156 Reacties

3 jaar geleden

Reactie op Clarakoe

Hoe vaak geven jullie overdag nog BV en wat is dan jullie schema met fruit, ...
Ik geef bv als ze wakker wordt voor het ontbijt, rond lunch en voor het slapen gaan. Dus rond 7, 1 en 7 uur. En dan komt ze vaak nog een keer in de nacht. Ontbijt is 1 boterham, tussendoor fruit. Lunch 1 boterham, tussendoor fruit en dan avondeten met ons mee.

3 jaar geleden

Reactie op Romaan

Ik geef bv als ze wakker wordt voor het ontbijt, rond lunch en voor het sla ...
Geef je dan lunch en melk samen? Ik geef nog geen ontbijt (melk is ontbijt), Hoe laat is jouw ontbijt dan?

3 jaar geleden

Reactie op Clarakoe

Geef je dan lunch en melk samen? Ik geef nog geen ontbijt (melk is ontbijt) ...
Dat wisselt een beetje. Soms eerst lunch, soms eerst melk. Het hangt ook een beetje van haar slaapje af. In de ochtend als ze wakker wordt krijgt ze direct de borst. Een half uurtje daarna ontbijt. Ik merk dat ik het de laatste tijd wat lastig vind om melk als voeding te zien. Het is in mijn hoofd meer drinken voor de dorst geworden.

3 jaar geleden

Reactie op Clarakoe

‘S ochtends bv voordat we opstaan en ontbijten, ongeveer 6:30-07:00 Dan ontbijt 08:00-08:30, boterham met een flesje (afgekolfd of kv) Dan fruit rond 11:00 + de rest van het flesje Rond 14:00 boterham + flesje (kv) Rond 16:00 snackjes en BV Rond 18:30-19:00 avondeten BV S’ nachts komt die nog wel 1/2 keer voor BV en de laatste paar dagen bijt die verschrikkelijk hard op de meeste BV momenten . Hoop dat het snel overgaat, gaat mij zo wel tegenstaan 🥺😢

3 jaar geleden

Reactie op Clarakoe

Hier gaat het zo, Wakker worden en bv. Dan naar beneden 1 boterham en thee. Eerste dutje. Dan fruit. Dan rond de lunch een boterham en voor het middag slaapje bv. (Meestal sluit dit wel op elkaar aan met Max een uur er tussen) Bij wakker worden nog wat thee of water, met een soepstengel of een koekje of iets in die richting. En rond 16:30/17:00 hier avond eten 200 gram. En rond 18:00 naar bed en bv. En dan nog in de avond en nacht 3x bv zo ongeveer.

3 jaar geleden

Reactie op Clarakoe

Mijn kleine dame is ruim 10 maanden. Het afbouwen doet ze zelf in haar ritme. Nu wil ze eigenlijk overdag een halve fles 90mL of niks meer. 06.00 bv 07.30 broodje 10.00 fruit 12.00 broodje (14.00 flesje bv/kv) 16.00 snack of fruit 18.00 avondeten 22.00 bv Op elk moment kan ze water of slappe thee pakken van de tafel en bieden we het zelf nog wel eens aan als ze te druk is met spelen. Alle tijden zijn ongeveer, slaapjes zijn erg onregelmatig.

3 jaar geleden

Reactie op Clarakoe

Schema hier is: - rond half 7 bv - 8.15 fruit 100g - 11u bv - 12.30 1 boterham - rond 15u bv - 17u warme maaltijd 150g - 18.45 bv - savonds/ snachts nog 1 a 2x bv Misschien dat ik uiteindelijk sochtends halve boterham ga geven om 8.15 en fruit opschuift tot na zijn slaapje..dan rond 12.30u bv met boterham. Dan die van 15u alleen snack ipv bv omdat die best kort op de laatste voeding zit en hij dan mss wat minder drinkt voor het slapen gaan. Maar hij drinkt helaas nog niet veel water, dus heeft vocht ook nog wel nodig. We zien het wel.. zo is het ook prima

