156 Reacties

3 jaar geleden

Ja heb ik ook. Ik probeer in het weekend één keer per dag tussendoor extra ...
Ik denk dat ik dat ook moet gaan doen. Ik ben het kolven een beetje zat dus doe het liever niet op de dagen dat ik gewoon live kan voeden maar ja.. het moet maar?

3 jaar geleden

Het was dus toch een tandje... Pfff, die is er nu door gelukkig. Wel hapt ...
Oh gelukkig! En ik houd m'n hart alvast vast voor als mijn zoontje meer tandjes gaat krijgen haha

3 jaar geleden

Hoe vaak geven jullie bij 9 maanden nog borstvoeding overdag?

3 jaar geleden

Reactie op Romaan

Op de dagen dat de kleine niet naar de opvang gaat nog 5 keer.

3 jaar geleden

Reactie op Romaan

8,5 maand nu, en geef op verzoek. Meestal 5 "echte" voedingsmomenten waarop ze wat langer drinkt en daartussen soms een paar keer extra een klein slokje, maar dan stopt ze vaak al voordat de melk echt goed toegeschoten is😆

3 jaar geleden

Reactie op Romaan

5x en tegenwoordig ook weer een nachtvoeding

3 jaar geleden

Reactie op Romaan

3 keer: bij het opstaan, in de middag (12-1 uur) en voor het slapen. 2 borsten per voeding. Als ik denk dat hij er behoefte aan heeft krijgt hij een keertje extra.

3 jaar geleden

Reactie op Romaan

Bijna 9 maanden en in theorie om 7, 11, 15 en 19 uur maar in de praktijk soms een extra keer overdag en hij komt snachts ook nog 1 of 2 keer.

3 jaar geleden

Reactie op Romaan

Ik geef nog 3x per dag borstvoeding de rest vaste voeding… en natuurlijk een keer extra borstvoeding wanneer ze daar behoefte aan heeft!

3 jaar geleden

Reactie op Romaan

6x per 24 uur gemiddeld. Soms uitschieters naar 8 x. Verder krijgt ze al 2 x brood, fruit en avond eten a 200 gram

3 jaar geleden

Dochtertje is bijna 10 maanden en ik geef om 07.00 uur en om 19.00 uur bv. En vaker als het nodig is, dus bijv bij koorts of als ze er gewoon behoefte aan heeft. De rest kunstvoeding en vaste voeding.

3 jaar geleden

Reactie op Romaan

Ik geef nog wel wat vaker... 🙈. Voor elk slaapje, na elk slaapje en minstens twee keer s nachts. Wel maar 1 borst per keer, behalve de voeding vlak voor de nacht, dan twee. Ze drinkt dus vaker, maar minder per keer denk ik. Verder krijgt ze ontbijt (brood + fruit), lunch (brood + groente + ei soms) en avondeten (iets wat lijkt op wat wij ook eten).

3 jaar geleden

Op werkdagen geef ik bv rond 7u en 19u/20u voor het slapen gaan. In de nacht komt hij meestal 1 à 2x, soms slaapt hij eens door. Op de opvang krijgt hij dan 2 à 3 flesjes melk en eet hij 1x groentepap en 1x fruitpap. Als we samen thuis zijn krijgt hij gemakkelijk 6x bv tussen 7 en 19u ☺

3 jaar geleden

Ik geef nog wel wat vaker... 🙈. Voor elk slaapje, na elk slaapje en minste ...
Vind je dat fijn zo vaak? Ik ben heel blij dat ik nog bv geef maar 4x op een dag vind ik wel genoeg. Al moet ik eerlijk zeggen dat als hij nog geen vast voedsel zou moeten eten ik liever fulltime bv zou geven. Stuk makkelijker en geen gevecht zoals met brood ofzo haha

3 jaar geleden

Mijn zoontje is bijna 9 mnd en dan houdt het betaald kolven op het werk op. Ik had verwacht dat we dan wel op maar 1x kolven zouden zitten (in de lunchpauze) maar we zitten nog op 2 en ik zie dat niet snel veranderen.. Hoe doen jullie dat?

3 jaar geleden

Reactie op Clarakoe

Vind je dat fijn zo vaak? Ik ben heel blij dat ik nog bv geef maar 4x op ee ...
Van mij mag ze ook best één keer drinken tussen de slaapjes in, maar ze vindt het zelf fijn om kleinere beetjes te drinken. Haar proberen meer te laten drinken resulteert meestal in bijterij, dus ja 😅, dan maar wat vaker. Ik vind het in elk geval niet een groot probleem. Als ik aan het werk ben maak ik maar drie slokjes mee en kolf ik twee à drie keer. Mijn voorkeur gaat uit naar live voeden, want ik ben dat gedoe met het kolven best wel zat. Ik denk dat ik ook niet meer heel lang doorga met zo vaak kolven. Met kunstvoeding aanvullen is ook heel prima. Dus zodra mijn productie redelijk stabiel blijft ga ik denk ik eerst terug naar één keer kolven en dan even kijken of ik dat acceptabel vind of dat ik daar ook mee stop en alleen nog live voed...

3 jaar geleden

Reactie op Clarakoe

Mijn zoontje is bijna 9 mnd en dan houdt het betaald kolven op het werk op. ...
Ik heb met mijn leidinggevende overlegd. Ik mag ook in de koffie en thee pauze kolven. In overleg is volgens mij vaak meer mogelijk dan dat je denkt!

3 jaar geleden

Reactie op Clarakoe

Mijn zoontje is bijna 9 mnd en dan houdt het betaald kolven op het werk op. ...
Ik krijg ook maar één tussenuur op een dag. Ik werk dus in het onderwijs en rooster technisch is meer niet mogelijk. Staat tegenover dat ik na mijn laatste lesuur (meestal 15:15) naar huis kan. Ik zou inderdaad in overleg gaan met je werkgever. Misschien kun je twee keer een half uur pauze krijgen. In plaats van een half uur lunch en twee keer kwartier koffie/thee.

3 jaar geleden

Ik ga inderdaad maar even het gesprek aan met m'n baas. Dank jullie wel

3 jaar geleden

Hoe vaak geven jullie overdag nog BV en wat is dan jullie schema met fruit, brood, eten etc? Ik geef nog 4x overdag (ongeveer 7, 11, 15 en 19 uur) maar wil op een gegeven moment naar 3x maar weet niet echt welk schema ik dan moet volgen..