54 Reacties
3 jaar geleden
Reactie op Mariekep1
Dat is een goede tip. Dat ga ik proberen, dankjewel!
Die van mij heb ik vannacht laten slapen in de Puck en aan het einde van zijn slaapje lag hij wild te rommelen. Heb het kunnen sussen met de speen. De overgang kan best een ding zijn bij drukke kindjes. 🥱🥴😊
Hopelijk helpt mijn tip.
3 jaar geleden
Ik lees op internet dat een baby rond de 2-4 maanden ongeveer het MORO reflex verdwijnt en dat inbakeren dan niet meer nodig is.
Daarom twijfel ik toch om met 3 maanden over te stappen van de Meyco inbakerzak naar een normale slaapzak.
Iemand ook die twijfelt tussen normale slaapzak of een opvolg inbakerzak?
3 jaar geleden
Reactie op Lola123
Ik lees op internet dat een baby rond de 2-4 maanden ongeveer het MORO refl ...
Wij zijn van de inbakerdoek naar de Pickababy mini gegaan. Hier heeft ze iets meer bewegingsruimte in en kan je het langzaam afbouwen. Vandaag laat ik haar bijvoorbeeld overdag slapen met een armpje uit de Puck. Eens zien hoe dat gaat.
3 jaar geleden
Reactie op Lola123
Ik heb onze dochter van 10 weken overdag in de Puckababy mini laten slapen, omdat we die toch hadden liggen en de inbakerdoek een beetje krap wordt. Ze heeft er normaal in geslapen maar was wel heel erg met haar armpjes aan het bewegen 😅 Ik denk dat ze toch nog wel baat heeft bij inbakeren.
3 jaar geleden
Reactie op Lola123
Ik twijfel er ook over. Gebruik nu meyco swaddle. En heb naar puckababy mini gekeken maar zie dat die tot ong 7.5kg is. Mijn zoontje is 11 weken en al 6.8kg.. vraag me af of hij er dan nog wel even in kan.. iemand ervaring mee? Qua cm is het geen probleem..
3 jaar geleden
Reactie op Lola123
Wij bakerde ons meisje ook in tot en met 6 weken. Nu gebruiken we een swaddle up, van een op andere dag gedaan en ze slaapt net zo goed.
Binnenkort wil ik naar een gewone slaapzak. (wil het voor zijn voor als ze ineens gaat draaien omdat je dan moet stoppen )
3 jaar geleden
Reactie op Brownie
Wij bakerde ons meisje ook in tot en met 6 weken. Nu gebruiken we een swadd ...
Precies! Ik wil het inderdaad ook voor zijn.
Ik denk dat ik een gewone slaapzak ga kopen, ik zou het zonde vinden als ik de mini koop en deze maar zo kort gebruik omdat de kleine niet meer zo druk met de armpjes is rond 2-4 maanden.
3 jaar geleden
Reactie op Lola123
Precies! Ik wil het inderdaad ook voor zijn.
Ik denk dat ik een gewone sl ...
Bij de mini kunnen de armpjes er ook gewoon uit. Je hebt gewoon een overgangsoptie van bakeren naar vrij. :)
3 jaar geleden
Reactie op Lola123
Dat weet ik, gaf ik ook aan in mn topic maar een normale slaapzak is wel ie ...
Zat ook enorm te twijfelen want best duur allemaal. Heb een reserve zak ook via marktplaats gekocht want stel dat ie de boel een keer onder spuugt. Moet je ook nog rekening mee houden.
3 jaar geleden
Ik weet niet of het mag maar ik heb de puckababy piep aangeschaft maar mijn zoontje vindt er dus helemaaaal niks aan, hij heeft te veel beweegruimte met zijn handjes en zit ook al bijna tegen de 6 kg aan dus past er ook al bijna niet meer in..
Mocht er iemand interesse hebben.. mag zeker weg onder de inkoopprijs
3 jaar geleden
Slaapt jullie kindje al in de dikkere 'donszak' of nog niet? We hebben het hier geprobeerd maar de mouwen zijn lang en dik en mijn baby kan niet meer goed draaien, raakt gefrustreerd en valt daardoor niet in slaap.
3 jaar geleden
Slaapt jullie kindje al in de dikkere 'donszak' of nog niet? We hebben het ...
Hier ligt ze nu in de herfst versie. Ze krijgt het alleen voor elkaar om haar armen uit de mouwen te krijgen. Niet echt een lekker idee aangezien ze veel draait... de mouwen zijn inderdaad ook heel lang dus ik vouw ik twee keer om. Ik ben nog niet heel erg enthousiast!
3 jaar geleden
Ik gebruik voor hem een dekbed.
Al maaaaanden.
Slaapzak is voor hem het ultiene claustrofobisch gevoel krijgen.
Zit wel te strugglen met what to wear want hij schopt ook dit donsje weg 🙄
3 jaar geleden
Reactie op Newgirl90
Hier ligt ze nu in de herfst versie. Ze krijgt het alleen voor elkaar om ha ...
Deze slaapzak wordt de hemel ingeprezen en dan nu dit. 😬😊 Nou nog ff aanrommelen. E.a. slaapzak zal ook lange dikke mouwen hebben. Stom dat je die niet kan afritsen en de dunne aan kunt ritsen.
3 jaar geleden
Ik gebruik voor hem een dekbed.
Al maaaaanden.
Slaapzak is voor hem het ult ...
Die van mij word elke dag wakker met zijn hoofd aan het voeteneind dus dat werkt niet bij mij. Of moet ik hem instoppen met zijn hoofd aan het voeteneind en draait hij dan goed? 🤭
3 jaar geleden
Reactie op Newgirl90
Mouwen vouwen heeft gewerkt. Hij ligt heerlijk te slapen. Dank voor de tip. Deze mama is blij. 😀
3 jaar geleden
Reactie op Newgirl90
Wij hadden dit ook! Ik had even gemaild met puckababy en zij hebben mij een soort band gestuurd (gratis). Die gaat over de slaapzak, onder de armpjes waardoor de die niet meer daar binnen kan trekken. Werkt top!!
Ik mis alleen inderdaad de herfst variant. Als nu de mouwtjes van de dikke er af konden. Dat zou nu ideaal zijn. Onder die dunne met mouwtjes moet ze een volledige outfit aan, erg oncomfotabel