156 Reacties
3 jaar geleden
Zoontje is 6 maanden en nog steeds bv! 😄
Ik zou graag tot zijn eerste verjaardag blijven geven. Tot 9 maanden mag ik kolven op het werk (ik kolf 3x). Daarna hoop ik het te kunnen opvangen met 1x kolven in de middagpauze.
Die nachtvoedingen vind ik wel zwaar, 4x in de nacht wakker om te voeden. En hij valt 's nachts enkel in slaap aan de borst...
Dat kan de partner helaas niet overnemen...
Mn man is wel heel positief over bv 😄 schoonfamilie gaat het binnenkort wat vreemd beginnen vinden denk ik 😅
Voor de rest lichamelijk nergens last van. Ik blijf nog elke week afvallen door het hoge calorieverbruik 😂
3 jaar geleden
Yes, tot 9 maanden of een jaar. Beetje afhankelijk hoe het gaat. Ik loop aan tegen nooit voedingsvrij, de angst die we denk ik allemaal wel eens hebben 'krijgt zij genoeg?', kolven, ongeconcentreerde drinker en het allerstomst dat als mijn kind lekker slaapt na een onrustige periode, de stuwing dat teniet doet
3 jaar geleden
Volgens mij is het niet zo dat bv nou zo vermoeiend is, maar als je stopt met bv ga je volgens mij wel pas 'echt' helemaal ontzwangeren, dus dat je bindweefsel weer normaal wordt enzo. Bij het sporten voor moeders wat ik deed, werd wel een onderscheid gemaakt voor vrouwen die nog bv gaven en vrouwen die dat niet deden
3 jaar geleden
Yes, tot 9 maanden of een jaar. Beetje afhankelijk hoe het gaat. Ik loop aa ...
Ja die zorgen zijn herkenbaar. En hoe vaak je ook gaat meten en wegen, ik denk toch dat je instinct wel weet of ze genoeg heeft of niet. Als moeder zie je verschil in gedrag denk ik? Als ze vrolijk is dan is het goed?
3 jaar geleden
Reactie op D3vil_Kitt3n
Zoontje is 6 maanden en nog steeds bv! 😄
Ik zou graag tot zijn eerste verj ...
Ik hoop ook dat 1x kolven in de pauze straks voldoende is.
Wordt hij snachts nog 4x wakker omdat hij honger heeft of omdat hij niet weer terug in slaap kan vallen zonder sabbelen?
Ik haalde hem eerst ook steeds uit bed zodra hij wakker was snachts en liet hem dan drinken. Maar ik heb toen eens geprobeerd hem te laten liggen en toen viel hij gewoon weer in slaap en nu wordt hij nog maar soms een keer wakker met honger en verder slaapt hij door. Ik moet wel zeggen dat hij op zijn vingers zuigt en ook zo zuigend in slaap valt.
3 jaar geleden
Reactie op Clarakoe
Ik hoop ook dat 1x kolven in de pauze straks voldoende is.
Wordt hij snach ...
Soms weet ik het niet zo goed. Of het honger is of gewoonte (van hem of mij). Maar als hij wakker is en ik te lang wacht met hem te nemen begint hij te zeuren. En als het te lang gaat duren gaat hij uiteindelijk huilen... Dus neem ik hem meestal meteen bij me bij de eerste kik...
Sommige nachten komt hij ook maar 2x, maar soms helaas 4 tot 5x...
3 jaar geleden
Ik geef nog steeds bv (de 14de al 7 maanden). Tot nu toe hebben wij op een Corona besmetting waardoor de productie kelderde geen problemen gehad gelukkig. Veel in mijn omgeving vinden het knap dat ik nog steeds bv geef en een enkeling vindt het raar en gek. Mijn partner en ik hopen sowieso tot mijn zoon 1 jaar is volledig bv te geven en dan tot zijn 2de in de ochtend en avond.
3 jaar geleden
Reactie op Clarakoe
Oh dat wist ik niet van dat sporten. Wat voor soort oefeningen mag je niet ...
