156 Reacties

3 jaar geleden

Reactie op Clarakoe

Zijn er mensen die BV geven en zich hebben laten vaccineren? Mijn onderbui ...
Ik heb qua productie niets gemerkt. Was wel erg moe de dag er na. Maar was toen ook heel warm en een hele drukke dag. Dus denk dat het daardoor kwam. Had moderna gekregen. Ik kwam dit artikel tegen en moest aan je post denken. Ik denk dus dat de kans erg klein is dat je last hebt van een terugval in productie. Zou vooral rustig aan doen en genoeg eten en drinken. https://www.linda.nl/nieuws/achtergrond/coronavaccin-en-borstvoeding-wat-we-nu-weten/?fbclid=IwAR3Q8BQ7uV7U79j_NMi32-HGvicoUcx6VeHeoa6oqiVEPpvOIApL1tHBpjE

3 jaar geleden

Reactie op mormels

Ik heb qua productie niets gemerkt. Was wel erg moe de dag er na. Maar was ...
Top! Dankjewel. Ik mag morgen de 2e prik zetten dus hopelijk valt het allemaal mee!

3 jaar geleden

Nog steeds borstvoeding, baby is 8.5 maanden

3 jaar geleden

Zijn jullie al ongesteld geworden? Ik nu 2 keer en het is heel anders dan normaal; 9 dagen na ovulatie, paar dagen licht bloedverlies en geen stolsels. En niet zwanger (helaas).. (Ik geef nog steeds BV)

3 jaar geleden

Reactie op Clarakoe

Zijn jullie al ongesteld geworden? Ik nu 2 keer en het is heel anders dan ...
Nee ik nog niet. Heb wel de mini-pil genomen tot vorige maand. Maar tot op heden niets..

3 jaar geleden

Nog niet ongesteld en Jim is vandaag 9 maanden oud.

3 jaar geleden

Reactie op Clarakoe

Zijn jullie al ongesteld geworden? Ik nu 2 keer en het is heel anders dan ...
Eerste keer na 3 maanden al.. dan 2x gehad (langere periode tussen en langere maandstonden) en nu al 2x ´overgeslagen´... heel vreemd.. ik steek het op de hormonen. 🤷‍♀️

3 jaar geleden

Eerste keer al na 5.5 week, toen pas met 7 maanden en nu net voor 3e keer na een cyclus van 40 dagen

3 jaar geleden

Ik geef nog steeds bv, dochter is 8,5 maand. Ik wil in elk geval als het lukt een jaar lang blijven geven en dan langzaamaan af gaan bouwen als ze meer vast voedsel gaat eten. Mijn partner vindt het heel mooi en fijn, vooral bij ziekte, maar hij vindt het ook moeilijk, omdat hij ze nu niet sexy kan vinden. Maar hij staat er wel helemaal achter hoor. Omgeving is wisselend. Bij mijn vorige werk (vorig schooljaar) vonden ze het alleen maar lastig vanwege kolftijd en kreeg ik bijna elke dag te horen dat ik ook wel kon stoppen nu hoor, want je hebt de eerste drie maanden gehad, dus dat is wel genoeg... Waar ik nu werk is het veel fijner. Er is meteen rekening gehouden in mijn rooster, collega's reageren er allemaal positief op, wat goed dat je het nog volhoudt, dat is echt zo goed voor je baby. Warm bad, kan ik je wel vertellen 😄.

3 jaar geleden

Iemand ook ervaring met bijten tijdens het drinken aan de borst? Mijn dochter bijt ineens heel veel en hard en drinkt daardoor ook heel slecht... Als ze bijt zeg ik nee een dan leg ik haar even aan kant, maar als ik haar even later weer pak is het eerste wat ze doet weer bijten. Resultaat vandaag is dat ze om half vijf s nachts voor het laatst gedronken heeft bij mij en nu net uit het flesje maar een klein beetje heeft gehad... Volgens mij is dat toch echt te weinig. Alle tips zijn welkom zeg maar 🙈. En nu zonder drinken op bed. Hele dag op 70 ml melk 😲. Zat er net bij te huilen van onmacht. Ik ga zo even kolven en dan hoop ik dat ze vannacht wel gewoon wil drinken, anders is ze zichzelf met een noodvaart aan het spenen 😔. En daar was ik nog niet helemaal aan toe...

