar?
Ik ga stuk馃ぃ馃ぃ

vor 2 Jahren

Reactie op Littl-one

En ze is al 2,5 jaar?
Heb ik de opdracht niet goed begrepen?馃槄 Hij zegt natuurlijk nog niet alles als een correct woord馃槣 Maar ik begrijp hem wel als hij z'n 'woorden' zegt:) Mandarijn is bijvoorbeeld 'manijn', prullenbak is 'puh-bah' en als hij een kraai hoort roept hij 'kaai!' of doet hij het geluid na ('kaa kaa').