Je mag gewoon dezelfde dingen doen, maar het kan zijn dat je eerder klachten krijgt/rustiger aan moet doen:)
3 jaar geleden
Even janken. De laatste dagen geveld geweest door een fikse voedselvergiftiging. Afgelopen week ontdekt dat ik weer zwanger ben (teruglopende melkproductie was de eerste hint) maar ik wilde de borstvoeding echt nog even volhouden. Nu 1,5 dag niks kunnen eten of drinken. Zelfs een klein slokje water kwam er per direct weer uit. Compleet uitgedroogd natuurlijk. Inmiddels weer aan de beterende hand maar de productie is helaas echt compleet weg. Denk nu dat ik toch maar (met veel gejank) van dit moment gebruik maak om te stoppen. Volgens de arts is de kans dat de volledige productie weer terugkomt nihil. En om dagen/weken te gaan clusteren en powerkolven terwijl m’n lijf ook nog een baby maakt en twee kinderen moet verzorgen. Meh. Dus met pijn in m’n hart.. 😢
3 jaar geleden
Reactie op Fitzdex
Even janken. De laatste dagen geveld geweest door een fikse voedselvergifti ...
Ach wat naar!! Kan me helemaal voorstellen hoe erg je dat vindt. Maar probeer je te bedenken dat je het heel erg lang hebt volgehouden en dat je je kind de beste start hebt gegeven die er bestaat!
3 jaar geleden
Reactie op Fitzdex
Even janken. De laatste dagen geveld geweest door een fikse voedselvergifti ...
Oh nee.. wat vervelend (en tegelijkertijd super leuk dat je weer zwanger bent! Gefeliciteerd)
Je moet helemaal zelf weten maar ik zou zelf morgenochtend een lactatiekundige bellen met jouw situatie en van haar horen wat wel of niet mogelijk en verstandig is. Niet een arts.
Als het inderdaad ophoudt lijkt me dat ook reden om flink te janken.. ik heb met je te doen!
3 jaar geleden
Ik heb ruim 7 maanden fulltime gekolfd voor mn tweeling. Ik kreeg ze door extreme vroeggeboorte niet aan de borst. Afgelopen maand hebben ze iedere dag 1 flesje kv gehad als aanvulling omdat ik niet genoeg had.
En jaja heel trots sinds een week drinkt er 1 van de 2 dames uit de borst waardoor mn productie echt omhoog is geschoten. Ik merk nu dat kolven veel zwaarder is dan live voeden. Ik vond het ook naar om ergens te gaan in het openbaar te gaan kolven.
Ik ben voorlopig nog niet van plan om te stoppen. Wil het liefst moedermelk geven tot minimaal hun uitgerekende datum in maart.
Mn vriend is heel enthousiast over ook al ben ik een kliko waar alles in gaat en heb ik daardoor niet mn oude figuur terug. Hij vindt het zelfs belangrijker dat ik borstvoeding geef dan dat ik er sexy uit zie. Ook de rest van mijn omgeving support me hier in.
3 jaar geleden
Zijn er mensen die BV geven en zich hebben laten vaccineren?
Mijn onderbuik zei niet doen, maar na lang wikken en wegen toch gedaan omdat ik hoop dat ik via BV antistoffen doorgeef aan m'n kindje. Ik heb 1 prik gehad en moet binnenkort voor de 2e prik en nu hoor ik dat je productie erdoor terug zou kunnen lopen en/of je van de 2e prik best ziek kunt worden, wat ook niet bevorderlijk is natuurlijk.
Iemand ervaring?
3 jaar geleden
Reactie op Clarakoe
Mijn onderbui ...
Mijn toeschietreflex kwam minder snel. Maar dat was gelukkig iets tijdelijks. Had het wel graag van te voren geweten. Ik kan me voorstellen dat als je een moeizame productie hebt je wacht met de prik tot na de borstvoedingsperiode.
Verder heb ik nergens last van gehad.
3 jaar geleden
Reactie op Clarakoe
Mijn onderbui ...
Ik heb me laten vaccineren en heb niets van verandering gemerkt, ben er ook niet ziek van geweest ☺
3 jaar geleden
Reactie op Clarakoe
Mijn onderbui ...
Ik heb mij laten vaccineren en heb helemaal niets vernomen.
3 jaar geleden
Reactie op Clarakoe
Mijn onderbui ...
2e prik gehad, 1 dag niet helemaal lekker geweest en 1x iets minder gekolfd. Verder nergens last van gehad, live aan de borst meer dan genoeg kunnen drinken.