12 Reacties

2 jaar geleden

Ikzelf werk in de opvang en denk dat je misschien met hen wel eens kan babbelen over het feit dat ze hem dan ook binnen laten spelen? Als alle kindjes buiten zijn zou ik hem er toch wel bij laten. Dat maakt het voor jou als ouder iets makkelijker omdat je er dan niet bij moet zijn als hij zich boos maakt... Maar al is het maar 10 minuutjes dat hij met zijn vriendjes buiten zit, dan is het al 10 minuutjes 😊

2 jaar geleden

Dit is inderdaad wel een beetje een zeldzaam verschijnsel, Dat je zoontje niet naar buiten wil. Denk eraan dat je er zelf niks aan kan doen want bij de opvang gaat die dus ook niet naar buiten wat wel een beetje vreemd is. Heeft die misschien schoenen ofzo die pijn doen als die loopt? Of wil die misschien helemaal geen schoenen aan ?Ik zal proberen eerst het probleem te achterhalen en dan verder kijken is wel lastig snap ik

2 jaar geleden

Reactie op Shelby Mama

Ikzelf werk in de opvang en denk dat je misschien met hen wel eens kan babb ...
Ik denk dat de stenen nog wat pijn doen en hij gras wat spannend vindt. Hij loopt nog niet dus die knieën hebben aardig wat te verduren. Thuis daarom begonnen met een kleed neerleggen en sindsdien durft hij enkele meters over de stenen te kruipen. Op de opvang dit ook verteld en dan zeggen ze dat hij niet wil en wel naar binnen (Voor het beeld mijn zoontje kan zeer goed aangeven wat hij wel en niet wil en als je het vraagt of hij naar binnen wil dan krijg je een overduidelijke “ja”). Zal eens met ze babbelen dat ze het minimaal x minuten moeten proberen (en hem vooral niet naar zijn mening moeten vragen🙈)

2 jaar geleden

Reactie op newmommy😍

Ik denk dat de stenen nog wat pijn doen en hij gras wat spannend vindt. Hij ...
Awel moet zeggen ik merk aan mijn zoontje die nu 18 maanden is dat hij ook enorm zijn eigen willetje wil doordrijven... Vanaf ik 'neen' zeg bonkt hij zijn hoofd ergens tegen...

2 jaar geleden

Een speciaal kruippak of kniebeschermers en handschoentjes? Zou dat werken?

2 jaar geleden

Reactie op newmommy😍

Ik denk dat de stenen nog wat pijn doen en hij gras wat spannend vindt. Hij ...
Mijn dochter vond buiten spelen ook pas leuk vanaf dat ze echt goed kon lopen hoor. Toen ze nog maar een beetje kon lopen vond ze buiten ook maar niks. Is dan best spannend die ondergrond denk ik. Op de opvang zat ze dan soms beetje op de grond erbij maar miepte ze ook wel veel en wilde ze vooral vastgehouden worden door leidsters. Toen ze beter ging lopen ging ze het vanzelf leuk vinden. Dus als je kind nog niet zo goed loopt dan vind ik het wel logisch, zou me nergens druk om maken iig. En verven en koekjes bakken wordt hier thuis ook zeker niet gedaan haha. Ieder kind is anders toch! De mijne is nu helemaal om qua buitem spelen, verveelt zich binnen erg snel en wil alleen nog maar buiten rondlopen en takken zoeken 😋 Anyway, vergelijk niet met anderen en onderzoek wat jouw kind leuk vindt.

2 jaar geleden

Dit is inderdaad wel een beetje een zeldzaam verschijnsel, Dat je zoontje n ...
Lees net dat je zoontje nog niet kan lopen. Dus dan word het al een ander verhaal. 😊

2 jaar geleden

Een speciaal kruippak of kniebeschermers en handschoentjes? Zou dat werken? ...
Ik zit ze nu gewoon te googlen….die dingen bestaan dus gewoon. Ga het zeker proberen

2 jaar geleden

Reactie op Anne47

Mijn dochter vond buiten spelen ook pas leuk vanaf dat ze echt goed kon lop ...
Fijn om te lezen dat je het herkent en dat het dus echt kan omslaan zodra hij gaat lopen (en dat al die andere dingen ook niet voor elk kind nu al is weggelegd). We gaan dus nog maar even verder met torens bouwen, boeken lezen, schommelen en verstoppertje spelen 😂

2 jaar geleden

Nu je het zegt, mijn kindje vond het ook helemaal niet leuk om naar buiten te gaan totdat ze ‘goed’ kon lopen! Nu is het elke dag: ‘buiten, buiten, buiten’! Ik denk dat het uiteindelijk wel goed komt zodra je kleintje kan lopen 😘

2 jaar geleden

Even trots. Kreeg net een foto van de opvang dat hij buiten voorzichtig speelt met de modder ivm modderdag….ze hebben een handdoek neergelegd en hem ook even op schoot gehad tijdens het spelen. Zal vast niet lang hebben geduurd, maar het begin is er 😄

2 jaar geleden

Reactie op newmommy😍

Even trots. Kreeg net een foto van de opvang dat hij buiten voorzichtig spe ...
Je kindje heeft gewoon een eigen tempo. ❤😊