7 Reacties
2 jaar geleden
1 woord: Ja!
Er is niks mis mee met een fotografische geheugen. Juist daarom verder in stimuleren, zoals met muziekspelen bijvoorbeeld.
2 jaar geleden
Mijn oudste was daar ook heel snel mee, ook met kleuren. Pikte dat binnen no time op.
Een fotografische geheugen heeft hij zeker niet 🤣, letters bijvoorbeeld heeft hij wel veel moeite mee.
Maar wie weet de jouwe wel!
Wat normaal is geen idee, de jongste zegt nog geen woord 😆
2 jaar geleden
Je hebt blijkbaar een kind dat heel geïnteresseerd is in taal. Dan pikt hij het gewoon mega snel op. Denk dat het niet ongewoon is dat hij het zo snel kan reproduceren, want de taalontwikkeling bij kleine kinderen gaat sowieso bizar snel (voor een volwassene is dat echt onvoorstelbaar). Daar hebben ze niet eens een fotografisch geheugen voor nodig zelfs (al hoeft dat niet uitgesloten zijn). Hoe klein ze ook zijn, ze hebben echt al veel meer door dan je denkt. Ik betrap mezelf er iig vaak op dat ik m'n dreumes onderschat in wat hij al begrijpt:)
2 jaar geleden
Fotografisch geheugen gaat over visuele herinnering (naam zegt het al een beetje) en niet over horen. Als hij zoals je zegt sowieso snel leert denk ik eerder dat hij een hoog iq heeft:)
2 jaar geleden
Mijn kindje pikt taal ook vlot op en legt verbanden tussen woorden en beelden, getekende beelden en echte beelden. Ik denk dat dit normaal is voor de leeftijd wanneer je de nieuwsgierigheid ook hebt gevoed. Goed bezig, mama! 🙋🏾♀️
2 jaar geleden
Toen ik je topic las dacht ik meteen aan dat elke moeder denkt dat haar kind heel bijzonder en slim is😋
Haha maar heel leuk hoor! En je helpt je kindje zo te lezen goed met zijn ontwikkeling! Ik denk dat het ook erg aan deze fase licht. Ik merk dat mijn zoontje nu ook steeds meer woordjes zegt. Nouja woordjes.. ik kan eruit opmaken wat hij bedoeld😉