35 Reacties

2 jaar geleden

Reactie op MamaMila

Heb ik de opdracht niet goed begrepen?😅 Hij zegt natuurlijk nog niet all ...
Ik ga weer stuk🤣🤣 ik had ergens al zo een vermoeden dat het nog geen correcte woorden waren, mandarijn en prullenbak zou wel echt bijzonder zijn 🤣🤣

2 jaar geleden

Papa, mama, bal, auto, wafwaf, mauw, boe, paap (schaap) kikker, aap, toktoktok, pieppieppiep, oehoe, aardbei, appel, (ba)naan, peer, beer, wauwww, nee, die, dit, daar, dat en poep, boem, pamboemboem, opoe (opa). 😊

2 jaar geleden

Reactie op Memmen

Ach komt allemaal wel onze kleine kroop net een week toen die een jaar werd ...
Zeker, mijn dochter liep met 9 maanden... Maar na 6 maanden groei en ontwikkelingsstop, zijn wij gewoon blij dat hij motorisch weer lekker op de rit is. Al zouden een paar woordjes soms best handig zijn 🙈🤣

2 jaar geleden

Reactie op MamaMila

Heb ik de opdracht niet goed begrepen?😅 Hij zegt natuurlijk nog niet all ...
Hahahaha oeps!! Ik wou zeggen.. Als ze dit allemaal al keurig uit spreekt.. Op deze leeftijd... Hahah applaus ☺️☺️ Maaar wij mama's snappen natuurlijk ook Heeel veel van onze kids.. Bedoel als ze "dieeees" roepen.. Dan weten wij exact wst ze willen 😂

2 jaar geleden

Reactie op Da Lin

Ik ga stuk🤣🤣
Stuk gaan is nooit goed.. 🙈 ☺️

2 jaar geleden

Hier nog helemaal geen een enkel woordje. Zelfs geen papa of mama. Dr brabbelvocabulaire is ook beperkt, dr volume daarentegen is fors. Als ik iets probeer uit te lokken (hoe doet de koe……) kijkt ze me aan alsof ik gek ben. Ze wijst wel maar stoot daarbij oerklanken uit, lijkt in de verste verte niet op ‘die’ oid. Ik ben nou begonnen met babygebaren. Het eerste woordje wat ik dr heb geleerd is ‘dankjewel’. Kan ze een beetje dankbaarheid gaan tonen, zou leuk zijn ;). Ze maakt overigens wel duidelijk wat ze wil hoor. Maar dat is meer door ergens naartoe te lopen/klimmen, te wijzen/roepen of lichaamstaal.

2 jaar geleden

Reactie op Fitzdex

Hier nog helemaal geen een enkel woordje. Zelfs geen papa of mama. Dr brabb ...
Hoe en waar heb je babygebaren vandaan..? Ik wil dit ook maar vind niet echt iets goeds..

2 jaar geleden

Hier zijn de favorieten die ze behoorlijk verstaanbaar kan uitspreken: Papa, Mama, NamNam! (eten), Bal, Uhuh (nee), Nee, Auw, Poes, Klaar, Poetsen, Aap, Oehoe, Wauw, Tiktak, Potje, Boe, Ja, Poep, Broek, Boekje, Douche, KwaakKwaak (eend), Die, Beker. En voor de rest brabbelt ze in lettergrepen na als je iets duidelijk tegen haar zegt.

2 jaar geleden

Mama Papa Opa Oma Diee Wauw Wooow Oooh neee Ja Douche Bal Appel Op Klaar Auto Aap Woef Chiezz (als iets eng is) Nanan (als ze wil eten) Yara (naam van vriendin)

2 jaar geleden

Reactie op Littl-one

Hoe en waar heb je babygebaren vandaan..? Ik wil dit ook maar vind niet ech ...
Ik werk in het speciaal onderwijs en daar worden we voortdurend (bij)geschoold in NmG. Geen idee waar je dat particulier kan doen.

2 jaar geleden

Mijn dochter van 16 maanden zegt alleen “haaiii” in de zin van hallo of hoi. En vooral die die die, mama en papa, pap .. voor de rest zegt ze niet iets. Vergeleken met jullie veel minder, maar ze is snel met andere dingen. Ieder kind op zijn eigen tempo toch?

2 jaar geleden

Reactie op Nina0108

Mijn dochter van 16 maanden zegt alleen “haaiii” in de zin van hallo of hoi ...
Ach meidd die van mij zegt papa mama en Ma (oma) en tsjiee is die

2 jaar geleden

Op enkele maanden is het heeeel snel gegaan. Veel is nog niet de juiste uitspraak maar als we het weten herkennen we het wel Papa Mama (enkel als ze zich iet goed voelt anders ben ik meestal ook papa) Poesje Bal Die en daar (ze mag de lichten uitdoen in haar kamer en de gang maar in de gang weet ze dat ze niet DIE, de knop bovenaan de trap, maar die DAAR mag uitknippen, de knop onderaan de trap.) Blauw Koekje (haar favoriet) Tatje (patajes) Kaka en pipi Ja en nee Enzovoort. Bébé en popje Ik merk vooral dat ze veel woorden begrijpen nu maar nog niet kunnen zeggen zoals als ik vraag waar haar schoenen, vos, jas of tas is gaat ze ze zoeken en halen

2 jaar geleden

Mama/papa/oma/opa, ja/nee, bal, poes, aap, auto, Saar (de kat), mooi, wauw, zee, eend, paard, baby, poep 😅, oke, doei, banaan, aardbei, appel, hap, kaas, koek, … en sinds kort ook combinaties zoals ‘mama zitten’ ❤️ Veel geklets al hier maar ze maakt dan weer geen aanstalte om te gaan lopen. Alles op z’n tijd!

2 jaar geleden

LZPPP0DX008M0Ò9⁰01Ý