3 jaar geleden

Reactie op Clarakoe

Ons schema met mijn zoontje van bijna 10 maanden. Wakker tussen 06.00-07.00 en dan krijgt hij borstvoeding. Rond 09.30 een fruithapje. Daarna zijn eerste slaapje meestal tot 11.00-11.30 Tussen 12.00-12.30 een boterham en daarna een voeding uit de borst 14.30 naar bed voor zijn tweede slaapje tot meestal 16.00 wakker en dan krijgt hij een snackje. (Soepstengel oid) Tussen 16.30/17.00 groentenhapje 19.00/19.30 borstvoeding en naar bed. 😴

3 jaar geleden

Reactie op frummel3

Ons schema met mijn zoontje van bijna 10 maanden. Wakker tussen 06.00-07. ...
Dat is wel een prima schema. Krijgt hij dat genoeg binnen? Wordt hij wakker snachts?

3 jaar geleden

Reactie op Li88

Schema hier is: - rond half 7 bv - 8.15 fruit 100g - 11u bv - 12.30 1 boter ...
Dit is ook mijn schema ongeveer. Hij krijgt iets later fruit met wat brood erbij.

3 jaar geleden

Reactie op Meisjes Visser

Mijn kleine dame is ruim 10 maanden. Het afbouwen doet ze zelf in haar ritm ...
Wordt ze snachts nog wakker?

3 jaar geleden

Reactie op Mel0510

‘S ochtends bv voordat we opstaan en ontbijten, ongeveer 6:30-07:00 Dan on ...
Oh je geeft nog veel bv. Dat is voor mij helaas niet mogelijk ivm werken..

3 jaar geleden

Wordt jullie kindje ook nog vaak wakker snachts (tussen 19 en 7 uur) Mijn zoontje 2x nu en ik denk dat hij honger heeft steeds..

3 jaar geleden

Reactie op Clarakoe

Wordt jullie kindje ook nog vaak wakker snachts (tussen 19 en 7 uur) Mijn z ...
Jep, altijd al…. 🤷🏽‍♀️

3 jaar geleden

Reactie op Clarakoe

Ik maak onze dochter tussen 21 en 22 wakker, als we zelf op bed gaan, om haar te voeden. Dan slaapt ze eigenlijk altijd door tot minimaal 6 uur

3 jaar geleden

Reactie op Clarakoe

Oh je geeft nog veel bv. Dat is voor mij helaas niet mogelijk ivm werken..
Ik werk van thuis, dat gaat dan een stuk makkelijker. En ja die van mij wordt altijd tegen 23:30-00:00 wakker. Soms honger en soms niet. Wel lastig soms om hem terug in slaap te krijgen. Gaat dat bij jullie makkelijker als die ‘s avonds laat wakker wordt?

3 jaar geleden

Reactie op Mel0510

Ik werk van thuis, dat gaat dan een stuk makkelijker. En ja die van mij wo ...
Als ik hem snachts bv geef slaapt hij zo weer door (meestal al aan de borst) dus de laatste tijd doe ik dat maar gelijk want dan kan ik zelf het snelste weer slapen. Maar weet niet meer zeker of het honger is.

3 jaar geleden

Reactie op Clarakoe

Ik heb zelf iets met de tijden verschoven. Ik doe hem rond 20h naar bed en dan wordt hij rond 23h wakker. Zo niet, dan wek ik hem zelf, geef een flesje afgekolfd melk en dan slaapt hij door tot ong 9/10h. (Als ik hem om 20h naar bed doe en het is een tijdje geleden dat hij vast voedsel heeft gehad, dan geef ik hem banaan gemixt met een ander fruit voor het slapengaan)

3 jaar geleden

10 maanden verder en nog steeds bv

3 jaar geleden

Gisteren heeft hij echt goed gegeten overdag, savonds 220 gram avondeten en bv en nóg werd hij om 21 uur wakker, om 22.30 en om 3.30 en net om 6.30 uur.. Wat is dat dan toch? Ik loop weer op mijn tandvlees..