3 jaar geleden

Iemand ook ervaring met bijten tijdens het drinken aan de borst? Mijn doch ...
Het schijnt dat als ze goed aanhappen ze niet kunnen bijten. Je kan op youtube genoeg filmpjes vinden. Als ze verkeerd aanhappen kunnen ze ook nog genoeg uit de borst krijgen.

3 jaar geleden

Mijn dochter doet het ook regelmatig. Vaker als ze erg moe is en/of de melkstroom niet snel genoeg op gang komt. Het heeft bij ons niet heel veel zin om au te roepen. Als ze een keer bijt dan blijft ze die sessie bijten. Ik kolf dan op dat moment. Vind het ook erg vervelend.

3 jaar geleden

Dat is vervelend! Mijn zoontje bijt soms na het drinken ineens. Dan houd ik m'n pink erbij want ik zie het verschil als hij wilt drinken (komt dat tongetje wat uit z'n mond) en wilt bijten (stijvere lipjes bij het aanhappen). Als hij gaat bijten duw ik m'n pink snel erbij en dan stopt hij. Als hij drinkt en zou willen bijten, bijt hij op z'n eigen tong dus dat gebeurt bij mij niet. Maar ben wel blij dat hij nog geen tandjes boven heeft!

3 jaar geleden

Reactie op mormels

Het schijnt dat als ze goed aanhappen ze niet kunnen bijten. Je kan op yout ...
Als ik dit zo zie dronk hij als klein babietje wel 'goed' en nu niet meer. Toch drinkt hij genoeg.

3 jaar geleden

Reactie op mormels

Het schijnt dat als ze goed aanhappen ze niet kunnen bijten. Je kan op yout ...
Ja, misschien niet helemaal duidelijk wat ik bedoelde. Ze kan heel goed drinken en ook op de juiste manier. Ze bijt ook niet per ongeluk tijdens het drinken, maar de laatste paar dagen is ze alleen maar aan het bijten. Ze probeert niet eens meer te gaan zuigen, naar zet ogenblikkelijk de tanden er op. Nee zeggen, au roepen, wegleggen, boos worden, verdrietig of teleurgesteld doen, werkt allemaal niet. Ze kan dan hartverscheurend huilen als ik haar weg leg, maar meteen weer bijten als ze de tepel te pakken krijgt.

3 jaar geleden

Reactie op Romaan

Mijn dochter doet het ook regelmatig. Vaker als ze erg moe is en/of de mel ...
Ja dit dus... Is eerder ook een issue geweest maar weer volledig overgegaan. Nu weer in alle hevigheid terug dus. Laatste snijtand is aan het door komen, denk dat het er wel wat mee te maken heeft. Ik ga de moed nog niet opgeven. Even kolven ipv live voeden en dan kijken hoe het morgen gaat. Bedankt voor alle reacties in elk geval. 💖

3 jaar geleden

Ja dit dus... Is eerder ook een issue geweest maar weer volledig overgegaan ...
Gaat het al beter?

3 jaar geleden

Hebben jullie ook een dip in de productie? Op de dagen dat ik werk drinkt hij meer dan dat ik kolf..

3 jaar geleden

Reactie op Clarakoe

Gaat het al beter?
Het was dus toch een tandje... Pfff, die is er nu door gelukkig. Wel hapt ze nu vooral links ineens niet meer goed aan 🙈. Ik heb mijn man instructie gegeven in overdag met het flesje ook te proberen haar alleen de fles te geven als ze haar mond goed open doet. Maar goed echt bijten duurt ze nu weer even niet Ik hoop echt dat de kiezen en hoektanden nog even op zich laten wachten 😩

3 jaar geleden

Reactie op Clarakoe

Hebben jullie ook een dip in de productie? Op de dagen dat ik werk drinkt h ...
Ja heb ik ook. Ik probeer in het weekend één keer per dag tussendoor extra te kolven en waar mogelijk twee keer per dag als ik aan het werk ben.